Ska övertala min mor varför bredband är bättre än 56k, hjälp mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Tycker nog du ska tänka om lite. Finns mängder med människor (särskilt äldre) som surfar väldigt lite. Att motivera en kund som betallar 10räkning i veckan och kollar in nån föreningshemsida 1gång så känns abenomanget perfekt. Undrar bara varför det inte kommit tidigare.

5gånger snabbare än ett 56k modem och mycket stabilare. Fått folk att beställa lite såna abonemang och slängt ut sina modem :D. Och tror det eller ej men ibland stöter man faktiskt till o med på 28.8modem, inse hur nöjda de kunderna bli med "bredband"

Motiverar massor med kunder som betalar en tia i räkning.

Permalänk
Korsordsguru

Så, hur har det gått lynar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man tackar och bugar för alla svaren!

Nästan alla inlägg var seriösa, men vissa var det inte.
Bara för att jag bor hemma hos min mor, behöver jag inte vara ett barn/ungdom.

Och NEJ, hon har inte skaffat det än, men jag jobbar på det.

Tackar så mycket för mig.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Man tackar och bugar för alla svaren!

Nästan alla inlägg var seriösa, men vissa var det inte.
Bara för att jag bor hemma hos min mor, behöver jag inte vara ett barn/ungdom.

Och NEJ, hon har inte skaffat det än, men jag jobbar på det.

Tackar så mycket för mig.

Vad är problemet då. Är du inte arbetslös, eller extremt fattigt student, borde ju du ha råd med det själv. Du kan inte lita på mamsen hela livet. Ut, lev och fixa lite själv.

EDIT: för att inte vara allt för off borde ju argument som att, "jag kan fixa massa nya filmer", "det går mycket fortare när du betalar räkningar", "det är ett fast pris, alltid lika mycket, vi behöver inte oroa oss för svindyra internet räkningar", "vi behöver inte oroa oss för att modemet ska bli kapat och bli tvungena att betala massa pengar till ngt skumt företag", "jag blir glad", "windowsupdate går mycket fortare", "flera datorer kan dela på det (så blir det annu billigare)", "du kan lyssna på högkvalitativ webbradio" med mera med mera med mera.. Vi lever på 2000 talet, kan man få bredband och har en dator skaffar man det. Punkt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
Motiverar massor med kunder som betalar en tia i räkning.

Sen inser det att de faktiskt kan kolla annonser på blocket eller boka biobiljetter också ;).

SOm en start funkar 0,25 fint om man bara är ute efter att surfa

Själv nöjer jag mig dock inte på annat än min 10/10 uppkoppling

Permalänk

Kommer ihåg den gamla goda tiden då man bodde hemma och satt på modem (uj uj uj det var tider det). Samma sak varje gång räkningen kom, pappa höll på att skita på sig när Interneträkningen var på 1400kr och telefonräkningen var på 3000 kr.

Precis där finner man också anledningen till att ha flatrate taxa, man blir aldrig överaskad när räkningen kommer.

Permalänk
Medlem

Re: Ska övertala min mor varför bredband är bättre än 56k, hjälp mig!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
Skulle ni kunna hjälpa mig med fördelarna!

Snabbare uppkoppling => mer porr på kortare tid!

Min 83-åriga farmor bytte upp sig från 56K till ADSL (typ 2Mbit) för ett par månader sen, och hon är helnöjd.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av east_lake
Kommer ihåg den gamla goda tiden då man bodde hemma och satt på modem (uj uj uj det var tider det). Samma sak varje gång räkningen kom, pappa höll på att skita på sig när Interneträkningen var på 1400kr och telefonräkningen var på 3000 kr.

Rätt offtopic, men hur lyckades du med det?

Jag hade antingen eller - antingen en fet teleräkning (när man surfade med nånting som gick på teleräkningen) eller en fet interneträkning (när man surfade med Telia som använde 020-nummer och debiterade separat).

Bara nyfiken

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Rätt offtopic, men hur lyckades du med det?

Jag hade antingen eller - antingen en fet teleräkning (när man surfade med nånting som gick på teleräkningen) eller en fet interneträkning (när man surfade med Telia som använde 020-nummer och debiterade separat).

Bara nyfiken

Lätt överdrift om man säger så, but you get the picture.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isecore
Rätt offtopic, men hur lyckades du med det?

Jag hade antingen eller - antingen en fet teleräkning (när man surfade med nånting som gick på teleräkningen) eller en fet interneträkning (när man surfade med Telia som använde 020-nummer och debiterade separat).

Bara nyfiken

Jag hade mer än ett abonemang under visa tider. Fanns ju visa som gav halva halva priset efter kl 12 och sånt. Tror vi hade 3 internetabonemang under en viss tid