Sambeställning 2 från kina, Nu Peltiers, LCD och Leds!

Permalänk

jo, men din inkorg är full

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
jo, men din inkorg är full

Vops, men nu är den tömd.

Visa signatur

"Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck." /Ernst Kirchsteiger

Permalänk

så där ja, varit hos posten och handlas en massa kuvert till. Köpte upp hela deras lager av vaderade kuvert så jag kan inte posta allt idag, men större delen iaf. Resten kommer någon gång nästa vecka.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

När kan nästa beställning tänkas bli ?
Missade helt den här tråden när den var aktuell.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
så där ja, varit hos posten och handlas en massa kuvert till. Köpte upp hela deras lager av vaderade kuvert så jag kan inte posta allt idag, men större delen iaf. Resten kommer någon gång nästa vecka.

Hoppas mitt kommer med idag =>

Permalänk
Medlem

Chansar på att de flesta som vill ha något har fått men kan fråga ändå. Blir det någon mer liknande beställning? Skulle nog haft någon LCD men kunde inte bestämma mig i tid.

Permalänk
Medlem

Bio är min lilla idol : )

Duktigt jobbat

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Kommer alla vara postade innan helgen är slut?
Och till oss som ska ha skickat som postpaket, får vi kollinummer av dig?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk

nej allt blir inte postat när helgen är slut. För de fick slut på kuvert efter jag varit där, så jag kunde bara köpa några stycken. Men jag skickar så många jag kan iaf. Om de ger mig ett kollinummer så ger jag er ett kollinummer.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Jag har fått mina grejer, vet bara inte hur jag ska kunna tacka Bio
tillräckligt mycket för att frälsa mitt samvete

Hoppas han vet att han har gjort ett bra jobb. Nu är det byggdags.

Visa signatur

Jag hittade precis lösenordet till min gamla användare BCX =)
Den använder jag från och med nu!

Permalänk
Medlem

men då... =/ vill ju också ha mitt paket :p, när har du tid att träffas bio? ^^

Visa signatur

<3

Permalänk

har fått 2 roliga paket i veckan
från bio i måndags.. och idag fick man ett fint paket från elfa
mycket godsaker i veckan

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk

glad att man gör någon glad.

Ser ut som jag fått slut på mina jiffpåsar, får hitta på andra lösningar nu. Ser om jag hittar lite små påsar eller något likande där jag kan lägga leds i.

EDIT:
Macan, juste kan väl träffas en dag ja..kommer lana fredag-lördag hos mig så det går inte. och söndag är min plugg dag :/
antingen en dag nästa vecka eller så kan du komma förbi här ? Kan bara träffa dig vid bussen eller något sånt, för isf. får du dina saker imorgon om du vill.

vissa adresser är lite roande att läsa: "knulla skogsgläntan"

n ska inte vara där

EDIT2: Jag har beställt typ 13-15 st 20*2 blå lcd, men har inte fått en ända! Men jag tror det beror på att de inte hade några. För de har slutat sälja det nu iaf. Så ni som beställt det kommer få PM av mig, jag betalar tillbacka barje krona

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Jo biohaz..... ?

Var e mina grejer?
Hur mycket fattas av just mina prylar?

Behöver du småpåsar? sånna små trevliga zip-loc från ELFA?
Paxmax kan greja det... ifall du betalar portot och se till å skickar mitt stuff!

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Jo biohaz..... ?

Var e mina grejer?
Hur mycket fattas av just mina prylar?

Behöver du småpåsar? sånna små trevliga zip-loc från ELFA?
Paxmax kan greja det... ifall du betalar portot och se till å skickar mitt stuff!

dina är på väg jag tror det är någon enstaka led eller något sånt. Vänta en stund så ska du få veta exakt.

jobbar du på elfa eller ? Ne behöver inte just nu, jag gör egna små fina påsar utav bubbelplast.

EDIT:
Det som fattas är :
560lw7c I
560lw7c J
s30nw6c
540lw7c V
Dina leds har den här bokstaven på slutet. Inte ett ända packet har en extra bokstav i slutet.
Och jag kan inte hitta de ledsen på deras hemsida :/ Antingen har de slutat tillverka dem också, därför de inte kommit med, eller så har du beställt något som itne finns. Varkeneller så finns dem inte.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Saknas vartifrån? Från mig eller från kina?

Både och. För dig är det ju lätt att skicka ett brev till iofs.

edit: Mina s30nw6c saknas tydligen...

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
...jobbar du på elfa eller ? ....

EDIT:
Det som fattas är :
560lw7c I
560lw7c J
s30nw6c
540lw7c V
Dina leds har den här bokstaven på slutet. Inte ett ända packet har en extra bokstav i slutet.

Näe, jag jobbar inte på elfa, men väldigt mycket med Elfa! jag köper grejor titt som tätt.....

Hmm.. 515xw8c za1 har ju t.om 2 extra bokstäver...

Precis som zeus så >kommer< jag sakna s30nw6c. Dessa finns på deras spec-sida och i deras prislista.
Där rök hela cykelhjälmsbelysningen.. hur fanken skall jag hitta hem i vinter nurå?
Jag har faktiskt 10km att cykla hem... Skall jag vänta på norrsken?

540lw7c V finns kvar på deras spec-sida, men borta ur prislistan, alla heter numera samma fast utan sista bokstaven.
Den verkar i den vevan fått sämsta specen, sämre "bin" med andra ord.

Vafan! 560lw7c I och J var ju de viktigaste! Utan dom inge lyse på toan/hallen/trappen.
Dom är spårlöst försvunna ur prislistan och spec-sidan. Dom har heller ingen liknande LED som ersättning.

Fyfan vilka dåliga leverantörer! blir det någe problem så tiger dom ihjäl det, så undermåligt uruselt. En bokstav fel för att DOM har ändrat sortimentet, nähepp.. då skiter dom blankt i det och stryker orderraden, levererar nada då... fruktansvärt dålig stil.

Det här verkar bli en riktigt sopig dag, det regnar säkert åxå. Mitt liv börjar fan likna Arthur Dents, fast jag kan inte trilla till marken utan att missa, fast jag hela tiden blir makalöst förvånad.

Summa för min del: Beställda LEDs 93st, antal jag kan förvänta hem mig = 31st !!!
(Ja, vafan, 33% rätt, kanske är vad man borde förvänta sig av så pass billig kass leverantör)
Varuvärde: Beställt 202kr förmodad lev = 83 kr.
Antal hemma projekt som förstörs: 3st.
Antal projekterade extra skrubbsår pga utebliven belysning = 21st/kvartal

Biohaz, hur ser deras orderbekräftelse ut?
Har dom tagit betalt men inte levererat?

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus

Både och. För dig är det ju lätt att skicka ett brev till iofs.

edit: Mina s30nw6c saknas tydligen...

om det saknas från kina finns väl inget att göra :/ Saknas det från mig så kan jag ju skicka dem om det behövs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paxmax99
Näe, jag jobbar inte på elfa, men väldigt mycket med Elfa! jag köper grejor titt som tätt.....

Hmm.. 515xw8c za1 har ju t.om 2 extra bokstäver...

Precis som zeus så >kommer< jag sakna s30nw6c. Dessa finns på deras spec-sida och i deras prislista.
Där rök hela cykelhjälmsbelysningen.. hur fanken skall jag hitta hem i vinter nurå?
Jag har faktiskt 10km att cykla hem... Skall jag vänta på norrsken?

540lw7c V finns kvar på deras spec-sida, men borta ur prislistan, alla heter numera samma fast utan sista bokstaven.
Den verkar i den vevan fått sämsta specen, sämre "bin" med andra ord.

Vafan! 560lw7c I och J var ju de viktigaste! Utan dom inge lyse på toan/hallen/trappen.
Dom är spårlöst försvunna ur prislistan och spec-sidan. Dom har heller ingen liknande LED som ersättning.

Fyfan vilka dåliga leverantörer! blir det någe problem så tiger dom ihjäl det, så undermåligt uruselt. En bokstav fel för att DOM har ändrat sortimentet, nähepp.. då skiter dom blankt i det och stryker orderraden, levererar nada då... fruktansvärt dålig stil.

Det här verkar bli en riktigt sopig dag, det regnar säkert åxå. Mitt liv börjar fan likna Arthur Dents, fast jag kan inte trilla till marken utan att missa, fast jag hela tiden blir makalöst förvånad.

Summa för min del: Beställda LEDs 93st, antal jag kan förvänta hem mig = 31st !!!
(Ja, vafan, 33% rätt, kanske är vad man borde förvänta sig av så pass billig kass leverantör)
Varuvärde: Beställt 202kr förmodad lev = 83 kr.
Antal hemma projekt som förstörs: 3st.
Antal projekterade extra skrubbsår pga utebliven belysning = 21st/kvartal

Biohaz, hur ser deras orderbekräftelse ut?
Har dom tagit betalt men inte levererat?

Dina leds finns inte med på orderbekräftelsen, så de har inte tagit betalt för det. Så de har inte lurat oss på något sätt, dock känns det som att de borde ha sagt något förut..

EDIT: Så jag skickar ändå dina 31leds? PM mig ditt konto nummer så får du tillbaka den del av pengarna som blev över.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra om du får iväg mina saker denna eller nästa vecka?

Permalänk
Medlem

Weeehoo nu damp det ner 4 pelts och en LCD i min brevlåda! Akta ELFA här kommer jag med fickorna fulla med cash!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

grattis bio, du blev kommentar 1337

Permalänk

Ja som hade bokat 1337 platsen :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
om det saknas från kina finns väl inget att göra :/ Saknas det från mig så kan jag ju skicka dem om det behövs.

Hoppas ajg får tillbaka min pengar. Du kan skicka de i samma kuvert som grejorna.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Hoppas allt mitt stuff finns, för i samma stund som får mina grejor börjar projekt Lan-minikyl...

1 89W peltier
3 blåa dioder
och en liten trevlig 80mm FAN (liten djävul )

Permalänk
Medlem

Nån som har en kopplingsschema till en sån grafisk LCD? har hittat massor till KS0108B men eftersom den från kina har KS0107B så vet jag inte riktigt om man kan använda samma schema.. någon som vet?

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

Är allt skickat eller väntar det fortfarande på att packas?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 7 5700G - Sapphire Radeon RX7700XT - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - LG 27GP850P - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Ohh vad man längtar nu :D. Måste montera en av peltierna på cpu´n. Har ett kylningsprojekt i en MSI MEGA 180 på G.

Permalänk

Fick mina grejer idag, allt verkar ok!:D Heja Biohazard!!! Nu ska jag bara tänka ut var alla 70 dioderna ska sita...:P Hoppas på fler sambeställningar i framtiden^^

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnit

Permalänk
Hedersmedlem

Wie mitt har inte kommit, undra om det var en anti-prioriteringslista jag skrev in mig på

Permalänk
Medlem

mitt kom idag :D:D fyfan va jag har lekt med prylarna

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p