Permalänk
Medlem

Joo, FX60 släpptes idag, så knapast han fått hem den, monterat, installerat os, fixat program, klockat och prime checkat den. Nej!.

Permalänk
Avstängd

Ja säger som dom andra att hoppas bilder kommer upp snart. Gör fan inge fel nu i monteringen som drar ut på tiden

Synd att du inte kunde sagt till om aktie svängen dära hehe. Jaja åter igen när bilder kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Jo, den äger din 133mhz:are med 16 MB minne och 2d grafikkort 512kb. Allt i ett fult chassi.

HAHAHHA Bra slutkläm där ;).
Word.

Permalänk

word!? är det ett nytt datanördsord eller?
tippar på att det betyder "bra sagt" eller nått...
när jag gick i skolan så var det några som gick runt å sa lol efter varje mening, ganska jobbigt...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henke_hinken
word!? är det ett nytt datanördsord eller?
tippar på att det betyder "bra sagt" eller nått...
när jag gick i skolan så var det några som gick runt å sa lol efter varje mening, ganska jobbigt...

Det betyder som du sa typ och "sant". Är ifrån usa och alla hip hopare dock dött ut mer och mer, användes väl flitigast på 80/90 tal. Nu säger en del i USA "on dogs" ist för "word" kommer nya ord hela tiden som i Sverige fast här får vi icke svenska slang och där engelska slang för det mesta hehe.

Permalänk
Avstängd

det kanske var onödigt att beställa så tidigt, FX-60 har ju kommit ut.
alltså bara ha ett system liggandes hemma.

Visa signatur

komisk p4 på 3.6ghz x850xt (graffe) audigy 2 eller vad f*n det nu heter 2*250 hdd. etc etc.

Permalänk

on dogs mannen

Bra förklaring.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr4y3r
HAHAHHA Bra slutkläm där ;).
Word.

Hehe, kul att du uppskattade det

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

När kommer resultaten upp på hans system (Om dom nu gör det)?

Visa signatur

2.4 ghz - 1.57 gig ram - 200 gig hdd - 6600gt

Permalänk

lääääs

Permalänk
Medlem

Jag är grön av avund;) vad fick du ge för detta monsterpaket?

Visa signatur

| Thermaltake Tsunamidream | FSP Bluestorm 400w | AMD Athlon 64 3500+ (AC 64 Freezer Pro)| Abit AX8 | Sapphire X1800XL (Zalman VF-700 CU LED)| Corsair ValueSelect 2x515 (1024) | Maxtor Diamondmax 10 200GB SATA | Creative SB Audigy 2 ZS | Nec DVD-brännare | LG L1780Q | Logitech MX518 | Logitech Z-2300 | 3D mark 05 7349p (oklockat) | 3D Mark 03 13549 (oklockat) |

Permalänk
Avstängd

min monster dator är på väg med, fast jag har 2st X1800XT TOP så jag tror min blir lite bättre än din.

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
min monster dator är på väg med, fast jag har 2st X1800XT TOP så jag tror min blir lite bättre än din.

Haha, nationella cs fjortis dagen idag?

Synd att du inte lyckades läsa på om Crossfire innan du beställde...

Och för övrig tvivlar jag på att ditt kommer bencha bättre en AlienCobras system.

OT*

Ruskigt fin burk AlienCobra! Ser fram emot bench resultat och lite mer bilder

Visa signatur

Allt-i-allo: MacBook Pro 15" Mid 2015 - 2.8GHz i7 - 16GB Ram - AMD Radeon R9 M370X 2GB
HTPC: Mac Mini Late 2012 - 2.5GHz i5 - 4GB Ram - Skräp GPU
Annat: Flera lekburkar för meck och server
Övrigt: Synology DS213j med 2*WD30EFRX 3TB i SHR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr4y3r
Word.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doodeley
min monster dator är på väg med, fast jag har 2st X1800XT TOP så jag tror min blir lite bättre än din.

Jodu, det blir säkert bra med 2 st X1800XT TOP, det kan ju alltid vara bra att ha ett i famnen att krama när mamma inte är hemma. Eller vad hade du tänkt ha det andra till, du tror väll inte du kan ha 2 st i din burk?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eskimoe
Haha, nationella cs fjortis dagen idag?

Synd att du inte lyckades läsa på om Crossfire innan du beställde...

Och för övrig tvivlar jag på att ditt kommer bencha bättre en AlienCobras system.

OT*

Ruskigt fin burk AlienCobra! Ser fram emot bench resultat och lite mer bilder

Jag kan inte upptäcka varför det skulle behövas läsas på mer om crossfire i den killens fall..
Finns lite info på dessa sidor ifall du själv skulle känna för att läsa lite om det.
http://www.asus.com.tw/products4.aspx?l1=2&l2=8&l3=233&model=...
Tillverkaren hävdar crossfirestöd.

http://www.vr-zone.com/?i=3055&s=1
(Notera crossfireloggan på kartongen)

http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010089813
Skriver crossfirestöd i sin produktbeskrivning.

Vad jag kan förstå blir det inga problem med det.
Ska vara moderkortet som ställer till det isf, det framgår inte vad för moderkort han ska köra grejjerna på.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Det har stöd för crossfirestöd, men man måste ha ett masterkort för det, och det har inte killen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Det har stöd för crossfirestöd, men man måste ha ett masterkort för det, och det har inte killen.

Hmm, blev det inte ändrat på 1xxx-serien? Har läst att det var så på 8xx-serien det, men å andra sidan kan jag ha fel, ATI är inte och har väl iofs aldrig varit min favorit.

*Edit*
Har kikat runt lite till, och finner ingen info om att ev måsta ha ett "mastercard" för att köra crossfire.. Inte ens på ATI's hemsida.

"Simple installation and setup
Only three components: a CrossFire Ready motherboard ideally based on the ATI Radeon® Xpress 200 chipset, a compatible Radeon graphics card, and a related Radeon CrossFire Edition co-processor board."
http://www.ati.com/technology/crossfire/buildyourown.html

"Build your own multi-GPU gaming system by starting with a CrossFire™ Ready motherboard, ideally based on the ATI Radeon® Xpress 200 CrossFire chipset. Plug in a Radeon CrossFire Ready graphics card and a compatible CrossFire Edition card, or a second compatible CrossFire Ready graphics card to unite ultimate multi-GPU gaming power."
http://www.ati.com/technology/crossfire/howitworks.html

Är det månne "Crossfire Edition" och "Crossfire Ready/Support" som är skillnaden i info?
Crossfire Edition=Mastercard?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Japp, Crossfire Edition måste vara masterkortet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krydda_08
Japp, Crossfire Edition måste vara masterkortet.

Ok, fast det är knappast aktuellt för min del..:-)
Min nuvarande rigg klarar alla spel jag provat hittills.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av creel
Klantigt av dig att inte ha köpt 2 x 1024 MB. Din dator blir dessutom inte riktigt lika bra som min!

Nu e du här igen Creel. Jag vet att många redan påpekat ditt inlägg men jag känner att jag oxå är tvungen.

I denna tråd - Riktig monsterdator på väg nu! så skrev du följande utalande om trådskaparens nya bygge.

Citat:

Dugliga saker. Inte lika bra som mitt

Vad du än har intalat dig själv så måste du tidsnog inse att du har en demon innom dig. Det beteende som du visat mig här talar tydligt för att du antingen är en mytoman, en riktig sådan. Eller så har du bara tråkigt och babblar. Jag tror du stämmer in på det förstnämnda.

Det du skriver i din sign om dina datorkomponenter, det är värkligen " top of the line ". Du har liksom bäst av allt. Bla en AMD FX60 som inte änns finns att få tag på i sverige. En person som skriver nedlåtande betyg om andras drömmbyggen och framhäver sitt eget som bäst är ju ganska barnslig och har en tydlig brist på social förmåga att uppskatta det lilla samt att glädjas åt andra. Du är antingen elak eller bara en extrem besservisser.

Hur kommer det sig att du inte skapat en egen tråd om din dator när du byggde den eller var i " välja delar " fasen, jag menar du har ju spenderat 40-50 000kr? En person som köper en dator så pass dyr som din är ju en riktig, vad som i folkmun kallas " freak ".

Du talar ju inte ens om din 3dmark05 score i sign. Det behöver man ju nödvändigt vis inte göra men personligen hade jag inte kunnat hålla mig från det.

Jag skulle gärna vilja se att du publicerar ett 3dmark05 resultat som bevisar att du har det du har. För hycklare och kvacksalvare klarar vi oss nog utan här på SweC...

Sorry, jag var bara tvungen.....

Aliencobra lycka till, det ser bra ut... Hehe, lite ONT iaf...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

trevlig stämning här i tråden....

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Den är ju 14 sidor, gränsen för sånt här brukar ligga på ca 8-10 i avrage.

Nån måste ha överklockat tråden....

Edit: Nu känns det som att det är typ 1 sekund från att tråden blir låst och att jag får en anmärkning ungefär som droppen som fick bägaren att rinna över...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Nu e du här igen Creel. Jag vet att många redan påpekat ditt inlägg men jag känner att jag oxå är tvungen.

I denna tråd - Riktig monsterdator på väg nu! så skrev du följande utalande om trådskaparens nya bygge.

Vad du än har intalat dig själv så måste du tidsnog inse att du har en demon innom dig. Det beteende som du visat mig här talar tydligt för att du antingen är en mytoman, en riktig sådan. Eller så har du bara tråkigt och babblar. Jag tror du stämmer in på det förstnämnda.

Det du skriver i din sign om dina datorkomponenter, det är värkligen " top of the line ". Du har liksom bäst av allt. Bla en AMD FX60 som inte änns finns att få tag på i sverige. En person som skriver nedlåtande betyg om andras drömmbyggen och framhäver sitt eget som bäst är ju ganska barnslig och har en tydlig brist på social förmåga att uppskatta det lilla samt att glädjas åt andra. Du är antingen elak eller bara en extrem besservisser.

Hur kommer det sig att du inte skapat en egen tråd om din dator när du byggde den eller var i " välja delar " fasen, jag menar du har ju spenderat 40-50 000kr? En person som köper en dator så pass dyr som din är ju en riktig, vad som i folkmun kallas " freak ".

Du talar ju inte ens om din 3dmark05 score i sign. Det behöver man ju nödvändigt vis inte göra men personligen hade jag inte kunnat hålla mig från det.

Jag skulle gärna vilja se att du publicerar ett 3dmark05 resultat som bevisar att du har det du har. För hycklare och kvacksalvare klarar vi oss nog utan här på SweC...

Sorry, jag var bara tvungen.....

Aliencobra lycka till, det ser bra ut... Hehe, lite ONT iaf...

Tack du tog orden ur mun på mig orkade bara inte formulera det efter att ha sett creels "inte så bra som min" inlägg lite ähr och där på forumet.

ONtopic, fort fram med lite bilder och speccs innan din dator börjar bli mellansegment :D. x1900xt och lite annat mummsig hårdvara är runt hörnan.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk

Edit: Nu känns det som att det är typ 1 sekund från att tråden blir låst och att jag får en anmärkning ungefär som droppen som fick bägaren att rinna över...

Tycker jag inte. Men snart kommer nog herr Alien med några benchmarks/klockningsresultat.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Det blir bara bättre o bättre, inte minst sagt för att det dagarna närmar sig tills vi får se lite fina bilder från bygget men också intrigerna i tråden.

Känns som om Swec är våran lilla familj och det är storebror "Aliencobra" som köpt ny datorn och lillebror på 3år "nämner inga namn" som försöker hävda sig med sin lilla ärvda burk o tycker den är minst lika bra.
Mamma kommer imellan o försöker styra upp det hela med lillebror vill inte lyssna
Så tänkte jag med lite förståndiga ord leka lite pappa o säga till lillebror att du är minst lika bra som storebror, din tid kommer men inte än. Dessutom tror jag om du testar att använda Powerstrip kommer du säkert få mer FPS i Hugo än storebror. Sov gott

Spänningen är olidlig, bara 3dagar kvar får vi hoppas, håller tummarna för att allt går vägen Aliencobra

/X

Visa signatur

"Svaret på frågan är inte alltid en lösning till problemet"
# A64 3700+ @ 2.8GHz (280*10) # Corsair TwinX 2*1024 2.3.3.6 (187MHz) # PoW Geforce 7800GT @463/1200 # 8050p i 3dmark05

Permalänk

Shit, jag läste verkligen igenom hela tråden och trodde dum som jag va att den liksom skulle ta slut nån gång med bilder på en leendes AlienCobra!

Så jävla skönt att läsa alla inlägg. Garvade fett när jag läste Krydda_08 "allt i ett fult chassi" slutkläm. Skrattar fortfarande bara jag tänker på det!

Kan inte alla experter som är inne här dagligen gå in på "min" tråd och besvara mina rookiefrågar jag har där angående min nykraschade dator och vad jag ska satsa på istället...
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54554...
Ursäkta att jag advertisar lite i din tråd AlienCobra...

och jag ska inte säga att jag väntar spänt på fler bilder. För det har ju så många skrivit redan!

/Larsa

Visa signatur

[P180B][San Diego 3700+ Tuniq Tower][Asrock 939Dual][X1900XTX VF900Cu][SB X-Fi XtremeGamer][ZM MFC1]

Permalänk

sweclockers borde ändra reglerna så att man endast får skriva ett inlägg om man bidrar med relevant information till tråden och trådskaparens ämne och håller sig inom rimliga ramar för att föra en disskution.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
sweclockers borde ändra reglerna så att man endast får skriva ett inlägg om man bidrar med relevant information till tråden och trådskaparens ämne och håller sig inom rimliga ramar för att föra en disskution.

Hade inte varit lika kul, då hade vi bara haft trådar med 3-4 inlägg

Permalänk

ja trådar med nyttig och viktig information
lättare att söka och leta. vi hade haft en informationsbank att tala om