PS3 försenat till september 2007?

Permalänk
Avstängd

Tvivlar starkt på att ps3 kommer floppa, att den är dyr kvittar i början som du kanske sett på ex wii.

Om folk betalar 5-7k för en WII, tror du seriöst inte folk är redo att betala för en ps3?

Ps3 kommer nog bli stort, men kommer nog ta lite längre tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Tvivlar starkt på att ps3 kommer floppa, att den är dyr kvittar i början som du kanske sett på ex wii.

Om folk betalar 5-7k för en WII, tror du seriöst inte folk är redo att betala för en ps3?

Ps3 kommer nog bli stort, men kommer nog ta lite längre tid.

Nja dom flesta fanboysen har nog redan importerat sitt ex från amerika tror jag, Sony kommer förlora som fan på att dom släppte det i amerika före europa. Visst det finns alltid fanboys, rika folk eller folk med rika föräldrar som säkert kommer slänga ut 6-8k när den kommer men jag tror inte det är nån marjotet (stavning?)
Lite luddigt men jag är trött! :>

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

PS3 får inte floppa!! Konsolmarknaden behöver konkurrensen.

PS3 kommer nog inte sälja lika bra som PS2 vilket man kan se som en flopp men jag tro ändå att sony kommer ta en väldigt stor del av marknaden.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Tvivlar starkt på att ps3 kommer floppa, att den är dyr kvittar i början som du kanske sett på ex wii.

Om folk betalar 5-7k för en WII, tror du seriöst inte folk är redo att betala för en ps3?

Ps3 kommer nog bli stort, men kommer nog ta lite längre tid.

Nu är jag inte på nått sätt insatt i konsolldiskutioner, och är varken för eller emot nån särskild konsoll, men kostar inte Wii+Sports typ 2500 eller är jag ute och cyklar då?

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem

Om Sony inte skyndar sig lite så kommer Microsoft lyckats släppa en ny konsoll med Blue-ray (osäker stavning) och klart bättre hårdvara än ps3 innan den lyckats komma ut i Europa...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
Nja dom flesta fanboysen har nog redan importerat sitt ex från amerika tror jag, Sony kommer förlora som fan på att dom släppte det i amerika före europa. Visst det finns alltid fanboys, rika folk eller folk med rika föräldrar som säkert kommer slänga ut 6-8k när den kommer men jag tror inte det är nån marjotet (stavning?)
Lite luddigt men jag är trött! :>

När PS3 kommer ut i tillräckliga mängder kommer den att krossa xbox 360:s fjuttiga 7-8milj (om inte mindre?) sålda konsoler. Kommer inte ta många månader.
360 har inte det där lilla sista som behövs. I sålda enheter kommer den inte att ha en chans mot ps3. Skulle inte förvåna mig om Ps2 sålde bättre än Xbox360 om 3år

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry

Har ni bråttom?

ja,för om man nu köper en PS3 så vill man ju ha nått år på sej att spela innan nästa våg av konsoller kommer.
när nya xbox kommer tex,då kommer jag ju givetvis att spela på den än på en då "gammal" PS3:a.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vad är det med alla?
Vad har ni imot Sony?
Playstation var en dröm konsoll playstation 2 slog igenom och säljer bäst fortfarande.

Nu när ps3 ska komma och förväntar sig vara billigare, och inte ens säkert att den är försenad, whinar folk.
Har ni bråttom?

För min del är det en mer en principsak än att jag faktiskt behöver vänta på ps3.

Hur skulle du själv känna, om du bodde i ett hus, och ett företag drar in fiberlinor till alla andra i kvarteret utom dig, och när du undrar varför så får du inget svar mer än att "nae, vi vill inte att just du ska ha" och sen lägger de till att du itne ens få dra en nätverkskabel till grannarn för att nytja lite av dera lina tills du fått din. Och när de sen väl känner för att de har tid att göra det, så ska du återigen utan anledning få betala mycket mer för samma tjänst än vad dina grannar gör. Företaget har full rätt att göra så, men det betyder väl inte att det känns bättre för det?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Ps3 floppa?
Med tanke på att ff7 remake NÄSTAN är säkert att det kommer.

Aldrig det kommer absolut inte floppa så klart finns det jävligt bra spel mer, men med tanke på hur mycket ff7 sålde

EDIT: Ehm jag tror sony har en anldening varför skulle dom annars vänta? Jag menar pengar vill dom ha?
Tydligen finns det ett skäl.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ps3 floppa?
Med tanke på att ff7 remake NÄSTAN är säkert att det kommer.

Aldrig det kommer absolut inte floppa så klart finns det jävligt bra spel mer, men med tanke på hur mycket ff7 sålde

EDIT: Ehm jag tror sony har en anldening varför skulle dom annars vänta? Jag menar pengar vill dom ha?
Tydligen finns det ett skäl.

Vad jag vet så kommer det inte komma någon ff7 remake och då är jag NÄSTAN helt säker.

Permalänk
Avstängd

Buck: pga bristen så köpte många privat för dom summorna eftersom det inte gick att få tag på i affären.
Det jag syftade på, därav startpriset på en konsoll har inte så stor betydelse i första omgångarna.

Och ni som säger ps3 kommer floppa. Dom kommer inte sälja lika starkt som ps2, det kommer ingen konsoll göra någonsin tror jag.
MEN sen får ni också tänka att ps3 är inte tänkt som en "spelkonsoll" utan underhållnings konsoll, stor skillnad mot ps2.

Sen även om EU marknaden blir lite svagare på ps3 kommer den till 100% inte floppa för dom har fortfarande asien. Och man ser ju hur starkt xbox har varit där (ironi) jämfört med nintendo och sony.

Jag kommer köpa en ps3 när den kommer, inte för jag är en jävla fanboy utan för jag vet att dom har bra spel serier.
Xbox har verkligen noll som jag tycker om, xbox är en ren pc med spelutbud, halo hatar jag. Undantaget är DOA ;>

Permalänk

om xbox är en pc,vad är då PS3=/?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
om xbox är en pc,vad är då PS3=/?

Ett komplett underhållningssystem enligt Sony.

(samt en PC)

och den kommer när den kommer.. inte som att den försenas på pin kiv.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

Menar mest att dom kör flesta spelen som finns till pc också.
Och dom exklusiva är bara skräp enligt mig smaksak ofc, vissa dyrkar xbox exklusiva titlarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Buck: pga bristen så köpte många privat för dom summorna eftersom det inte gick att få tag på i affären.
Det jag syftade på, därav startpriset på en konsoll har inte så stor betydelse i första omgångarna.

Och ni som säger ps3 kommer floppa. Dom kommer inte sälja lika starkt som ps2, det kommer ingen konsoll göra någonsin tror jag.
MEN sen får ni också tänka att ps3 är inte tänkt som en "spelkonsoll" utan underhållnings konsoll, stor skillnad mot ps2.

Sen även om EU marknaden blir lite svagare på ps3 kommer den till 100% inte floppa för dom har fortfarande asien. Och man ser ju hur starkt xbox har varit där (ironi) jämfört med nintendo och sony.

Jag kommer köpa en ps3 när den kommer, inte för jag är en jävla fanboy utan för jag vet att dom har bra spel serier.
Xbox har verkligen noll som jag tycker om, xbox är en ren pc med spelutbud, halo hatar jag. Undantaget är DOA ;>

Och ska man ta med privata försäljningar i det hela så är ju priset för en importerad ps3 en sisådär 12000:- här i europa, så det är ju rätt meningslöst att räkna på då individers (ursäkta uttrycket) korkade slöserier då de knappast kan sägas vara någonting att jämföra. Det finns ju nötter till allt och lite till som jag brukar säga. Att några inte kan tygla sig och köper en wii för dubbla priset säger ju faktiskt ingenting mer än att det finns människor med för mycket pengar och för lite självontroll där ute, det säger ingenting om den faktiska prissättningen.

Sen måste jag fråga vad skillnaden mellan en spelkonsoll och en underhållningskonsoll är? En konsoll är en konsoll och till för att spela på. Att den har extrafunktioner ändrar inte det. Och så länge det drar nytta av och marknadsförs under vad som nu måste vara världens största namn relaterat till spel, så är det svårt att se det som något annat än en konsoll. Om det nu är en Multimediaenhet, en "nöjescentral" eller vad det nu är man vill kalla det, så ska det ju marknadsföras som det, men istället så heter den PS3, vilket säger mig att den är till för att spela på. Så att säga att den inte kommer vara lika lyckad som ps2 för att den inte är en "spelkonsoll" är ju egentligen bara att säga att folk troligen inte kommer vilja slänga ut absurda mängder på en maskin som inte är tänkt till det den utger sig för att vara.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Maskinen heter "PLAYSTATION 3 computer entertainment system".

Samma var det med PS1 och PS2. Det är bara så att alla förkortar ner det till Playstation och PS.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

Ja exakt, ps2 var mer en renodlad spelkonsol därav priset kunde hållas nere.
Och såklart med det rätt låga priset, enorma spelutbudet,tillbehören är det självklart att det blir en dunderhitt.
Ps3 är en multimediaenhet med massa påkostade saker som för många är onödigt, speciellt dom som enbart vill ha en för att spela på.

Så ja det är som jag skrev, fast kanske inte med dina ord.
Den marknadsförs ju som multimediaenhet fast klart dom har kvar playstation namnet, varför inte? Playstation är välberyktat namn så klart man kör vidare på det.

Jag hade gärna tagit en ps3 utan alla "goddies", enbart att spela på. Hårddisk och sånt skit behöver inte jag för att slänga in musik och sånt skrot på.

Jag har en pc som klarar av det utan problem ;>

Permalänk

mm,håller nog med definition där,vem sätter sej och lyssnar på tex musik genom TVn?vem lastar över en massa bilder från datorn till PS3 och tittar på TVn när man kan simpelt koppla datorn till TVn och göra samma sak?samma sak med filmer,koppla datorn till TVn.
helt onödigt enligt mitt tycke,helt onödiga saker och egenskaper som dom ska trycka in i PS3:an,saker som man kanske testar på 1-2 ggr för att se hur det ser ut och sen använder man det aldrig igen och använder den bara för att spela på.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

hehe schysst att hantera rykten som fakta. Det är ju precis så man skall hantera rykten, som fakta alltså... så tycks ändå en hel del personer här tycka.

Permalänk

FF7 remake har för övrigt dementerats officiellt av square så jag vet inte vad "nästan säkert" kommer ifrån?

Citat:

We received word as soon as our boys made it back that Square Enix wanted to make it clear that there will not be a Final Fantasy VII remake for PS3. Repeat, there will not be a remake.

http://ps3.ign.com/articles/614/614692p1.html

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
mm,håller nog med definition där,vem sätter sej och lyssnar på tex musik genom TVn?vem lastar över en massa bilder från datorn till PS3 och tittar på TVn när man kan simpelt koppla datorn till TVn och göra samma sak?samma sak med filmer,koppla datorn till TVn.
helt onödigt enligt mitt tycke,helt onödiga saker och egenskaper som dom ska trycka in i PS3:an,saker som man kanske testar på 1-2 ggr för att se hur det ser ut och sen använder man det aldrig igen och använder den bara för att spela på.

Tror mer att kan man spela spel och det finns hårddisk som hanterar olika format, varför inte? Ingen tvingar dig att lyssna på mp3, tror inte den är dyrare för att man kan ha bilder eller lyssna på musik, det är just blu-ray som gör det dyrt, gör man en konsoll kan man lika gjärna använda den fullt ut. Sen om man vill eller inte är en annan sak.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Luktar illa.
Inte då att det skulle bli försenat utan "nyheten".
Sony har inte råd att försena PS3 mer i europa, så att de skulle göra det slår mig som rena fantasier.

Dock måste man beundra hur otroligt skickliga de är på att göra bort sig själva.
Reeves: "I think that the logic behind a March European launch was that demand would subside in the US sufficiently to allow Sony to divert supply to Europe". Så med andra ord så fick vi vänta för konsumenter i vår del av världen på något magiskt sätt handlar annorlunda. Jag menar, nån magi måste ju vara inblandad eftersom en såld konsoll här tydligen inte är samma sak som en såld konsoll där...
Jag undrar om jag kan få 2+2 att bli 5 om jag åker till Amerika, Här blir det ju bara 4, men nått måste ju vara anorlunda där borta, eftersom 1-1 tydligen inte är 0 där. Hmm... Dessa magiska krafter måste undersökas närmare...

En förklaring kan ju vara att EU har bra mycket bättre internet än USA.
Och om de tänker att de flesta i EU inte köper spelen utan laddar ner dem och bränner dem istället, då kanske USA är en bättre marknad för dem.

De går ju back pengar på maskinen.. det är spelen de vill kunna sälja.

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
När PS3 kommer ut i tillräckliga mängder kommer den att krossa xbox 360:s fjuttiga 7-8milj (om inte mindre?) sålda konsoler. Kommer inte ta många månader.
360 har inte det där lilla sista som behövs. I sålda enheter kommer den inte att ha en chans mot ps3. Skulle inte förvåna mig om Ps2 sålde bättre än Xbox360 om 3år

Humm kan ju knappast krossa 360 i x antal sålda konsoler om dom inte får ut tillräckligt många, vilket verkar vara ett problem för dom
Och att 360 injte har det där "lilla sista" kan det bero på att den är ca 1 år gammal ? Bara det att den dock håller minst lika bra om inte bättre standard som PS3an kommer hålla när den släpps här i EU.

Sen ang det med multimedia bla bla
Om nu PS3an är en multimedia blabla, vad kan man då göra på den som man inte kan på en xbox (förutom blueraystödet då).

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Horiko
Humm kan ju knappast krossa 360 i x antal sålda konsoler om dom inte får ut tillräckligt många, vilket verkar vara ett problem för dom
Och att 360 injte har det där "lilla sista" kan det bero på att den är ca 1 år gammal ? Bara det att den dock håller minst lika bra om inte bättre standard som PS3an kommer hålla när den släpps här i EU.

Sen ang det med multimedia bla bla
Om nu PS3an är en multimedia blabla, vad kan man då göra på den som man inte kan på en xbox (förutom blueraystödet då).

Ps3 var ju i utväckling för ett år sen också, så inte ändrar dom allt senare.

Bara det bevisar att den är bättre, längre tid att göra=mer genomtänkt
kanske inte alltid men jag tror det i det här fallet med tanke på trailers jag sätt. x360 hyllan med spel är ju helt ur usel alla dom spelen finns till pc så speciell känner man sig inte med x360.

Det är spelen som gör en konsoll, mm men om dom finns till andra konsoller/PC så är det ingen idé så tänker jag i alla fall.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
x360 hyllan med spel är ju helt ur usel alla dom spelen finns till pc så speciell känner man sig inte med x360.

Det är spelen som gör en konsoll, mm men om dom finns till andra konsoller/PC så är det ingen idé så tänker jag i alla fall.

Alla 360 spel? Det var då en jävla överdrift.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Ps3 var ju i utväckling för ett år sen också, så inte ändrar dom allt senare.

Bara det bevisar att den är bättre, längre tid att göra=mer genomtänkt
kanske inte alltid men jag tror det i det här fallet med tanke på trailers jag sätt. x360 hyllan med spel är ju helt ur usel alla dom spelen finns till pc så speciell känner man sig inte med x360.

Det är spelen som gör en konsoll, mm men om dom finns till andra konsoller/PC så är det ingen idé så tänker jag i alla fall.

dom har knappast utvecklat ps3an så pass mycket senaste året. Har väl mest varit saker som gått snett för dom som tex bluerayspelarna som dom hade stora problem med .. hårdvaran dock var nog klar redan för 1 år sen.

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
För min del är det en mer en principsak än att jag faktiskt behöver vänta på ps3.

Hur skulle du själv känna, om du bodde i ett hus, och ett företag drar in fiberlinor till alla andra i kvarteret utom dig, och när du undrar varför så får du inget svar mer än att "nae, vi vill inte att just du ska ha" och sen lägger de till att du itne ens få dra en nätverkskabel till grannarn för att nytja lite av dera lina tills du fått din. Och när de sen väl känner för att de har tid att göra det, så ska du återigen utan anledning få betala mycket mer för samma tjänst än vad dina grannar gör. Företaget har full rätt att göra så, men det betyder väl inte att det känns bättre för det?

Game Cube

JP September 14, 2001
NA November 18, 2001
EU May 3, 2002
AU May 17, 2002

N64

JP June 23, 1996
NA September 29, 1996
PAL March 1, 1997
FR September 1, 1997

SNES

Japan November 21, 1990
United States August 13, 1991
European Union April 11, 1992

SEGA SATURN

Japan November 22, 1994
U.S. April 27, 1995
Canada May 11, 1995
Europe July 8, 1995

SEGA Megadrive

Japan: 29 oktober 1988
Nordamerika: 14 augusti 1989
Brittiska öarna: 30 november 1990

Sega Dreamcast
Japan November 27, 1998
United States September 9, 1999
European Union October 14, 1999

PS1

Japan December 3, 1994
North America September 1, 1995
Republic of Ireland September 29, 1995
Australia: November 1995

PS2

Japan March 4, 2000
North America October 26, 2000
European Union November 24, 2000
New Zealand November 30, 2000

Nintendo DS

United States Canada November 21, 2004
Japan December 2, 2004
Australia February 24, 2005
European Union March 11, 2005

xbox

North America November 15, 2001
Japan February 22, 2002
Republic of Ireland March 14, 2002

Ny företeelse? hehe nej, sony är inte ensamma om att prioritera nordamerika före eu, men många verkar vilja ha det till att det är ett sony-problem. NDS 21 november i us, till eu 11 mars. Mindes inget gnäll vid DS realese..

Permalänk
Medlem

Bara jag som ser positivt på försening av släpp i Europa?
Här finns det chans att reparera ev buggar och dessutom så lär fler spel hunnit komma ut på marknaden! Framförallt bättre optimerade spel och inga halvtaskiga, "oh vi måste snabbt börja sälja konsollen så vi skiter ut några beta produkter till spel ala X-Box 360"!
Jag kommer alla gånger betala de +-6000:- burken kommer kosta!
Lär krossa X-Box 360 med hästlängder! No doubt!

Fattar inte varför folk gnäller om priset?
Ska du köpa ett X-box 360(fullutrustat så klart) och med HD-DVD (eftersom man såklart ska jämföra mot PS3´s utrustning) så var hamnar du då i pris? Jo drygt 6000:-! ( ...och det fast konsollen funnits i 1 år(!!) nu...)
Kommer bli grymt när man väl får PS3 i sin hand!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViZioN
En förklaring kan ju vara att EU har bra mycket bättre internet än USA.
Och om de tänker att de flesta i EU inte köper spelen utan laddar ner dem och bränner dem istället, då kanske USA är en bättre marknad för dem.

De går ju back pengar på maskinen.. det är spelen de vill kunna sälja.

Känns som en väldigt långsökt anledning. Om de är så säkra på det så finns det mängder av sätt att förbättra den situationen på, men det gör man inget åt. Och om tanken nu är att folk ändå inte komemr betala, så varför lansera den alls? Då hade det ju vart ett bättre beslut att tillåta (och underlätta för) importen så att bara de som verkligen vill ha en och är villiga att betala för det köper en.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Text

Jag har inte sagt någonting om att det skulle vara något unikt för Sony, eller för just PS3. Jag är väldigt trött på att bli behandlad som någon efterbliven seconhand-shoppare bara för att jag bor i europa allt som allt. Det jag blir lite extra grinig över är att det denna gång faktiskt planerades att alla skulle få den samtidigt, men att man sen ändå valde bort EU. Hade de redan från börjar planerat att göra som vanligt hade det ju inte vart nått nytt under granen, men denna gång säger man en sak, och sen hittar man på dåliga ursäkter när man inte kan hålla det. Och sen vrider man om ett extra varv och går på häxjakt på importen av ingen anledning alls mer än att man vill jävlas. Den enda riktiga anledningen de haft är bristen på BR-spelare, vilket beror på kass planering från sonys sida och inte något magiskt försvinnande av enheter, så det tycker jag också är rätt surt eftersom det inte heller hade behövt hända.

Sen är det lite skillnad ändå. Spel har aldrig varit större än det är nu, och PS-serien är nog den största anledningen till det, vilket gör att förväntningarna givetvis är skyhöga. Om nån konsoll som inte så många bryr sig om eller som inte så många har förhoppningar om kommer lite senare så gör det ju inte så mycket, det är ju inte så högt på skalan över vad man vill ha ändå, där istället PS3 nästan skulle behöva en egen skala. Detta gör ju då att de stora massorna reagerar mer när det händer med PS3 än den relativt lilla grupp som väntat på DS gör när den var sen. Jag blir dock som sagt nästan lika sur i vilket fall... jag är så trött på det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Känns som en väldigt långsökt anledning. Om de är så säkra på det så finns det mängder av sätt att förbättra den situationen på, men det gör man inget åt. Och om tanken nu är att folk ändå inte komemr betala, så varför lansera den alls? Då hade det ju vart ett bättre beslut att tillåta (och underlätta för) importen så att bara de som verkligen vill ha en och är villiga att betala för det köper en.

Jag har inte sagt någonting om att det skulle vara något unikt för Sony, eller för just PS3. Jag är väldigt trött på att bli behandlad som någon efterbliven seconhand-shoppare bara för att jag bor i europa allt som allt. Det jag blir lite extra grinig över är att det denna gång faktiskt planerades att alla skulle få den samtidigt, men att man sen ändå valde bort EU. Hade de redan från börjar planerat att göra som vanligt hade det ju inte vart nått nytt under granen, men denna gång säger man en sak, och sen hittar man på dåliga ursäkter när man inte kan hålla det. Och sen vrider man om ett extra varv och går på häxjakt på importen av ingen anledning alls mer än att man vill jävlas. Den enda riktiga anledningen de haft är bristen på BR-spelare, vilket beror på kass planering från sonys sida och inte något magiskt försvinnande av enheter, så det tycker jag också är rätt surt eftersom det inte heller hade behövt hända.

Alltså, du snackar om kass planering pga av att de råkade ut för PRODUKTIONSPROBLEM!? brukar du planera in dina problem i förväg måntro? Och de är defenetivt varken de första eller sista företaget att drabbas av sådanna, det kan jag garantera dig...

Ja och det är sant de sabbade importen bara för att jävlas med sina kunder, det fanns inga djupare anledningar än så.. de bara är sådanna, de vill jävlas. därför kommer de på kassa bortförklaringar och fakear produktionsproblem, för att vill jävlas...

Och hur skulle du löst det hela? för en lösning borde du ju ha, för du påstår ju att det aldrig behövt hända..

De dryga 3 månaderna extra vi får vänta är väl ändå inte så farligt, inte så att världen kommer hinna gå under inom den perioden.