Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
tycker detta e skit svårt har försökt hjälpa flera med att öppna portar till spel när man har flera datorer

En port kan bara forwardas (vilket är vad många slarvigt kallar öppna) till en dator/IP-adress. Kräver flera datorer bakom bredbandsdelaren (vilket många slarvigt kallar router) portforwarding för samma spel får detta ske på olika portar för respektive dator.
UPnP är en funktion som automatiskt kan fixa detta. Kräver att både applikationen, operativstystemet och bredbandsdelaren stöder det och att det är aktiverat.

/H

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne888:

precis, har du en sweitch, 5ip adresser och 6 datorer finns det ingen ip kvar till stackar dator 6

Vi säger att du har en router med 4portar så kan man använda en switch för att få fler portar:
|Router:
|Port 1 -> Dator 1
|Port 2 -> Dator 2
|Port 3 -> Dator 3
|Port 4 ---> Switch: 8 portar
||Port 1 -> Dator 4
||Port 2 -> Dator 5
||Port 3 -> Dator 6
||Port 4 -> Dator 7
||Port 5 -> Dator 8
||Port 6 -> Dator 9
||Port 7 -> Dator 10
||Port 8 -> Dator 11

Det här är klart det bästa svaret jag har sett i mitt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Happuff:

Det här är klart det bästa svaret jag har sett i mitt liv.

Det här är klart det bästa nekrot jag sett i mitt liv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Man får vara lite snäll och ödmjuk, en helt nybakad medlem och dessutom väldigt tidigt på morgonen. Kanske inte var så uppmärksam på att tråden var ca: 11 år gammal.