Permalänk
Robot

USB batteri

Efter att ha köpt en extern hårddisk så upptäckte jag att batteripacket som man fick med (4st AA/R6) knappt orkar driva hårddisken så jag byggde ett mer kraftfullt batteripack.

Jag kan även använda det till att ladda upp batteriet i min digitalkamera eller driva någon annan USB utrustning om det skulle behövas

Kapaciteten är på runt 3800mAh så det borde räcka ca 7.5 timmar under max belastning (500mA).

Besök albumet: USB batteri av mwi

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

sjyssty bygge.. extra plus för du har likadan kabinett som jag

Permalänk
Medlem

Riktigt fint.

Perfekt till bärbara datorer ju!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Finfint!

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Riktigt fint.

Perfekt till bärbara datorer ju!

Tackar.

Tanken är att jag ska slippa släppa runt på min bärbara dator bara för att få ström till div tillbehör. Så det är mer tänkt att användas istället för än till.

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt och bra projekt men får inte din externa hårddisk tillräckligt med ström via USB-uttaget i datorn?

Visa signatur

[Intel Q9550 2.83Ghz @ 3.6Ghz][Asys P5Q-E][OCZ DDR2 6400SLI 4096MB][Radeon HD4870 1GB][1820GB HDD][Antec P182][Eizo S2431W-E]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Holmb3rg
Väldigt snyggt och bra projekt men får inte din externa hårddisk tillräckligt med ström via USB-uttaget i datorn?

Jodå, men hela iden är ju att jag inte ska behöva ha med min bärbara dator. Tex om jag bara vill kopiera över bilder ifrån min kamera till hårddisken då vill jag ju inte behöva släppa med min bärbara dator.
Den externa hårddisken har en funktion som klarar av att kopiera ifrån kameran direkt utan dator, men jag behöver ström.

Eller tex om batteriet i kameran tar slut, då kan jag använda detta batteriet som backup.

Med dagens säkerhetskontroller när man flyger är det väldigt skönt att kunna lämna den bärbara datorn hemma och ändå inte behöva köpa 20 minneskort till kameran

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mwi

Med dagens säkerhetskontroller när man flyger är det väldigt skönt att kunna lämna den bärbara datorn hemma och ändå inte behöva köpa 20 minneskort till kameran

men frågan lyder om dom inte vill kolla den där lådan ... iaf när dom ser den i röntgen.. måste ju se mer misstänkt ut än bärbara datorer

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
men frågan lyder om dom inte vill kolla den där lådan ... iaf när dom ser den i röntgen.. måste ju se mer misstänkt ut än bärbara datorer

Haha, antagligligen. Men man kan ju lägga den i väskan man checkar in. Jag vill helst bära med mig min bärbara dator men ett batteripack gör inte så mycket om dom slarvar bort. Kostar inte lika mycket

Jag kanske skulle bygga om den med en klocka så att den kan räkna ner och pipa lite med, det borde bli skoj.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut Keep it up dude

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mwi

Jag kanske skulle bygga om den med en klocka så att den kan räkna ner och pipa lite med, det borde bli skoj.

haha.. swec s terrorist

Permalänk

Snyggt bygge!

Hur skall man koppla mot USB-kontakten? Behövs det några elektronikkomponenter för reglering av spänningen och hur många batterier skall man koppla i serie.

Hoppas någon kan detta.