Öh, jo..WoW model changing någon?

Permalänk
Medlem

Öh, jo..WoW model changing någon?

Någon som är het på att ändra models i wow? Vill, som vanligt, byta ras men orkar inte direkt rerolla. Har suttit och pillat med lite program, men har inte fått fram bra resultat, storlekar stämmer inte osv.

Tacksam för minsta lilla vink.

..AOC IS COMING

Permalänk
Entusiast

Också lite smått intresserad av detta, frågan är hur säkert det är att man inte blir bannad på köpet.

mer information från de som vet!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jo, vart ju lagligt ett tag vet jag iaf. Sen så ser man ju det i fem och en annan pvp video.

Permalänk
Avstängd

Aldrig direkt varit "lagligt" då det bryter mot deras eula/tos.
However chansen att bli bannad är mindre än 1%, vet folk som kört andra models i 1 år utan några problem.

Permalänk
Medlem

Du råkar dock inte veta hur man går till väga/kan länka?

Permalänk
Medlem

Det är ett jäkla bökande. du måste exportera modelerna från MPQ filen, säkerhetskopiera filen, editera Models.MPQ tror jag det var och ändra värden och modelen för den model du använder nu. Typ är du Male Dwarf ska du ändra den till whatever, eller om du har en dagger men vill få den att se ut som Sulfuras etc etc. så ska man editera respektive. Minns inte någon url till guiden jag använde mig av för länge sedan men det är iaf massa jobb.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk

Det är inte alls en massa jobb. Jag minns att när jag bytte min cat form till Tigon-modelen var det inga större problem alls. Detta var ju dock brutalt länge sedan, så jag kommer tyvärr inte ihåg exakt hur man gör, men jag googlade och hittade direkt flera guider, så det hade ju varit mitt hetaste tips.

Och snäll som jag är; http://www.youtube.com/watch?v=Jh9X2QT50WA

Permalänk

Om du ändrar din gubbe spelar det nog ingen roll, men om du ändrar omgivningen såsom byter portar mot fiskar etc så är chansen större att du blir bannad

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Det heter väl ändå risken att bli bannad, för det är ju något man inte vill bli. Sen undrar jag varifrån siffran 1% kommer.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

Chans risk nästa samma sak

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

http://www.edgeofnowhere.cc/viewtopic.php?t=355695

Det ser ut att vara vad folk letar efter.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Var det inte något rätt välkänt end-game guild som hade typ bytat model på någon vägg i AQ40 för att lättare nå C'thun, hela guildet blev bannat. Har för mig att en kompis berättade det för mig, dock har jag inget som kan styrka detta påstående.

Permalänk
Avstängd

Guffen visst kanske taget ut luften, jag vet inte en enda som blivit bannad för att byta modeller på char eller vapen.
Jona, kanske kan stämma, vet inte. Däremot blev ett guild bannat för dom använde exploit för att nå cthun utan att döda bossarna som är påvägen.

Det finns en risk med allt, visst.
Finns en risk att du dör om du brer en macka.

Jag kommer inte sluta byta modells iaf, och ingen annan jag vet heller för det är <3

Permalänk
Medlem

Ahh, jo definition du har rätt, kollade upp det: http://elitistjerks.com/f33/t8966-overrated_perma_ban_fiasco/
Det var tydligen någon exploit som tog bort en bro.

Permalänk
Medlem

Hm.. När man ändrar models. Är det bara en själv som ser, eller ser det annorlunda ut för alla andra spelare också?

Permalänk

någon som har en version av mywarcraft studio som inte krashar när man trycker på en modell?

försöker följa guiden från youtube videon och det funkar inte så bra ifall programmet inte funkar heller.

och har någon MyWarCraft Studio 10 6337 och kan säga mej hur stor den egentligen är? hittar flera stycken som varierar i storlek och jag vill inte sitta o tanka nått som e 3Gb stort med vår 2mb lina för att sen se att det inte va det jag ville ha

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Hm.. När man ändrar models. Är det bara en själv som ser, eller ser det annorlunda ut för alla andra spelare också?

Förändrignen sker client side, det är bara du som ser det. Annars skulle blizzard förmodligen vara mycket aggresiva mot den här sortens ändrande av filer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jona_90
Ahh, jo definition du har rätt, kollade upp det: http://elitistjerks.com/f33/t8966-overrated_perma_ban_fiasco/
Det var tydligen någon exploit som tog bort en bro.

Kommer ihåg den, kul historia

Kolla in denna film föresten: http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=43397 Fanatik gör en liknande grej i WSG så att han kan gå mellan baserna under marken.

För övrigt har jag fortfarande svårt att fatta hur i helvete blizzard tänkte när dom designade spelet, det finns nämligen väldigt lite (eller ingenting) som förhindrar wallclimbing/speedhacks/teleporthacks osv. I andra spel, t.ex Diablo 2 går komunikationen mellan kilent och server till så här:

Klient: "får jag gå hit?"
Server: "Ja/nej" beroende på om man kan gå till den önskade platsen eller inte
om ja så ändras bilden på din skärm med din nya possition.

I WoW:
Klient: "Nu har jag gått hit"
Server: "Ok". Utan någon som helst kontroll, går du mitt i luften? inga problem. har du på 1 sek gått 5km? inga problem.

korkat värre

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Underbart pedagogiskt Curly

Permalänk
Medlem

Annars krashar väl servrarna av överbelastning eller nåt ^^. Jag håller med, det är skit på det viset, man kan knappt tro att det är sant.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W