Permalänk
Medlem

Nya minnen ger BSOD!

Hejsan!
Tröck precis i Corsair XMS2 Xtreme PC-8500 2x512MB 1066MHz DDR2 i datorn.
Har sedan tidigare Corsair XMS2 Dominator TwinX PC-8500 2x1024MB 1066MHz DDR2 istopppat.
Moderkortet är ett Gbyte P35-DS4.
Det första som hände när jag loggade in och öppnade alla program var att IE hängde sig. "Unknown" så det på felrapporten.
Sedan hängde sig Winamp. "Unknown" där med. Sedan Winamp.
Sedan fick jag BSOD och den startade om. För att göra samma sak igen.
Har jag kört inkompitabla minnen?
MVH // Jon W

Permalänk
Medlem

Testa med att köra med endast dom nya minnena för att se om det är fel på dina nya minnen.

Ladda ner memtest86+ och kolla om du får några fel där.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Testa med att köra med endast dom nya minnena för att se om det är fel på dina nya minnen.

Ladda ner memtest86+ och kolla om du får några fel där.

Gick in och laddade "Fail-Safe deafults" i BIOS..har inte stött på problem sen dess. Det var iof bara 5 min sen.
Tänkte uppdatera BIOS nu. För det stod något om ett Dual memory fix på den näst senaste. Dock genereras det en .err fil när jag förösker.
Någon som kan veta varför det händer?
, Jon

Åhh, fick massa fel i Memtest! =\ Bara att skicka tillbaka då antar jag! =\ Hade 2048MB från början,satte i 1024 till. Felen händer på ~2500MB. Har inte haft problem innan. Borde cäl räcka för att konstatera att det är dom nya?

Permalänk
Hedersmedlem

Kör memtest med bara de nya stickorna för att vara säker!

Permalänk
Vila i frid

Enkla sättet, ladda t.ex. hem Ubuntu-disten 7.04 och bränn en CD - där har du MEMTEST som ett alternativ i boot-menyn.

Först av allt, rensa CMOS och uppdatera till senaste bios-version.