Böjd skärm från Alienware visar Crysis i 2880 x 900

Permalänk
Medlem

1920 x 1200=2,30 miljoner pixlar
2880 x 900=2,59 miljoner pixlar
2560 x 1600=4,1 miljoner pixlar(här snackar vi hög upplösning)

Permalänk
Medlem

Fina FPS-siffror man ska få... Triple-SLI kanske inte är så dum idé ändå.
OM man inte är lika rika finns ju triplehead (Fast denna är 1000ggr coolare och bättre).

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk

Precis som någon annan så är ju responstiden (enligt reportern) 0,02ms, inte 0,2ms. Inte för att det spelar någon större roll, men ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gusIII
Fina FPS-siffror man ska få... Triple-SLI kanske inte är så dum ändå.
OM man inte är lika rika finns ju triplehead (Fast denna är 1000ggr coolare och bättre).

Läs mitt tidigare inlägg om TrippelSLI vs SLI. Ingen vinst med ett tredje kort.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3183&p=3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Fet överdriven upplösning så ingen kommer kunna använda den för spel utan att ha fetaste datorn i världen.

Vad är då maximala upplösningen på en normal CRT?

Visa signatur

[quote]Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Jag är själv inte speciellt förtjust i Unix, tycker att det är ett jävla hippieoperativ.
Det är framförallt dess CLI som jag retar mig på.
[/quote]

Permalänk
Medlem

Lugn nu, översöt var hon ju inte.

För övrigt skulle den skärmen vara rolig att ha.

Permalänk
Medlem

Hmm, gillade bruden mer än skärmen Hon var söt... ... ^^
Inte översöt, men hetare än skärmen...

Den skärmen skulle ändå inte få plats på mitt skrivbord...

Permalänk
Medlem

Bilspel som tex LFS vore ju mumma på den där!

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Ser inget av rengbågseffekten på min projektor så denna skärm vore mumma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av massaker
Vad är då maximala upplösningen på en normal CRT?

Normal å normal men en av alla mina CRT som endast är Trinitron eller Diamondtron i 21/22 Tums klasen klara alla 2048 x 1536....

Permalänk
Medlem

CRTn jag sitter vid nu stödjer 2048x1536 men den har några år på nacken så särskilt skarpt är det inte längre.

Sony GDM-FW900 Flat Widescreen 24" FD CRT Trinitron stödjer 2304x1440

Pratar vi upplösningar så måste förstås IBM T221 nämnas, 3840x2400 på en 22" TFT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
CRTn jag sitter vid nu stödjer 2048x1536 men den har några år på nacken så särskilt skarpt är det inte längre.

Sony GDM-FW900 Flat Widescreen 24" FD CRT Trinitron stödjer 2304x1440

Pratar vi upplösningar så måste förstås IBM T221 nämnas, 3840x2400 på en 22" TFT

Är det en sony (Trinitron)är det inga problem fixa det letta reda på WinDas eller vad det hetter så skystera man tydligen nåra parametrar.... i romen så ska man kuna få den som den var ny...

fast man måste bestäla en kabel som stropar in där back med på skärmen... oftast sitter det en litten luck annars får man skruva av bak delen för komma åt kontakt som man sätter i spicial sladen...

Permalänk
Medlem

Grymt, tyvär är det en Mitsubishi. Eventuellt kan man öppna dem och skruva på några 'skruvar' i den men det har jag inte vågat mig på

Permalänk

http://infovis.cs.vt.edu/gigapixel/

finns även videor då de spelar quake på den, bara att söka...

Permalänk

En liten notis gällande den uppenbara lögnen reporten drog:

-I can think of a lot of games that i like to play on that.

Hon kisar, sneglar upp och till höger, vilket människor gör då de ljuger.

-Like... World Of Warcraft... something like that...

Haha, hon är för söt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av undelete
Lycka till att hitta en TFT som har 110-120 Hz
CRT och TFT fungerar inte likadant, CRT ritar upp bilden hela tiden vilket inte en TFT behöver göra, så 60 Hz på en TFT räcker gott och väl för att man inte ska få ont i huvudet

LCD, inte TFT, utan LCD. Ledsen, inget illa menat men var bara tvungen.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82

Haha, hon är för söt.

En liten notis bara..
Hon kisar men kollar upp till vänster.. om man nu ska vara petig

Visa signatur

EP-8k7a 1,2 T-bird GEFORCE 3 64MB 100 GB, 512DDr, Xcard,32xBrännare, DVD,2 enermax 120mm, 2 enermax 80mm

Permalänk
Medlem

"åh, jag tror jag vill spela typ... wow på den stora häftiga skärmen!"

haha, skulle inte jag ha som förstahandsval på den...

Permalänk
Medlem

felpost

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 32GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Har man råd med den där skärmen har man nog råd med två Ultra i SLI också.
Dessutom MÅSTE man inte köra allt maxat, jag kan tänka mig sänka detaljnivån ett snäpp om jag får spela på en sån där skärm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82

Haha, hon är för söt.

Ledsen att förstöra det roliga för dig, men tittar man snett upp åt vänster (som hon gör) är det att man "hämtar" ett visuellt minne. Tittar man snett åt höger (som du tycker hon gör ) är det att man konstruerar en bild i huvudet.

Hon försöker troligen komma på ett spel hon brukar spela och tänker på en datorskärm med ett spel som hon brukar spela, därav WoW.

Men ja, söt är hon ^^

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 32GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Avstängd

omg, gå ut och träffa tjejer i er värld istället för att sukta efter brudar på youtube I övrigt gillar jag verkligen meningar som "har man råd med X så har man nog råd med Y också"

Permalänk
Medlem

Grym skärm men den är nog bara skön att sitta på i fps spel och rpg. x 900 är för lite tycker jag ;p bätter om det hade vart nått liknande 2880 x 1200

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Grymt, tyvär är det en Mitsubishi. Eventuellt kan man öppna dem och skruva på några 'skruvar' i den men det har jag inte vågat mig på

vilken model e det kanske vet hur du kommer in i servicemeny

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thias
vilken model e det kanske vet hur du kommer in i servicemeny

Mitsubishi Plus 200 (rebrandad till Gateway VX1120, men de verkar bara ha smällt dit sin logo )

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Har man råd med den där skärmen har man nog råd med två Ultra i SLI också.
Dessutom MÅSTE man inte köra allt maxat, jag kan tänka mig sänka detaljnivån ett snäpp om jag får spela på en sån där skärm.

efter att köpt skärmen kanske man inte längre har råd med två ultra-kort ^^;
kunde inte låtra bli

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jojej
Ledsen att förstöra det roliga för dig, men tittar man snett upp åt vänster (som hon gör) är det att man "hämtar" ett visuellt minne. Tittar man snett åt höger (som du tycker hon gör ) är det att man konstruerar en bild i huvudet.

Hon försöker troligen komma på ett spel hon brukar spela och tänker på en datorskärm med ett spel som hon brukar spela, därav WoW.

Men ja, söt är hon ^^

helt korrekt. lätt att blanda ihop olika hållen med bygga upp och hämta visuellt minne med snett dit eller dit. har själv problem och måste tänka några extra gånger när det kommer till sånt.
------------
kan ju säga att min första tanke på vad som skulle spelas på denna skärm är vilket enligt mig bra bilspel som helst. (tyar inte skriva vilka men jag är såld på nfsu-serien ^^)

känns dock som wow skulle vara lite mysko att spela på en skärm med den bredden och höjden. inte missanpassat känns det som. men smaken är som baken, kluven...

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

900 pixlar på höjden är ju ärligt talat inte så upphetsande... Imponerande pjäs i övrigt, men jag tror den blir svår att göra något vettigt med förutom att spela på.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk

Vad är det egentligen som gör det så svårt att göra en lcd eller en plasma böjd? Kan ju inte vara första gången nån kommit på tanken. Kanske har mer att göra med att det är svårt att göra så stora skärmar i lcd/plasma att dom behöver böjas, men nån borde väl ha kommit på tanken ändå?

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Så jävla söt var hon inte Sedan undrar jag om hon verkligen själv är gamer XD

Sen vill ja kommentera en grej vissa har sagt. Vem klarar av sånna spel så det flyter med den upplösningen? Ja har du råd med den där skärmen så har du ju definitivt råd med några grafikkort i SLI/Crossfire

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MegaN00bie
Vad är det egentligen som gör det så svårt att göra en lcd eller en plasma böjd? Kan ju inte vara första gången nån kommit på tanken. Kanske har mer att göra med att det är svårt att göra så stora skärmar i lcd/plasma att dom behöver böjas, men nån borde väl ha kommit på tanken ändå?

En vanlig LCD kan jag tänka mig att det blir svårigheter att få bra och jämn backlight, men med LED backlight borde det väl gå rätt smidigt inbillar jag mig?

Däremot har jag svårt att se vittsen riktigt. Försvårar ju mycket om man så bara vill ha två personer framför samma skärm och för att det ska kännas vettigt måste den ju vara ungefär så stor som den i nyheten och den marknaden är väl inte så stor.

Jag väljer i alla fall en 30" skärm vilken dag som helst före den här, även om bildkvalitén vore likvärdig (vilket jag tvivlar, till dennas nackdel).