Permalänk
Inaktiv

Nää helt klart inte! Jag upptäckte nu att min poäng i 3dmark 06 bara ligger på 3100 (!!) under all kritik tycker jag.

Permalänk
Medlem

Acer 5101awlmi Moderkort

Sha jag kan inte mycket om datorer men behöver hjälp,, mitt moderkort har pajjat och jag undrar vad jag har för ngt ....ngn som kan hjälpa mig vore skit shysst

Har en acer aspire 5101awlmi den med 1gb ram

MVH/// Chrille

Permalänk
Medlem

Tjenare Chrille... Hur gammal är din dator?
Kanske ska du ringa till Acers kostnadsfria tekniksuport och fråga om råd just med ditt moderkort. Tel: 020252500.

Jag kan int lova dig att dom vet vad felet skulle bero på. På min nya Acer Aspire 6920 så vet dom inte varför mina fel uppstår och att det kommer nya lite då och då.

Men testa. Det skadar ju inte

Permalänk

lämna tillbaka datorn bara o köp en zepto!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Finns det en Zepto som är lika kraftfull som en Acer Aspire 6920
och för priset av 10k?

Permalänk
Inaktiv

http://www.zepto.se/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1148

Den verkar riktigt lovande. Dock ganska låg native upplösning på skärmen, 1200 x 800. Grafikkortet är dock riktigt starkt, 9600m GT. Processorn är nog inte fullt lika kraftig som i Acern. Fördelen med Zepto är att du kan konfigurera den. Ta en titt.

Info om graffekortet http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9600M-GT.9449.0.h...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortax
Tjenare Chrille... Hur gammal är din dator?
Kanske ska du ringa till Acers kostnadsfria tekniksuport och fråga om råd just med ditt moderkort. Tel: 020252500.

Jag kan int lova dig att dom vet vad felet skulle bero på. På min nya Acer Aspire 6920 så vet dom inte varför mina fel uppstår och att det kommer nya lite då och då.

Men testa. Det skadar ju inte

Den är ungefär ett och ett halvt år , och jag hade bara ett års garanti :/

Permalänk
Inaktiv

Hej Ortax, Hur går det för dig? Jag har blivit halvdissad och säljaren påstod att det inte är nåt fel med datorn. :S men det vet jag att det är, bevisbördan ligger dessutom på honom i sex månader efter köpet. Funderar på att häva köpet och skaffa en mac ist.

Permalänk
Medlem

Jodå Sacru... Det har blivit framsteg för mig iaf. Jag lyckades tjata till mig en annan dator. Och denna gången en lite större. Kanske mindre RAM men wtf, Jag har ändå bara 32-bits VISTA hehe. Jag snackade med onoffs butikschef nere i Kristianstad och han fick ju då få se med egna ögon att datorn inte var som den skulle vara. Nu har dom gett mig den nya 8920G istället. Och dena verkar funka bra som fan.. Stabil och allt. Det enda om stör mig lite är det här med MUTE knappen. Men vafan. Jag överlever den smärtan hehe.