Permalänk

Var kan man köpa hårfärg?

hallojs alla glada swecare

som rubriken lyder undrar jag var man kan köpa hårfärg... kan färga hemma själv skulle vilja ha illröd färg på håret skall färga tuppkammen.... hittar inte i vanliga butiker eller skall jag gå till en frisör o köpa sådant? man behöver blekningsmedel också va? jag har mörk brunt hår som vanlig färg... men bleka är att rekommendera...

mvh dino

Permalänk

Ja, det finns att hitta i frisörsalonger. Annars har väl Shock-butikerna sånt också. Skulle tro att det du är ute efter mest sannolikt finns där

Permalänk

ok ingen annan som har nåt förslag / tips...

Permalänk
Medlem

Du bör bleka innan, för att få så rött som du verkar vilja ha.

Finns vissa färger som bleker samtidigt.

Jag är osäker på om det finns något bra i vanlig butik, men en frisör skulle lösa det enkelt.. Men då kostar det en del med.. :/ Du kommer troligtvis inte att kunna köpa en färg hos frisören för att ta med hem, utan frisören gör det på dig.

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk

du måste till 99% bleka håret rätt redigt innan du kan färga det rött, om du vill ha en illröd nyans det vill säga. Beroende på hur mörkt hår du har kan du behöva bleka i två omgångar. Låt det alltid gå minst 2 veckor mellan blekningsomgångarna då det nöter utav bara helvete på håret.

För riktigt kraftiga färgnyanser är det nog shock att rekommendera, men flesta butiker där gothare och liknande folk vistas brukar ha liknande färger. Akta dig för shocks blåa färg, den blir bara grön .

Permalänk
Medlem

Lite beroende på din hårkvalite (dvs, hur mycket du har behandlat det, plattat, hur mycket spray du använder, hur ofta osv), men du måste utan tvekan bleka minst en gång. Är ditt hår slitet behöver man oftast bleka fler gånger, vilket också skadar håret mer.
Måste du bleka fler gånger så vänta med minst en veckas mellarum mellan blekningarna.
Ett bra blekmedel är antingen Jane Helen MOOD utra blond, finns att köpa i varenda ICA och liknande, eller Stargazers blekning som finns på Shock.

Grattis till att du har valt röd färg, då det är den enklaste att hålla snygg länge.
Du behöver inte få håret vitt, men en gul nyans är helt klart dugligt.

Beställ färg på Shock, personligen föredrar jag Directions före Stargazers. Burken kan användas flera gånger för påfyllning av färgen.

Evil-Bosse
Nej, den blåa färgen på shock gör inte ditt hår grönt ifall du gör rätt Ifall du inte bleker ditt hår kritvitt, dvs så att du fortfarande har gula pigment kvar, DÅ blir det grönt, annars blått.
vitt + blått = blått
gult + blått = grönt

/Nausea, som inte har sett sin naturliga hårfärg på 6 år.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea

Har för mig jag sett en bild på dig iklädd kycklingdräkt och rött hår eller är jag ute i motvind? Bilden var i alla fall ganska fräck!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako
Har för mig jag sett en bild på dig iklädd kycklingdräkt och rött hår eller är jag ute i motvind? Bilden var i alla fall ganska fräck!

KYCKLING? Det där var Pikachu! T_T

Och min hårfärg är rosa för tillfället

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk

ok tackar för alla svar det blir till att åka till gbg o gå till shock då! fast jag tar nog det tills det blir lite varmare ute är kallt o ha tuppkam nu ^^