Permalänk

PC-speaker fel, inget ljud?!

De började med att jag ville ha ett lite bättre grafikkort med högre minne (64Mb hade jag). Jag bytte med morsans grafikkort i hennes dator för att det hade 256 Mb, något bättre. Men då blev det ännu segare än innan. Jag hade det ett tag och bytte till ett helt nytt istället. Det nya hade 512Mb och AGP. Hårdisken krasha och jag orkade bara inte mer! Så jag köpte en ny hårddisk och ett NYARE moderkort för att mina pengar är ganska små... Så moderkortet är ca 4 år och P4. Jag kunde inte köpa ett nytt för att då passar inte det grafikkort som jag köpte. Mycket störande!

Nu kommer problemet:
Jag är BASIC programmerare (inte så väldigt kunnande XD) och behöver PC-speakern för olika ljudeffekter. Men den fungerade bara inte i det nya moderkortet! PC-speakern är kopplad per kabel från en högtalare till moderkortet, inget glapp. Högtalaren är hel och jag har tillåtit den i BIOS, den är också påslagen i windows.
Fortfarande inget ljud?!
Jag har testat med olika program som använder PC-speakern, men inget ljud?

Vad är detta för ett jobbigt problem, vad beror det på? Vad ska jag göra?! PC-speakern är viktig för mig!:D