SSD 128GB G.Skill Titan död?

Permalänk
Medlem

SSD 128GB G.Skill Titan död?

Fick idag hem min nya fina SSD från memoryc.com. Hade förberett allt med Windows 7 beta och hela kittet och sen när jag väl kopplar in den så vill inte min dator hitta disken :(. Har ju kopplat in många diskar i mina dagar och det ska väl inte vara något speciellt bara för att det är SSD eller? Är ju lite svårt att veta om den är död för den låter ju inget!

EDIT:

Nu har jag typ gett upp. Har testat massa olika SATA sladdar och portar på moderkortet samt bytt strömkablar. Har även fipplat med bios inställningarna men inget verkar fungera. Nu när jag koppla ut disken nyss märkte jag dock att den var lite varm. Någon som har ett tipps vad jag kan testa innan jag skickar den på RMA?

Permalänk
Medlem

Uppdatera bioset? Prova om andra moderkort hittar disken.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Testade nyss faktiskt disken i min Synology NAS som hitta den utan problem vilket känns lite underlättande. Jag har senaste BIOS uppdateringen på mitt P5W DH Deluxe moderkort. Får försöka testa lite mer i helgen när jag får tid men kom gärna med fler förslag tack!

Permalänk
Medlem

Du får maila till ASUS!

Jag sitter faktiskt på samma moderkort och tänkte köra en Vertex .... nu bli rman ju orolig att ASUS's moderkort är så dåliga att de inte kan käna igen ssd's .. hm får höra runt lite

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Du får maila till ASUS!

Jag sitter faktiskt på samma moderkort och tänkte köra en Vertex .... nu bli rman ju orolig att ASUS's moderkort är så dåliga att de inte kan käna igen ssd's .. hm får höra runt lite

Det tror jag väl inte att det ska vara moderkortet som det är något fel på, snarare att jag har missat någon inställning(hoppas jag).

Permalänk
Medlem

Fel å fel, moderkortet är kanske bara inte kompatibel med denna ssd disk, vilket en bios uppgradering lätt kan åtgärda

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Jag körde en Intel x25-e innan på mitt P5W DH Deluxe moderkort utan problem.
Dock kör jag 2 sånna i raid-0 nu på ett 3ware raidkort. Mumma.

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se