Permalänk
Medlem

Uppsala eller västerås vore nice!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

hur gör man för fri frakt just nu?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kriller007
hur gör man för fri frakt just nu?

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Inet ni borde lägga upp den länken på förstasidan i den här tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Inet ni borde lägga upp den länken på förstasidan i den här tråden

Skulle räcka med om han hade den i sin sign Men jag förstår att man inte heller vill göra de lättare för icke sweclockare ^^

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Föst ska jag säga att er webbbutik är mycket bra. Beställt ett par gånger från er och är alltid lika nöjd.

Men ert utbud är lite tunt det är den ändå nackdelen.

Kommer ni få in Zotac NM10-ITX WiFi?
Och när kommer ni få in den då?

Visa signatur

Cuisvis homine est errare

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Nu har jag upptäckt varför, dom verkar inte vara släppta i Sverige än.

Då ändrar jag min fråga, kommer ni att ta in Powercolors Go Green 5570 och 5670?
Och, vet du isåfall när det blir?

(Jag blir galen på min grafikkortsfläkt)

Vi kommer att få in dem, men har tyvärr inget bekräftat datum.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ÖverKlokarN
Någon aning om när ni får in Asus Crosshair IV Formula och AMDs nya 6-kärniga? Skulle gärna lägga vantarna på det

Som det ser ut nu kommer vi att få in både moderkort och AMD-processorer i slutet av April.

Datumen är dock preliminära.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kronking
Hej Inet!

Föst ska jag säga att er webbbutik är mycket bra. Beställt ett par gånger från er och är alltid lika nöjd.

Men ert utbud är lite tunt det är den ändå nackdelen.

Kommer ni få in Zotac NM10-ITX WiFi?
Och när kommer ni få in den då?

Tack för den positiva kritiken.

NM10 är nu upplagt på hemsidan, leveranstid från beställning är ett par dagar.

https://www.inet.se/artikel/1901847

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Tjena Inet!

Ni för ju Samsungs nya väldigt intressanta netbook, N220 (även N210 - av någon outgrundlig orsak har de ju valt att använda två modellbeteckningar, trots att bara färgen skiljer åt). Den röda är grym:
https://www.inet.se/artikel/1969175/samsung-n220-rod

Nu råkar jag ha snappat upp, dels att den är förberedd för att levereras med inbyggt 3G-modem, och dels att det tydligen också är tänkt att släppas en sådan konfiguration av datorn. Källor till detta:
http://www.youtube.com/watch?v=CSgTQEATMzQ
http://www.samsung.com/uk/consumer/pc-peripherals/notebook-co...
http://www.samsung.com/hk_en/consumer/computer-peripherals/no...

Ni råkar inte veta något om när 3G-varianten är tänkt att släppas? Det skulle fälla avgörandet för mig. Då skulle det bli en sådan maskin.

Visserligen stör det mig fortfarande att den, likt så gott som hela 10,1"-segmentet, levereras med bara 1 GB RAM (groteskt att Microsoft ska få diktera villkoren för hela marknaden och bestämma att Starter bara får levereras på datorer med 1 Gb RAM), men det är ingen avgörande fråga för mig, och dessutom är det ju något som man som konsument kan ordna på egen hand efter sitt köp, även om det inte borde behövas. Men om den får inbyggt 3G så uppfyller den alla mina avgörande krav.

Följande gör den då extremt attraktiv:

+ 3G
+ Matt skärm (hade dock gärna sett högre upplösning)
+ Grym batteritid
+ Grymt tangentbord
+ Bluetooth
+ SDHC-läsare

Minusposter är då "bara", som jag kan leva med:

- Blott 1 GB RAM
- Låg upplösning (även om det är väldigt få 10,1"-netbooks som har högre)

Om jag tvingas tumma på mitt 3G-krav så kommer jag nog att helt lämna 10,1"-segmentet och i stället kolla på 11,6"-segmentet, där man i så fall får väldigt mycket mer dator för bara marginellt mer pengar, men fortfarande nästan lika liten och lätt dator, med nästan lika bra batteritid.

Men se till att skaka fram 3G-versionen av N220/N210!!

Ps. Över huvud taget borde ni trycka på tillverkarna att radikalt öka utbudet av netbooks och laptops med inbyggt 3G-modem. Särskilt i netbooksegmentet borde det vara väldigt attraktivt i kundledet, med tanke på hur den sortens datorer generellt används. Ofattbart att detta år 2010 fortfarande ska vara så ovanligt. Ds

Permalänk
Medlem

Ville bara tacka för en grym service, jag beställde för första gången på internet (handlade endast i butik innan).
La ordern under helgen och den var bekräftad kl.11 på måndagen och skickad innan 16 och nu ska jag åka och hämta paketet på posten

EDIT: Tack för jordgubbsstången!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Undar ifall ni kommer få in "Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart" i lager igen, är bra sugen på att skaffa lite fler fläktar men vill isf ha en bra fläktkontroller som inte kostar skjortan :C

Permalänk

Kommer ni ta in grafikkort från fler tillverkare längre fram? Tänker på EVGA, Sapphire etc. Känns lite tunt på den fronten nu när så många har olika, fina fläktar.

Permalänk
Medlem

Hej Inet.se
Jag köpte i måndags lite fläktar mm, men när jag fick paketet och öppnade ena fläktförpackningen så var ena fläktbladet sönder.
Det är en Scythe Slip Stream 140mm (1700rpm)
Ordernummer: 1209717

MVH

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Inet
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muddiz
Undar ifall ni kommer få in "Scythe Kaze Q 3.5" fläktkontroller, Svart" i lager igen, är bra sugen på att skaffa lite fler fläktar men vill isf ha en bra fläktkontroller som inte kostar skjortan :C

Det senaste beskedet är att den landar om ca två veckor. Vi får hoppas att det håller!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Kommer ni ta in grafikkort från fler tillverkare längre fram? Tänker på EVGA, Sapphire etc. Känns lite tunt på den fronten nu när så många har olika, fina fläktar.

De tillverkare som ligger närmast att ta in är Asus och MSI.

Vi gjorde ett försök med EVGA, men fick tyvärr inte igång någon större försäljning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnti
Hej Inet.se
Jag köpte i måndags lite fläktar mm, men när jag fick paketet och öppnade ena fläktförpackningen så var ena fläktbladet sönder.
Det är en Scythe Slip Stream 140mm (1700rpm)
Ordernummer: 1209717

MVH

Bara att göra en felanmälan på vår hemsida så löser vi biffen!

http://www.inet.se/loggain?ReturnUrl=/support/OrderList

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Bara att göra en felanmälan på vår hemsida så löser vi biffen!

http://www.inet.se/loggain?ReturnUrl=/support/OrderList

Mvh / Inet

Fick mail från er att jag skulle kassera fläkten och ni skickade en ny.
Skickar ni en faktura för frakt eller någon annan avgift? Skickas den till brevlådan eller till närmsta postkontor?
Verkligen bra support. Fick svar inom en timme.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av inet.se
Vi gjorde ett försök med EVGA, men fick tyvärr inte igång någon större försäljning.

Men det var väl för att er levarantör slutade med EVGA? Om jag minns rätt så låg endast några moderkort uppe i ca 2 veckor som beställningsvara och försvann sedan just för att er leverantör slutade med dem.

EDIT: Nu när du sa det så kommer jag ihåg att det fanns grafikkort uppe också, men det fanns inga i lager, kanske därför folk inte beställde...

Ville inte skapa ny post.
Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Inet
Skrivet av Brainsplitter:

Fick mail från er att jag skulle kassera fläkten och ni skickade en ny.
Skickar ni en faktura för frakt eller någon annan avgift? Skickas den till brevlådan eller till närmsta postkontor?
Verkligen bra support. Fick svar inom en timme.

Du skall blivit kontaktad av vår serviceavdelning med information.

Skrivet av Piece of Cake:

Men det var väl för att er levarantör slutade med EVGA? Om jag minns rätt så låg endast några moderkort uppe i ca 2 veckor som beställningsvara och försvann sedan just för att er leverantör slutade med dem.

Njae, grafikkort och moderkort låg uppe. Då vi försäljningen var i princip obefintlig under dessa veckor valde vi att sluta sälja EVGA samtidigt som distributören plockade bort dem ur sitt sortiment.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Kollade nu på era taurus-datorer men blev lite förvånad över att ni inte säljer några datorer alls med amd processorer/grafikkort när endel av dem har bättre prestanda i prisklassen. Någon speciell anledning?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Avstängd

Hej, Vet inte om frågan har tagits upp tidigare. Men när får ni in Scythe Musashi igen (6909445)?
Om det behövs en beställning från min sida innan ni får in något, hur pass lång tid tar det?

/Mvh

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Undrar hur det ser ut med tillgången på Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000, har tänkt beställa ett sådant eftersom mitt nuvarande börjar bli rejält utslitet. Är lite orolig över att det kommer att tas ur produktion eller nåt sånt eftersom de flesta butiker inte listar detta som lagervara (ni har dock 2st i butik vad jag kan se). Bästa tangentbordet någonsin!

Har ni nån info om ovanstående? Behöver man bunkra upp med tangentbord så att man har för framtiden?

Permalänk
Medlem

Jag har precis handlat hos Inet för första gången. Utifrån omdömen här så trodde jag att det var riskfritt.

Jag beställde därför en PC för 10500 som jag plockade ihop själv, med hjälp av köpråd och diskussion här på forumet (tack alla engagerade medlemmar!), sedan lät jag Inet stå för bygget. När datorn anlände så var fronten på lådan spräckt. Det var en Fractal Design R2. Plastfronten såg ut att ha fått en smäll så att den inte satt ihop med plåtlådan. Otvetydigt en packningsskada, och ingen transportskada. Plastplupparna som håller fronten på plats, skramlade runt.
När jag sedan startade datorn så skulle jag välja installationsspråk i Windows 7. Valde svenska och klickade OK. Fick då blå skärm. Startade om, och samma sak hände flera gånger. I Inets byggnation ingår en sluttest. Undrar hur den testen gick till? Verkar som om de lät en PRAO-elev bygga, testa och packa min dator.

Jag har reklamerat och skickat tillbaks datorn. Det var över två veckor sedan. Har inte hört ett dyft från företaget. Hade jag ens kunnat ana vad som skulle kunna hända så hade jag aldrig handlat därifrån.

Nu har det gått tjugofyra dagar sedan jag beställde och betalade för datorn.

Jag förstår inte hur de har kunnat få så bra omdömen.
Jag hoppas att andra kunder slipper uppleva något liknande.
Det är snart dags att köpa en ny speldator till min grabb. Då vet jag åtminstone var man inte ska köpa den. Någon som kan tipsa om en seriös datorhandlare?

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Du skall blivit kontaktad av vår serviceavdelning med information.
Mvh / Inet

Tackar!
Otroligt bra service ni har. Blir att fortsätta handla hos er i framtiden.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Noxela, ge inte upp. Inet reder nog ut detta så alla blir nöjda!

Permalänk

Köpte lite grejer till farfars nya dator. När jag kommer hem till honom så ska jag packa upp, då ser jag att han har tagit godisstången!! Gissa om han fick pröjsa?!

Tack för allt, Inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ljungan11:

Köpte lite grejer till farfars nya dator. När jag kommer hem till honom så ska jag packa upp, då ser jag att han har tagit godisstången!! Gissa om han fick pröjsa?!

Tack för allt, Inet!

Hahaha! Farfar får inte ta godiset! Hur ska man då kunna hålla på med datorn?!

+1

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Hahaha! Farfar får inte ta godiset! Hur ska man då kunna hålla på med datorn?!

+1

Precis vad jag sa till honom! :@

Permalänk
Inet
Skrivet av Hotfuzz08:

Kollade nu på era taurus-datorer men blev lite förvånad över att ni inte säljer några datorer alls med amd processorer/grafikkort när endel av dem har bättre prestanda i prisklassen. Någon speciell anledning?

När det gäller grafikkort har det tyvärr varit rörigt med rejäla leveransproblem sista tiden. Vi har däremot haft god tillgång på Nvidiakort och därför valt att bygga med dem.

Nu börjar vi få in fler och fler 58xx-kort i lager och känner oss redo att börja bygga med dem. Vi kommer att kolla över vår Taurus-serie inom kort och se vad som går att ändra.

Vad gäller processorerna i burkarna har vi valt att främst bygga med Intel då deras kraftfullare modeller är både populära och riktigt snabba.

AMD har däremot en hel del prisvärda processorer i de lägre prissegmenten (speciellt de som går att låsa upp fler kärnor på). Just nu kollar vi på att fixa prisvärda grundpaket med processor, minne och moderkort, både med AMD och Intel.

Vad tror ni om det? Om ni vill att vi bygger datorn är det bara att lägga till fler delar enligt eget önskemål samt montering så bygger vi ihop den på en till två veckor samt lämnar två års garanti.

Skrivet av Leon1:

Hej, Vet inte om frågan har tagits upp tidigare. Men när får ni in Scythe Musashi igen (6909445)?
Om det behövs en beställning från min sida innan ni får in något, hur pass lång tid tar det?

/Mvh

Den är beställd, dessvärre flyttas leveransdatumet fram gång på gång av vår leverantör.

Skrivet av zymax:

Hej Inet,

Undrar hur det ser ut med tillgången på Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000, har tänkt beställa ett sådant eftersom mitt nuvarande börjar bli rejält utslitet. Är lite orolig över att det kommer att tas ur produktion eller nåt sånt eftersom de flesta butiker inte listar detta som lagervara (ni har dock 2st i butik vad jag kan se). Bästa tangentbordet någonsin!

Har ni nån info om ovanstående? Behöver man bunkra upp med tangentbord så att man har för framtiden?

Som det ser ut nu kommer leverantören att få in nya tangentbord i slutet av april.

Skrivet av noxela:

Jag har precis handlat hos Inet för första gången. Utifrån omdömen här så trodde jag att det var riskfritt.

Jag beställde därför en PC för 10500 som jag plockade ihop själv, med hjälp av köpråd och diskussion här på forumet (tack alla engagerade medlemmar!), sedan lät jag Inet stå för bygget. När datorn anlände så var fronten på lådan spräckt. Det var en Fractal Design R2. Plastfronten såg ut att ha fått en smäll så att den inte satt ihop med plåtlådan. Otvetydigt en packningsskada, och ingen transportskada. Plastplupparna som håller fronten på plats, skramlade runt.
När jag sedan startade datorn så skulle jag välja installationsspråk i Windows 7. Valde svenska och klickade OK. Fick då blå skärm. Startade om, och samma sak hände flera gånger. I Inets byggnation ingår en sluttest. Undrar hur den testen gick till? Verkar som om de lät en PRAO-elev bygga, testa och packa min dator.

Jag har reklamerat och skickat tillbaks datorn. Det var över två veckor sedan. Har inte hört ett dyft från företaget. Hade jag ens kunnat ana vad som skulle kunna hända så hade jag aldrig handlat därifrån.

Nu har det gått tjugofyra dagar sedan jag beställde och betalade för datorn.

Jag förstår inte hur de har kunnat få så bra omdömen.
Jag hoppas att andra kunder slipper uppleva något liknande.
Det är snart dags att köpa en ny speldator till min grabb. Då vet jag åtminstone var man inte ska köpa den. Någon som kan tipsa om en seriös datorhandlare?

Hej,

Vi vill först och främst be om ursäkt att ditt case har dragit ut på tiden. Tyvärr fastnade datorn på serviceavdelningen (vilket inte får hända).

En servicetekniker skall ha varit i kontakt med dig under morgonen och enligt den informationen jag fått kommit överens med dig om en lösning.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tackar inet för den snabba servicen. Den nya fläkten sitter inkopplat up and running och den gamla har jag hängt upp på väggen som minne.
Ett stort plus att det var helt gratis också! Vart lite förvånad när han i kassan inte sa något om betalning. ^^ Det är väldigt bra utav er!

Inet4Life XD

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag var på besök i Göteborg (bor egentligen i Borås) och passade på att åka förbi Inets butik i Sisjön. Har länge sneglat på ett Fractal Design Define R2 och passade på att köpa ett sådant i silver för 799:-.
Jag undrar dock hur jag går tillväga om jag får några problem med detta chassi; eftersom att jag varken bor i Göteborg eller har tillgång till bil så undrar jag om jag kan skicka chassit till er genom att ta kontakt med er (läs: maila/ringa) och kommer ni då skicka ut fraktsedlar, eller måste jag ta alla serviceärenden med den berörda butiken? Jag frågade personalen i butiken, och han sa att jag kunde få hjälp av er på webbutiken, men han var lite otydlig så jag vill mest dubbelkolla.

Sen undrar jag också om det på något sätt går att lägga in mitt köp på mitt konto på hemsidan? Detta för ett möjligt kommande bonussystem på er hemsida. Chassit jag handlade i butiken syns ju inte då. Självklart förstår jag om ni lägger till det för 790:- istället för 799:- (:P) som skillnaden är. Jag har kvitto och hela köret, så jag kan ju ta en kopia och maila det med användaruppgifter och liknande i så fall?
Om jag kan få det upplagt på mitt konto så besvarar ju det i princip min första fråga ovan, då jag direkt på mitt konto kan felanmäla något.

Tack på förhand!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Keeper of Traditions

Nu vet jag inte om detta redan besvarats, men jag satt och läste igenom antecs egna del på forumet och läste i en tråd om att det kommit ett P183 Rev 2, så nu undrar jag om det är det man får om man köper ett P183 från er?

Tråden jag pratar om är: http://www.sweclockers.com/forum/117-antec-support/916021-ant...

Taget från tråden: "There are no serial numbers on the boxes. But I believe if you have a SSD compatible sticker on the box then you have the right one."

Så om du inte vet kan du ju bara be lagerkillarna ta en titt på kartongerna

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.