Hur öppnar man en .sys fil?

Permalänk

Hur öppnar man en .sys fil?

Hej, har sökt i forumet länge men inte hittat svaret. Har moderkortsdrivrutiner i form av .sys-filer men kan inte öppna dem då jag itne har ett program att öppna dem med, hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Jag antar att du menar en med moderkortet, på CD/floppy, levererad drivrutin?

Den är i så fall för Windows och kan inte användas i Linux och du behöver således inte bekymra dig om att öppna den.

Permalänk
Medlem

flera .sys filer beroende på vilken info det är på dom kan man öppna med notepad++

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Nej asså jag har windows 7 32-bit men postar ändå i denna forumdel då jag har för mig att förra gången jag behövde öppna en sån så behövde jag ett program från sun microsystems, och nej filen kommer från internet (gigabytes hemsida) men eftersom jag formaterat C: så har jag inte programmet kvar, vad är det för program jag behöver för .sys-filen?

Permalänk
Medlem

Finns inte drivrutinen i .exe-format?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Finns inte drivrutinen i .exe-format?

Nej

Någon som vet?

Permalänk
Medlem

Men alltså om du kör windows 7 så ska du ju posta i Win7 forumet. Här gäller Linux och övriga operativsystem som inte har sin egen forumdel.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Hedersmedlem

Har du inte en .inf-fil till också, i samma mapp? Förr i tiden högerklickade man dem och valde "installera".

Hur som helst så hör det hemma i Win7-forumet, så *flyttad*.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk

Jo, men då står det "The INF file you selected does not support this type of installation" =/ ho9ppas jag får svar från gigabyte snart =/

Permalänk
Medlem

Sys filer är ju inget man ska öppna åtminstone inte på vanligt sätt
Jag antar att du vet vad sys filen är för något, till vilken hårdvara alltså + har rätt sys fil som passar ditt OS samt x32 eller x64

Du går till enhetshanteraren och därifrån väljer du att "installera" den
några program behövs inte.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Hur ska jag installera den från enhetshanteraren?

.sys-filen är till mitt moderkort, till Win7 32-bit.