Permalänk
Medlem

Underbart kul att de belönar utforskande, blir ju ännu roligare att se sig om i världen om man både får något för det och det finns "riktigt" content att upptäcka. Inte bara tomma grottor som i så många andra spel. Kanske ska tilläggas att jag då räknar en grotta full av generiska fiender uppställda på rad som tom.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk

Osäkerheten kring Warrior vs Thief ökar för min del efter denna video och TB's video. Jäkla skit, att spelet ska vara så bra =(

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Det är ruskigt svårt att försöka välja en favorit klass, ja... Kollade lite på elementalist och den ser också ruskigt kul ut med dagger/dagger och köra melee magiker. Och då gillar jag egentligen inte ens magi.

Den enda klassen som jag blivit besviken på är egentligen thief. I alla videor ser den rent ut sagt tråkig ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Det är ruskigt svårt att försöka välja en favorit klass, ja... Kollade lite på elementalist och den ser också ruskigt kul ut med dagger/dagger och köra melee magiker. Och då gillar jag egentligen inte ens magi.

Den enda klassen som jag blivit besviken på är egentligen thief. I alla videor ser den rent ut sagt tråkig ut.

Tycker du? jag brukar hata hur de gör rogue archs i spel allmänt men i GW2 känns det mycket mer intressant då det är mycket in/dmg/ut och likande

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spefaktiv!:

Osäkerheten kring Warrior vs Thief ökar för min del efter denna video och TB's video. Jäkla skit, att spelet ska vara så bra =(
http://www.youtube.com/watch?v=jA6TPoWWdV0

Tycker ändå Theif verkar roligare

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Inaktiv

Den enda klassen som INTE framkallat "AAAH, epicness, inte ett TILL profession jag inte kan välja bland" hos mig är engineer. Tror jag ska kolla på yogscast engineer spotlight en gång till för att vara säker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Den enda klassen som INTE framkallat "AAAH, epicness, inte ett TILL profession jag inte kan välja bland" hos mig är engineer. Tror jag ska kolla på yogscast engineer spotlight en gång till för att vara säker.

Jag håller delvis med samtidigt är jag mest intresserad av att spela Engineer, tror anledningen till detta (både mitt intresse och varför när man ser filmer på dem när press spelat) är att alla professions är ganska unika från vad man är van vid, många som spelade hade svårt att förklara något som ser väldigt simpelt ut på utan men så fort du börjar gräva exponentiellt ökar i komplexicitet.
Enter the Engineer, det yrket på många sätt avviker ännu mer från de redan annorlunda game play som de andra profs har, Engineer har väldigt få vapen när man tittar på listan, pistol, warhorn, shield, rifle and that's it och de kan inte växla vapen i strid (samma för vapen är det med Elementalist) och varför är det så? jo för att i verkligheten är Engineer (och Elementalist iom attunements shifts) de som byter mellan flest vapen i strid.

Engineer kanske har ett gevär equipat och det är allt han har i "vanlig vapenväg" men sedan kanske han har Flamethrower, Mine Pack och Grenade Pack på sin personliga load out, helt plötsligt har du 4 vapen att aktivt växla mellan som alla ger dig helt olika skills, mine pack t.ex. ger dig 5 minor som du kan "remote detonate" kan vara väldigt effektivt om man blir jagad eller kitear någon/något, men du kan även slänga ut de 5 minorna, byta tbax till ditt vapen och få en F slot (tror det är f4) att dyka upp för att detonera alla minorna och då använda dem som en extra defensive line.

Lägg till på detta turrets, potions med massa olika effekter, allt från små buffar till en random av 3 olika elite skills från andra yrken m.m. så är nog Engineer ett av de mer komplexa profs i spelet redan innan man tittar på de skills som har en viss random effekt, med random effekterna måste du sedan anpassa dig själv till något "on the fly" och det kan vara svårt att lära sig ha tre olika strategier i huvudet när man aktiverar sin elite men samtidigt när du lärt dig spela så, då blir det ett skoj element av game play och i t.ex. PvP är det ju extremt effektivt då din motståndare oxå måste anpassa sig efter din randomness

Det och mer är anledningen till att jag troligen kommer lira Engineer (om jag inte testar och hatar det) och jag brukar hata tech i fantasy spel för det är så sällan bra gjort

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Engineer verkar bli lite FÖR komplicerat. Visst kan det vara kul ibland med minor och turrets, men gör det samtidigt som man måste göra skada så snabbt som möjligt, positionera sig och dodga till höger och vänster. Jag tror att det är sån klass där man tänker "coolt en eldkastare!" följt av "jag har en miljon utilities men folk dödar mig så fort dom ser mig ändå :(".

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Jag tycker att Engineer verkar bli lite FÖR komplicerat. Visst kan det vara kul ibland med minor och turrets, men gör det samtidigt som man måste göra skada så snabbt som möjligt, positionera sig och dodga till höger och vänster. Jag tror att det är sån klass där man tänker "coolt en eldkastare!" följt av "jag har en miljon utilities men folk dödar mig så fort dom ser mig ändå :(".

Fast det är ju just det som jag finner attraktivt med yrket, att det kräver att du spelar, sedan gäller det dock alla, tydligen är position en väldigt viktig variabel i strid i GW2 och dodge är det krav på när man kommer upp i level
Sedan är GW2 byggt med överlevnad i tanke hos alla, det är inte så att vissa kommer kunna one shota dig oavsett vad du är för yrke och vad de är för yrke, alla har heals och HP vid lvl 80 verkar HP ligga vid ~20K och damage verkar ligga på <10% med crits som ligger på max 30% och då är folks gear low lvl (baserat på WvW filmer från youtube).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

HP vid lvl 80 verkar HP ligga vid ~20K och damage verkar ligga på <10% med crits som ligger på max 30% och då är folks gear low lvl (baserat på WvW filmer från youtube).

Från vad jag har sett så är det snarare 14-18K HP, med warrior som kan critta ca 3-4K eller elementalist som kan gå upp till 8K...

Men visst kommer klassen spela mindre roll och numerär överlägsenhet mer när alla kan heala. Kommer säkert vara många som älskar engineer.

Permalänk
Medlem

Engineer och Thief kommer jag nog inte spela. Lutar åt Elementalist eller Mesmer för min del.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Från vad jag har sett så är det snarare 14-18K HP, med warrior som kan critta ca 3-4K eller elementalist som kan gå upp till 8K...

Men visst kommer klassen spela mindre roll och numerär överlägsenhet mer när alla kan heala. Kommer säkert vara många som älskar engineer.

Här är Arena PvP där folk är lvl 80 min uppskattning på ~20 var oxå lite låg, verkar ligga högre

Warrior 25K
http://www.youtube.com/watch?v=j8XqWEaiAcI&feature=related

Necromancer 27K
http://www.youtube.com/watch?v=Tvv9VAc74YA&feature=relmfu

Mesmer 21,5K
http://www.youtube.com/watch?v=OdQe8tiI4wE&feature=related

Guardian 22K
http://www.youtube.com/watch?v=ygFJ1n7f1eo&feature=relmfu

Elementalist 18K
http://www.youtube.com/watch?v=qqgvHo19Y8I&feature=related

Engineer 16K
http://www.youtube.com/watch?v=-z7Sh1geKYc&feature=relmfu

Och man kan se lite olika värden på andra filmer för folk har scalat upp från lite olika lvls och har då lite olika gear på sig och är gear något som i GW1 så kommer det vara mer armor oxå på högre lvl gear (inte som i WoW utan mer att all armor på en nivå har samma armor) dvs PvP med en "äkta" lvl 80 kommer göra att du tar mindre skada och har mer HP = level ännu längre :).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Btw en som iaf jag hade missat med väldigt nice Guardian game play och lite annat i hans kanal

9:26 till 9:44 - bästa demon av Guardians walls som jag sett.
alternativt
13:08 är riktigt bra med.

btw ett bra exempel på en lvl 30 som är nerbumpad, vissa saker tar han lätt men vid harpies verkar han ha det lite svettigt ibland.

Del två har även en hel del underwater combat m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hittils av vad jag sett verkar det inte vara så mycket mäktig musik i spelet, detta kan ju ändra sig till release såklart. Kommer ihåg hur episkt det var när WoW-musiken drog igång när man var i en battleground eller gick in i en stor stad som t.ex Orgrimmar. Det ger en häftig upplevelse! Hoppas de tar med lite mer av detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Hittils av vad jag sett verkar det inte vara så mycket mäktig musik i spelet, detta kan ju ändra sig till release såklart. Kommer ihåg hur episkt det var när WoW-musiken drog igång när man var i en battleground eller gick in i en stor stad som t.ex Orgrimmar. Det ger en häftig upplevelse! Hoppas de tar med lite mer av detta.

Det ska enligt folk vara väldigt episk musik, dock har de medvetet gjort valet att inte bomba med det, när du går in i en stor stad eller så då kommer musik men efter ett tag dör det mjukt ut så om du spenderar 20timmar i staden så behöver du inte lyssna på musiken, sedan ska det tydligen även finnas inbyggt en musikspelare för din egna musik där du kan lägga in saker, ryktes väg hörde jag något om att det ev. även kunde innefatta att man fick välja musik som kunde växlas mellan t.ex. strid och i staden osv. dock bara rykte men själva media spelaren ska tydligen något dev bekräftat för gamebreaker tror jag det var.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ferrat:

Det ska enligt folk vara väldigt episk musik, dock har de medvetet gjort valet att inte bomba med det, när du går in i en stor stad eller så då kommer musik men efter ett tag dör det mjukt ut så om du spenderar 20timmar i staden så behöver du inte lyssna på musiken, sedan ska det tydligen även finnas inbyggt en musikspelare för din egna musik där du kan lägga in saker, ryktes väg hörde jag något om att det ev. även kunde innefatta att man fick välja musik som kunde växlas mellan t.ex. strid och i staden osv. dock bara rykte men själva media spelaren ska tydligen något dev bekräftat för gamebreaker tror jag det var.

Jag tror också att de inte viftar med all musik de har nu i betan. Det är ju Jeremy Soule som står för musiken så det kommer garanterat finnas en hel del episka låtar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Jag tror också att de inte viftar med all musik de har nu i betan. Det är ju Jeremy Soule som står för musiken så det kommer garanterat finnas en hel del episka låtar med.

Utan tvekan, herr Soule brukar producera riktigt bra musik!

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Btw en som iaf jag hade missat med väldigt nice Guardian game play och lite annat i hans kanal
http://www.youtube.com/watch?v=ca2qc9o842U&feature=related

9:26 till 9:44 - bästa demon av Guardians walls som jag sett.
alternativt
13:08 är riktigt bra med.

btw ett bra exempel på en lvl 30 som är nerbumpad, vissa saker tar han lätt men vid harpies verkar han ha det lite svettigt ibland.

Del två har även en hel del underwater combat m.m.

Det ser så jäkla bra ut!

Kommer köpa på releasen hehe, längtar.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det har kommit ut några beta invites till personer som inte är repotrar etc? Och tjenare Gw2 tråden! Första gången jag är här!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Japp , har en polare som har fått en beta och han är en "vanlig" person.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Japp , har en polare som har fått en beta och han är en "vanlig" person.

Tack för den infon, visste inte att de redan börjat skicka ut nycklar. *Håller tummarna*

Sedan är din kompis inte en vanlig person längre, han är en person som kan spela GW2-betan..

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte skickat ut en beta till alla gamla GW fans Här har man suttit med spelet i 6år, sen får man säkerligen ingen beta key.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Kunde dom inte skickat ut en beta till alla gamla GW fans Här har man suttit med spelet i 6år, sen får man säkerligen ingen beta key.

Man kan tycka det men samtidigt kan de inte helt favoritisera de som kört ettan, det är mycket möjligt att det kommer en BETA enbart för de som har GW1 konton bundna osv men samtidigt måste de ju försöka locka till sig nya spelare och Hall of Monument är ju en bonus för gamla GW spelare.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devlaska:

Japp , har en polare som har fått en beta och han är en "vanlig" person.

Är du säker? betan ska vara i slutet av Mars och trodde de sagt att de skulle säga till när de började skicka ut saker?

Edit; annars är det nog kört för oss andra denna omgång.

EDIT:
För två dagar sedan hade inget gått ut och de åter igen påpekade slutet av mars
https://twitter.com/#!/GuildWars2/status/176749031823900673

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Man kan tycka det men samtidigt kan de inte helt favoritisera de som kört ettan, det är mycket möjligt att det kommer en BETA enbart för de som har GW1 konton bundna osv men samtidigt måste de ju försöka locka till sig nya spelare och Hall of Monument är ju en bonus för gamla GW spelare.

Hehe, jo förstår allt att dom måste locka folk. Men att HoM är någon bonus vettefasen. Tror de man får endast används i början vid låg lvl, sen byts det ändå ut ganska fort. Sen är det ju bara titlar resterande poäng över 35 (tror jag det var). Så så mycket bonus för man kört spelet i 6år får man tyvärr inte. Att flasha med en titel ger inte så mycket när inte ens de nya GW2 spelarna vet va titeln består av.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Hehe, jo förstår allt att dom måste locka folk. Men att HoM är någon bonus vettefasen. Tror de man får endast används i början vid låg lvl, sen byts det ändå ut ganska fort. Sen är det ju bara titlar resterande poäng över 35 (tror jag det var). Så så mycket bonus för man kört spelet i 6år får man tyvärr inte. Att flasha med en titel ger inte så mycket när inte ens de nya GW2 spelarna vet va titeln består av.

Skulle vara kul att ha GWAMM-titeln, oavsett om "nya" spelar känner till det... sen är det väl kul med appearance saker - det är ju mest det och pets man får från HoM? Jag har tagit mig till Ghostly Hero - tror inte att jag bryr mig om att jaga några poäng - spenderar nog hellre väntan med lite STO istället.

Visa signatur

//alorelei

Permalänk
Medlem

Kommer ju vara grymt att kunna visa sin GWAMM titel samt 50/50 HoM titeln i GW2

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalium:

Kommer ju vara grymt att kunna visa sin GWAMM titel samt 50/50 HoM titeln i GW2

Jag nöjer med att slita ihop 30 poäng till alla rewards Det är på gränsen till hur mycket grind jag orkar med bara det

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Hehe, jo förstår allt att dom måste locka folk. Men att HoM är någon bonus vettefasen. Tror de man får endast används i början vid låg lvl, sen byts det ändå ut ganska fort. Sen är det ju bara titlar resterande poäng över 35 (tror jag det var). Så så mycket bonus för man kört spelet i 6år får man tyvärr inte. Att flasha med en titel ger inte så mycket när inte ens de nya GW2 spelarna vet va titeln består av.

Sakerna kommer att förbättras i takt med att man levlar så man kommer kunna använda dem så länge man vill. Hur detta skulle göras kommer jag inte ihåg men jag vet att Regina skrev något om det på Guru.

Permalänk
Medlem

Det här är ju lite jobbigt, när man skrev upp sig för beta testet, så skannade man ju datorn på komponenter, vilket i sin tur kan leda till att man får vara med i betan på grund av att de vill se hur spelet fungerar med just de komponenterna etc.
Men när jag skannade så använde jag ett annat grafikkort, ett ganska uselt som jag använder för att felsöka etc, rättare sagt ett nvidia 210 och jag sitter ju på datorn i sign. Så, nu till frågan. Kan man på något sätt skanna om datorn och få in uppdaterade grejerna, eller är det bara att montera det andra kortet under beta perioden?
Nu är det ju inte säkert att man bli vald, men vafan. Värt att veta ifall att. Det vore ju skönt att kunna spela det med ett ordentligt grafikkort istället, för min egen skull.
Har kikat runt lite och det verkar som att det inte finns några svar, men någon här kanske har koll.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom II x4 960t BE @ x6 3,6GHz | Antec Kühler H2O 620
Corsair 8GB 1600Mhz 1,35v @ 1,5v 8-9-8-24 1t | NZXT Hale 850w | Gigabyte 580 @ 911/1822/2095 1,1v
Creative Soundblaster X-Fi | Antec p182