Permalänk

Och här trodde jag att vi skulle diskutera Guild Wars 2.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderssonx:

Och här trodde jag att vi skulle diskutera Guild Wars 2.

Precis det vi gör? Diskuterar Guild Wars 2 betan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Det är så.... Maila dom och fråga om du fortfarande står fast vid att du har rätt... Jag orkar inte fortsätta denna diskussion då den ej leder någon vart och då du med mening misstolkar till din fördel... Rent löjligt, tycker det var hur tydligt som helst.

Håller med vi lägger ner, vi tolkar olika. vilket är vanligt, vi får helt enkelt vänta & se om det händer något eller om dem anser det som vagt eller annan orsak

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Skrivet av BesteN:

Precis det vi gör? Diskuterar Guild Wars 2 betan?

Tror de flesta håller med om att en diskussion om NDA:t är helt ointressant i sammanhanget.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anderssonx:

Tror de flesta håller med om att en diskussion om NDA:t är helt ointressant i sammanhanget.

Förutom dom som deltar i diskussionen, håll dig nu till ämnet..

Permalänk
Medlem

Vart skall/har ni för-KÖPT spelet för att säkerligen komma med i beta weekend events?

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Vart skall/har ni för-KÖPT spelet för att säkerligen komma med i beta weekend events?

Förboka spelet den 10th April på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

Hade bara en dålig dag på poker igår och råkades ta ut ilskan för att skapa lite krig och hat på internet. Rapporterade ingen

Permalänk
Medlem

Do I need to sign an NDA to participate in a Guild Wars 2 Beta Event?

Yes. All participants are required to sign an NDA. All content in the Guild Wars 2 Beta Events is confidential. If you are participating in a Guild Wars 2 Beta Event, you should also not disclose that you are a participant.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kolla på denna fina signatur generator! http://www.team-baka.com/signator-en

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Coolio!

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

VARFÖR?! VARFÖR har jag ingen beta invite :/ har ju fan väntat i år

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Nu börjar det dra ihop sig, inte så ruskigt lång tid kvar tills mitt långa väntande på uppföljaren är här! Jag pratar ju givetvis om Guild Wars 2

Har alltid varit längst back i tråden när nått skrivits, denna började 2010, nu är det 2012, det släpptes faktiskt inte så tidigt eller hur?

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Inaktiv

Appropå NDA:n, nu tror jag väl ändå att vi allihop förstår vad de menar med att man inte får säga något. Då tycker jag nog att vi kan respektera det och inte försöka tänja på reglerna och vända och vrida på grammatiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imdak:

Fel, NDA säger att du inte får avslöja om du är med eller inte, spelar ingen roll om när du sa det. Om du har godkänt NDA så kan dom stänga av ditt beta konto om de får reda på att du har avslöjat att du är med, fast du sa det före du skrev på. Man bruka förklara detta fenomen som äta kakan och ändå ha den kvar, och fungerar väldigt sällan i verkligheten.

Snarare att avtal sällan i verkligheten är retroaktiva på det sättet (ses sällan som skäligt) så det spelar stor roll lagligt sett om man nu ska vara sådan, dock står det säkert i NDA att de får slänga ut dig när de vill hur de vill utan motvering m.m. och det är en annan sak än att ett avtal kan gälla innan du skrivit på det, resultatet kan vara samma när det kommer till om man får vara kvar eller inte men juridiskt sett är det en stor skillnad.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

VARFÖR?! VARFÖR har jag ingen beta invite :/ har ju fan väntat i år

Otur, som jag. Men oroa dig inte, garanterad beta access till slutet av april om du förbeställer. En månad till kan man vänta.

Permalänk
Medlem

Bara jag som e klyven, på vad man ska spela för profession?
Warrior Necro Mesmer Elementalist. Ja alla känns jävligt roliga å köra me ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wranz:

Bara jag som e klyven, på vad man ska spela för profession?
Warrior Necro Mesmer Elementalist. Ja alla känns jävligt roliga å köra me ;P

Jo, står mellan necro, mesmer och elementalist för mig...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har dom slutat dela ut nycklar ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Har dom slutat dela ut nycklar ännu?

Ingen aning, jag har dock inte fått någon...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Kul grej!

Edit: Hittade en till på reddit r/guildwars2 http://www.enjin.com/gw2-signature-generator

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Trevligt!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Vet inte om denna postats innan men aja, just nu vet jag inte om jag längre kommer skaffa GW2.

http://www.arena.net/blog/mike-obrien-on-microtransactions-in...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Vet inte om denna postats innan men aja, just nu vet jag inte om jag längre kommer skaffa GW2.

http://www.arena.net/blog/mike-obrien-on-microtransactions-in...

Ser vettigt ut, ska bli spännande att se hur det artar sig.

Permalänk
Medlem

Finns lite leakade bilder, orkar inte reposta dem eller så. Så här är länken till dem.

http://facepunch.com/threads/1152237?p=35216846&viewfull=1#po...

Notis, inga ingame bilder alltså. Vissa är bara nyare taget.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Vet inte om denna postats innan men aja, just nu vet jag inte om jag längre kommer skaffa GW2.

http://www.arena.net/blog/mike-obrien-on-microtransactions-in...

Ja det där lät ju lite flummigt, man kommer alltså indirekt kunna köpa guld av arenanet genom att köpa gems som man sen säljer i spelet mot guld? Det lär väl finnas rätt saftig gear att köpa för guld i spelet, vad är det då som gör att detta inte blir "pay to win"? Det innebär ju även att kontrollen över ekonomin hamnar delvis utanför spelet... det väcker ju lite orosmoln, jag hoppas verkligen de tänkt igenom detta.

Sen undrar jag vad de menar mer utförligt med "They should also be able to spend money on account services and on time-saving convenience items" (angående de som betalar för microtransactions, dvs köper gems från arenanet). Time saving convenience items kan ju vara allt möjligt som påverkar gameplay på ett eller annat sätt - dvs inte kosmetiska items som jag trodde var hela fokuset med microtransactions i gw2. Sen att de skriver att det inte är okej att genom microtransactions få "unfair advantage" indikerar ju att de ändå kommer få ett advantage, bara inte "unfair" (öppet för tolkning vad det innebär). "Hmmmmm the f...." är det ända jag tänker.

Jag hoppas verkligen att de har tänkt igenom detta så att inga pay to win situationer uppstår, men med denna info börjar man ju undra.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MugiMugi:

Vet inte om denna postats innan men aja, just nu vet jag inte om jag längre kommer skaffa GW2.

http://www.arena.net/blog/mike-obrien-on-microtransactions-in...

På grund av något i det blogginlägget? Själv blev jag ganska lättad, tycker de har satt upp en grymt bra microtransaction-policy

EDIT:

Skrivet av gammarayburst:

Ja det där lät ju lite flummigt, man kommer alltså indirekt kunna köpa guld av arenanet genom att köpa gems som man sen säljer i spelet mot guld? Det lär väl finnas rätt saftig gear att köpa för guld i spelet, vad är det då som gör att detta inte blir "pay to win"? Det innebär ju även att kontrollen över ekonomin hamnar delvis utanför spelet... det väcker ju lite orosmoln, jag hoppas verkligen de tänkt igenom detta.

Sen undrar jag vad de menar mer utförligt med "They should also be able to spend money on account services and on time-saving convenience items" (angående de som betalar för microtransactions, dvs köper gems från arenanet). Time saving convenience items kan ju vara allt möjligt som påverkar gameplay på ett eller annat sätt - dvs inte kosmetiska items som jag trodde var hela fokuset med microtransactions i gw2. Sen att de skriver att det inte är okej att genom microtransactions få "unfair advantage" indikerar ju att de ändå kommer få ett advantage, bara inte "unfair" (öppet för tolkning vad det innebär). "Hmmmmm the f...." är det ända jag tänker.

Jag hoppas verkligen att de har tänkt igenom detta så att inga pay to win situationer uppstår, men med denna info börjar man ju undra.

Det är ju knappast pay2win om man kan få tag på exakt samma gear utan att betala. Med den policy dem satt upp så kommer du bara kunna köpa dig lathet, om du inte betalar behöver du bara lägga mer tid än de som betalar för att få tag på EXAKT samma grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Det är ju knappast pay2win om man kan få tag på exakt samma gear utan att betala. Med den policy dem satt upp så kommer du bara kunna köpa dig lathet, om du inte betalar behöver du bara lägga mer tid än de som betalar för att få tag på EXAKT samma grejer.

Precis.. stora skillnaden är att istället för att köpa guld från guldfarmers så köper du av spelutvecklaren, och på så sett så hjälper du med utvecklingen istället, bra sätt att få in pengar till Arenanet när dom inte har någon subscription..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Precis.. stora skillnaden är att istället för att köpa guld från guldfarmers så köper du av spelutvecklaren, och på så sett så hjälper du med utvecklingen istället, bra sätt att få in pengar till Arenanet när dom inte har någon subscription..

Håller med.

Detta finns redan en variant av i EvE som har visat sig vara relativt effektiv mot goldfarmers och som inte påverkar spelet nämnvärt. Självklart har den som spenderar massor med riktiga pengar lättare att få tag på bra grejer, iaf i början. I slutändan har de väldigt aktiva hardcore spelarna ändå mer "guld" or whatever än de vet vad de ska göra med det. Så har det iaf varit i alla spel jag spelat. Så länge det inte finns items som är bättre än andra och som bara går att köpa för riktiga pengar så skapar det minimalt med problem i "pay to win" riktningen. Den grupp som möjligtvis förlorar på detta är casual spelare utan pengar/vilja att spendera pengar (oh shit, det innefattar ju mig xD )

Bara att inse, spelutvecklarna måste få in pengar. GW2 har ingen sub kostnad, alltså måste pengar in på andra sätt om vi som spelare vill att spelet ska leva vidare. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av anon70536:

På grund av något i det blogginlägget? Själv blev jag ganska lättad, tycker de har satt upp en grymt bra microtransaction-policy

EDIT:

Det är ju knappast pay2win om man kan få tag på exakt samma gear utan att betala. Med den policy dem satt upp så kommer du bara kunna köpa dig lathet, om du inte betalar behöver du bara lägga mer tid än de som betalar för att få tag på EXAKT samma grejer.

Jo jag förstår din poäng, men du säger att man bara kommer kunna köpa lathet - visst är det så men att få något direkt som andra behöver grinda i veckor för är inte bra för ett spel anser jag. Säg att deras convenience items man kan köpa för gems innebär exp bonusar, det är ju också bara ett sätt att få något snabbare (dvs köpa lathet), är det också okej? De pratar ju om att "unfair" advantage inte är okej, det är nog detta som gör mig orolig för de innebär ändå att man kan få övertag - och "unfair" är ju bara en fråga om tolkning.

Du får inte missförstå mig, jag säger inte att deras plan för microtransactions är dålig, man måste se den i praktiken för att kunna dra slutsatser om det. Jag har fortfarande förtroende för att de kommer klara att fixa detta på ett bra sätt. Det jag däremot gör är att fundera på problem som kan uppstå, visst det kanske är att vara lite domedagsprofet, men jag bryr mig verkligen om att detta spelet ska bli bra och för mig innebär det ett inte allför stort inslag av "köp till dig progress i spelet".

Jag kommer fortfarande rätt garanterat köpa spelet, men om det springer runt snubbar med alla möjliga gear/gameplay fördelar på grund av att de betalat en jäkla massa riktiga pengar så kommer det ta död på mycket av spelkänslan och glädjen för mig. Men vi får se hur det blir som sagt, får det allt rätt och man inte kan få alltför uppenbara övertag genom att lägga en massa pengar, så kommer det nog funka bra.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400