Permalänk
Medlem

Inte fått ett skit som vanligt.

Istället fick jag spam mejl om att jag ska starta World Of Warcraft igen :/

Permalänk
Medlem

Do I need to sign an NDA to participate in a Guild Wars 2 Beta Event?

Yes. All participants are required to sign an NDA. All content in the Guild Wars 2 Beta Events is confidential. If you are participating in a Guild Wars 2 Beta Event, you should also not disclose that you are a participant.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

''Yes, beta invitations have begun going out. They'll be sent out over the next few days. Please remember that discussing the beta in any way, shape, or form -- including your status in it -- is a breach of NDA. Don't risk your beta access! ~RB2''

antar att det kommer fler invites

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

antar att det kommer fler invites

Bara att hålla tummar och tår då!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har ni missat att ni kan bli av med nyckeln om ni skriver att ni fått en? Tycker dom varit rätt tydliga ang det:P

EDIT: förövrigt tar jag gärna en key på pm om någon har en över

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Har ni missat att ni kan bli av med nyckeln om ni skriver att ni fått en? Tycker dom varit rätt tydliga ang det:P

EDIT: förövrigt tar jag gärna en key på pm om någon har en över

Inte så lätt för arenanet att veta vem dem är egentligen. Och tror inte dem ens får veta att dessa har sagt det.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

''Yes, beta invitations have begun going out. They'll be sent out over the next few days. Please remember that discussing the beta in any way, shape, or form -- including your status in it -- is a breach of NDA. Don't risk your beta access! ~RB2''

antar att det kommer fler invites

Och samtidigt...

However, the announcement of pre-purchase beta invites does suggest to Shawn Schuster that beta will begin sometime before April 10th (the first day of pre-purchasing), and based on statements by director of marketing Chris Lye suggest that beta will be open in the since that there will be little in regards to NDA restrictions.

Permalänk
Medlem

Bara för jag är full och glad, och enbart för att minnas gamla tider R.I.P GW1. Så måste jag länka denna underbara video. Metan 2008. Welcome Spike meta! http://www.youtube.com/watch?v=EFWvdyCk1Uo

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Nu fick jag en invite till betan

Rapporterat din användare på Sweclockers till Anets support för brytning av NDA hoppas dom snokar reda på din mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Haha samma här hade nästan glömt att jag signat upp för betan, så när jag kollade mailen så låg det en beta invite där!
Nu hoppas jag att spelet är något att ha så man får spela något annat än WoW

Rapporterat din användare på Sweclockers till Anets support för brytning av NDA hoppas dom snokar reda på din mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kepler:

Rapporterat din användare på Sweclockers till Anets support för brytning av NDA hoppas dom snokar reda på din mail.

Någon som är lite putt för att den inte fick ett mail kanske ?

För den delen, för att vara helt ärlig, så skrev jag inlägget på Sweclockers innan jag signade och då har jag med andra ord inte brutit NDA eftersom jag inte har accepterat NDA än ?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Nån kräla visst ut under fel sida av stenen i morse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Någon som är lite putt för att den inte fick ett mail kanske ?

För den delen, för att vara helt ärlig, så skrev jag inlägget på Sweclockers innan jag signade och då har jag med andra ord inte brutit NDA eftersom jag inte hade accepterat NDA än ?

Fel, NDA säger att du inte får avslöja om du är med eller inte, spelar ingen roll om när du sa det. Om du har godkänt NDA så kan dom stänga av ditt beta konto om de får reda på att du har avslöjat att du är med, fast du sa det före du skrev på. Man bruka förklara detta fenomen som äta kakan och ändå ha den kvar, och fungerar väldigt sällan i verkligheten.

Tycker synd om alla seriösa 'beta-testare' som villa hjälpa arenanet att göra ett bättre spel, förlorar sin chans till en massa p12or som inte förstår innebörden av en beta.
Det är lite skillnad, på denna beta och pre-purchase beta weekend events, som är betydligt mera begränsade. Ingen vet hur lång denna beta är som blev utskickad nu, en vecka, en månad eller kanske tom fram till release. Pre-purchase beta weekend events är troligtvis ett stresstest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kepler:

Rapporterad din användare här på sweclockers till Anet support. LÄS NDA FÖRE DU POSTAR IDIOT

Så vad har jag sagt att jag fått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imdak:

Fel, NDA säger att du inte får avslöja om du är med eller inte, spelar ingen roll om när du sa det. Om du har godkänt NDA så kan dom stänga av ditt beta konto om de får reda på att du har avslöjat att du är med, fast du sa det före du skrev på. Man bruka förklara detta fenomen som äta kakan och ändå ha den kvar, och fungerar väldigt sällan i verkligheten.

Tycker synd om alla seriösa 'beta-testare' som villa hjälpa arenanet att göra ett bättre spel, förlorar sin chans till en massa p12or som inte förstår innebörden av en beta.
Det är lite skillnad, på denna beta och pre-purchase beta weekend events, som är betydligt mera begränsade. Ingen vet hur lång denna beta är som blev utskickad nu, en vecka, en månad eller kanske tom fram till release. Pre-purchase beta weekend events är troligtvis ett stresstest.

Okej, det var mer än jag visste!
Men vad får dig att skriva sista delen? vad får dig att påstå att jag är en oseriös p12a?
Jag kanske läste lite luddigt i NDAn och missade att man inte ens fick nämna deltagande, men det gör mig inte till yngre omognare och oseriösare för det? Det är mänskligt att fela eller?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kepler:

Rapporterat din användare på Sweclockers till Anets support för brytning av NDA hoppas dom snokar reda på din mail.

Vad har hänt med Sweclockers? att vi argumenterar mot varandra då och då förstår jag, men har vi börjat anmäla varandra nu också?

Skäms på dig Kepler.

Permalänk
Medlem

Hm vänta lite nu. När jag tänker efter...

Om Kepler är så säker på att NDA:n säger att man inte får säga att man är med, betyder det att han har läst NDA:n.

Vem tänker anmäla han till Arenanet?

Citat:

Det är lite skillnad, på denna beta och pre-purchase beta weekend events, som är betydligt mera begränsade. Ingen vet hur lång denna beta är som blev utskickad nu, en vecka, en månad eller kanske tom fram till release. Pre-purchase beta weekend events är troligtvis ett stresstest.

Va? Betan vi alla signade upp för var för "beta events" under våren. Det är vad mejlet och signup sa. Hur många "beta event" finns det? Chansen är stor att alla som får ett mejl nu, kommer inte få vara med nästa gång - då kommer ytterligare en runda med mejl. Pre-purchase är garanterad access till alla events - till skillnad från signup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Hm vänta lite nu. När jag tänker efter...

Om Kepler är så säker på att NDA:n säger att man inte får säga att man är med, betyder det att han har läst NDA:n.

Vem tänker anmäla han till Arenanet?

Ja man kanske skulle ta & göra det
Dock så kan man hitta NDA informationen från deras sida?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Om man nu ska tolka det dem skrivit så står det "You cannot discuss the beta in any way and you cannot even mention that you are in the Guild Wars 2 beta event."(taget ovanfrån i traden) och "By signing the NDA you are entering into a legally binding contract with ArenaNet. Any "leaking" of information, images, or your participation in a Beta Event" taget från http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/#nineteen
Och då i min tolkning så har det att göra med beta "events" och vilket event står inte någonstans i tråden, när man gjort konton så står det. Så, i så fall har ingen här gjort fel?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kepler:

Rapporterat din användare på Sweclockers till Anets support för brytning av NDA hoppas dom snokar reda på din mail.

Du kan inte ha många vänner du!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Om man nu ska tolka det dem skrivit så står det "You cannot discuss the beta in any way and you cannot even mention that you are in the Guild Wars 2 beta event."(taget ovanfrån i traden) och "By signing the NDA you are entering into a legally binding contract with ArenaNet. Any "leaking" of information, images, or your participation in a Beta Event" taget från http://www.guildwars2.com/en/the-game/game-faq/#nineteen
Och då i min tolkning så har det att göra med beta "events" och vilket event står inte någonstans i tråden, när man gjort konton så står det. Så, i så fall har ingen här gjort fel?

Hmmm jag tolkar iaf det där som att man inte får nämna att man är antagen till att prova betan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Hmmm jag tolkar iaf det där som att man inte får nämna att man är antagen till att prova betan?

Om man läser noga så står det ju "EVENT" överallt, men visst jag tolkar det ju till min fördel(självklart). Men så fort det står beta så står det även event, och då (enligt mig) så gäller det när man säger till vilket event det gäller, men jag kan nog ha fel.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Om man läser noga så står det ju "EVENT" överallt, men visst jag tolkar det ju till min fördel(självklart). Men så fort det står beta så står det även event, och då (enligt mig) så gäller det när man säger till vilket event det gäller, men jag kan nog ha fel.

or your participation in a Beta Event = eller din medverkan i en Beta händelse

Hur går det där att misstolka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

or your participation in a Beta Event = eller din medverkan i en Beta händelse

Hur går det där att misstolka?

"I en beta händelse" är det som går att misstolka. Då det inte är riktigt samma sak som att säga att man är med i betan, är man med i betan kan det betyda hela betan. Händelse är ju något lite mer specifikt?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

I en beta händelse är det som går att misstolka. Då det inte är riktigt samma sak som att säga att man är med i betan, är man med i betan kan det betyda hela betan. Händelse är ju något lite mer specifikt?

Måste bara fråga, är du helt seriös nu?

Betan är ju händelsen........

Permalänk
Medlem

Bara att man fått en invite så betyder betyder ju inte alltid att man tänker delta i betan. Så att säga att man har en beta invite borde inte strida mot nda isåfall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Måste bara fråga, är du helt seriös nu?

Betan är ju händelsen........

Jag är seriös, om du fortsätter att läsa så står det att fler "händelser" kommer att ske och att access till en händelse inte innebär access till alla händelser därmed har dem specificerat händelser och då borde det vara just den specifika händelsen som ska nämnas? Jag tycker det är rätt uppenbart iaf

Men vi får väl se vad som händer i veckan om det droppar in något mail om det berörda ämnet

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Du tror inte dom menar samtliga beta events när dom skriver att man inte får nämna sin medverkan i ett beta event?

Annars hade dom ju antagligen nämnt vilket event man inte får nämna.... Eller vad tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Du tror inte dom menar samtliga beta events när dom skriver att man inte får nämna sin medverkan i ett beta event?

Annars hade dom ju antagligen nämnt vilket event man inte får nämna.... Eller vad tror du?

Kan vara så, men samtidigt varför inte bara skriva "Your beta participation" istället för "beta event participation" jag tycker iaf att det låter lite mer riktat när man skriver beta event, eftersom då menar dem specifika event, men om man då nämner att man fått en beta invite så är det inte lika riktat som om man skulle säga att man fått en beta invite till t.ex. datum XX XX. För någon som säger att den fått en beta invite kanske har fått en men inte får vara med först om 1månad medans en annan kanske får tillgång direkt? Därmed menar jag att det blir lite mer otydligt när dem skriver event så specifikt.

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Kan vara så, men samtidigt varför inte bara skriva "Your beta participation" istället för "beta event participation" jag tycker iaf att det låter lite mer riktat när man skriver beta event, eftersom då menar dem specifika event, men om man då nämner att man fått en beta invite så är det inte lika riktat som om man skulle säga att man fått en beta invite till t.ex. datum XX XX. För någon som säger att den fått en beta invite kanske har fått en men inte får vara med först om 1månad medans en annan kanske får tillgång direkt? Därmed menar jag att det blir lite mer otydligt när dem skriver event så specifikt.

Det är så.... Maila dom och fråga om du fortfarande står fast vid att du har rätt... Jag orkar inte fortsätta denna diskussion då den ej leder någon vart och då du med mening misstolkar till din fördel... Rent löjligt, tycker det var hur tydligt som helst.