Säkerthets centret avstängt m.m.

Permalänk

Säkerthets centret avstängt m.m.

Hej!
skulle installera nytt antivirus och ta bort ett program som poppade upp vid start som ville hängde med Age of Empires som hon hade på sin dator. När jag sökte på internet om programmet då stog det något om att det var som ett skydd så man inte kunde piratkopiera spelet lr likande.
I alla fall. jag avinstallerade Age of Empires och det okända antivirus-programmet, och installerade Nod32.
Sen startade jag om datorn, och skulle in och kolla igen då drog hennes polare ut sladden så allt stängdes ner.
Sen dagen efter fick jag gå dit igen och kolla på den då kunde man logga in MEN den laddade som fasen och blev vit.(Precis som när ett program slutar fungera) så jag fick reboota den och starta i felsäkert-läge. och såg att "security center" var avstängt men brandväggen var uppe. Försökte starta den men då stog det något om "fel:1084"
Försökte också följa det här:

* Click on Start and select Run
* Type in "services.msc" without the double quotes which will open a new window.
* In the right scroll down the list and doubleclick on Security Center
* Where it says Startup, set from Disabled to Automatic.
* Now click "start" and then OK
* After this restart your system this will definitely fix this issue.
(Security center always get shutdown in Windows 7 - Operating Systems)
Stog samma sak om fel:1084
Så nu får jag vända mig till er...
Hon har Vista och det är en laptop.

Permalänk
Medlem

Ladda hem, installera, uppdatera och kör sedan en fullständig sökning i felsäkert läge med MBAM. Ta bort allt som inte ser misstänksamt ut och följ sen den där guiden som du hittade, i hopp om att det kommer att gå bättre efter sökningen du genomförde.

Och du, säg till hennes kompis att sluta upp med sånt om det var med flit! Det tar kål på datorn.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Ladda hem, installera, uppdatera och kör sedan en fullständig sökning i felsäkert läge med MBAM. Ta bort allt som inte ser misstänksamt ut och följ sen den där guiden som du hittade, i hopp om att det kommer att gå bättre efter sökningen du genomförde.

Och du, säg till hennes kompis att sluta upp med sånt om det var med flit! Det tar kål på datorn.

Tackar!
Ska prova!
Jo jag vet.