Permalänk
Medlem

9800GTX i graven?

.

Permalänk

Baka det.

Permalänk
Medlem

Nja gillar inte bakning :/

Permalänk
Medlem

Ja kanske köpa ny grafikkort ?

GTX 460 ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

finns det inget man kan göra? typ återställa eller nått?:( fast jag behöver ju ett nytt grafikkort.
GTX 460 då behöver jag en ny processor har just nu amd phenom 9650 2.3Ghz vilket jag tror kommer flaskhalsa.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du inte garanti på det så testa att baka det som föregående skrivare nämnde, då kan du ju få igång och slippa köpa nytt för stunden iaf.
Finns trådar här i forat om hur man går tillväga

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

har du garanti på det och kvitto så är det bara att ta kontakt med butiken, annars om du har kvittot och butiken inte vill hjälpa dig så lämnar ju ASUS (Om det är ett sånt du har) års garanti...

Annars gör du som dom andra säger och bakar det!

mitt 9800gt dog hör för 2V sen men det gick tyvärr inte ens att rädda genom att baka det, så det blev ett HD5770 ist!

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

hejsan spelade lite call of duty plötsligt så blev bilden helt åt pipan en massa artifacts och färg fel sen dog datorn. Den har funkat felfritt annars när jag har spelat cod. Grafikkortet har jag överklockat men hade inte på OC när jag spelade!

(kommer med mer info snart!)

Fick ungefär samma problem med mitt gamla XFX 9800 GTX+. Tog och baka det i ugnen på 200 grader i 10 minuter. Fungera perfekt efter det.

Permalänk
Medlem

Om du har garanti kvar så ska du ju skicka in kortet.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Watte^:

Fick ungefär samma problem med mitt gamla XFX 9800 GTX+. Tog och baka det i ugnen på 200 grader i 10 minuter. Fungera perfekt efter det.

200 grader? Det låter väldans mkt för varmt. De e inga bullar man bakar

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

200 grader? Det låter väldans mkt för varmt. De e inga bullar man bakar

Följde denna killes instruktioner:

YouTube - ‪Graphics card in oven Fix: Bake your Graphics Card in the Oven { video 1 }‬‎
YouTube - ‪Graphics card in oven fix: Bake your Graphics Card in the Oven {Video 2}‬‎

Funka perfekt!

Permalänk
Medlem

Kan funka men mitt grafikkort funkar om jag tar ut grafikkortet i 10 min sen sätter tillbaka det så fungerar det allt som det ska. Men efter 10 min så dör det. Kan en formatering/drivrutin fungera?

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att bakningen vann det funkar prima men har beställt xfx gts 250 för jag trodde inte det skulle funka Och har inte pengarna för ett 460 + att det hade flaskhalsat.