Permalänk

Nakna brudar

Hej!

Först vill jag tacka för en överlag fantastisk sajt!

Jag har också ett förslag till förbättring: att undvika ta in reklam med (halv)nakna damer (från exempelvis Dustin/ac ryan).

Har tidigare postat om detta i Butiker > Dustin. Jag har inget emot nakenhet men tycker det platsar dåligt i dessa sammanhang. Snygga tjejer är ofta med i reklambilder bara för uppmärksamhets skull, och har inget med prylarna att göra. Tycker web och andra medier är tillräckligt fulla med sex, och har inte behov av att se det även på Sweclockers.

Eftersom jag fick visst medhåll efter förra inlägget tyckte jag det platsade att uppmärksamma även redaktörerna på min fundering.

Tack än en gång!

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej gonkypete,

Jag håller i högsta grad med i ditt påpekande. Denna syndiga bild penetrerar mitt sinne och gör mig fuktig av oro, ja den till och med utlöser ett mentalt chocktillstånd.

Tyvärr verkar vissa tvivelaktiga typer acceptera dessa kvinnobilder som en naturlig del av det moderna samhället. Eftersom vi är en webbplats som trots allt accepterar oliktänkande har vi efter många timmars stimulerande samtal tagit fram en lösning som bör tillfredsställa alla rättrogna samhällsmedborgare. Detaljerna framkommer av bilden nedan.

Återigen, var uthållig och håll stånd emot lockelserna!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk

Haha mycket lustigt. Men det är väl kul att man kan roa någon.

Hade dock inte förväntat mig att bli hånad av självaste chefredaktören när jag gör ett ärligt menat inlägg som jag själv uppfattade höll ett ödmjukt tonfall.

Självklart tar sådana här bilder en stor del i samhället, men det betyder inte att man måste acceptera att man på allmän (läs Sweclockers) plats smyger mot mer och mer porrestetik.

Visa signatur

Define r2 med 2*Scythe gt1150 och Noctua s12b | Seasonic x-560 | Asus p7p55d med u3s6 | i5 750@3,7GHz | Coolermaster hyper 212+ med Noctua p12 | 8 GB ddr3 Corsair xms3 1600 | OCZ vertex 4 256 GB | Samsung f2 500GB | gtx570 med AC xtreme+ | Dell u2410 | Pantone huey

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av gonkypete:

Hej!

Först vill jag tacka för en överlag fantastisk sajt!

Jag har också ett förslag till förbättring: att undvika ta in reklam med (halv)nakna damer (från exempelvis Dustin/ac ryan).

Har tidigare postat om detta i Butiker > Dustin. Jag har inget emot nakenhet men tycker det platsar dåligt i dessa sammanhang. Snygga tjejer är ofta med i reklambilder bara för uppmärksamhets skull, och har inget med prylarna att göra. Tycker web och andra medier är tillräckligt fulla med sex, och har inte behov av att se det även på Sweclockers.

Eftersom jag fick visst medhåll efter förra inlägget tyckte jag det platsade att uppmärksamma även redaktörerna på min fundering.

Tack än en gång!

Hej Gonkypete,
För det första så tänker jag inte försvara den reklamen på något sätt utan bara förklara hur det fungerar. Det finns ingen trend i att kvinnor objektifieras i marknadsföring på SweClockers. Detta är en enskild aktör som har valt att gå den vägen och för den delen valt att göra så över hela världen. Synen på marknadsföring skiljer sig oerhört mycket länder emellan och denna reklam kommer inte ifrån Sverige utan från tillverkaren.

Det finns dock inga incitament för någon aktör att göra så på SweClockers då det har motsatt eller ingen effekt på det budskap man vill nå ut med. Vilket också kunden fått ta del av. Således så uppmanar vi absolut inte våra kunder att jobba på det sättet. Vi uppmanar alla kunder att jobba med raka tydliga budskap samt hålla blink och störmoment till det minimala. Många lyssnar, andra gör det inte.

Att ta ett aktivt ställningstagande gentemot hur våra kunder arbetar med sin marknadsföring är dock ingenting som SweClockers ser som sitt uppdrag. Så länge man håller sig inom ramen för svenska lagar och inom rimlighetens gränser samt följer våra tekniska riktlinjer.

Så kort sagt skulle man kunna säga att det inte är något vi föredrar och något som vi "undviker" men inte förbjuder.

Att ha i åtanke är också att redaktörerna inte arbetar med marknadsföring. De jobbar med att fylla SweClockers med nyheter, reportage och recensioner m.m.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com