panik!! pinne böjd på moderkortet!! vad ska jag göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mickecliff:

ser dock ej åt vilket håll den ska böjas?
kollar ja överifrån är detta ingenting man ens ser, så vet inte om jag bara tror att den är böjd..

gör den rak bara?

Permalänk
Skrivet av Commander:

Inte säker om den röda cirkeln just är över en pinne men annars är det tydligt att den är lite böjd uppåt. Det skall ju gå i en rak linje.

Sedan finns det något som heter Macro USE IT!

jag vet inte om den är felböjd, hur kan jag kolla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickecliff:

jag vet inte om den är felböjd, hur kan jag kolla?

Ögonen? ^^

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av Alle22:

gör den rak bara?

jojo men ja vet ju inte, ser ju bara ut som om den är sne men känner inte av det med bankkort eller tandpetare.

här kmr fler bilder:

ser ut som att de saknas en pinne där,

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickecliff:

jojo men ja vet ju inte, ser ju bara ut som om den är sne men känner inte av det med bankkort eller tandpetare.

här kmr fler bilder:

http://img819.imageshack.us/img819/8843/dsc00311wb.jpg

ser ut som att de saknas en pinne där,

Tycker inte att bilden är tillräckligt suddig. Lite suddigare tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tyrgrim:

Tycker inte att bilden är tillräckligt suddig. Lite suddigare tack!

I Göteborf anses macro vara överskattat

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mickecliff:

jojo men ja vet ju inte, ser ju bara ut som om den är sne men känner inte av det med bankkort eller tandpetare.

här kmr fler bilder:

http://img819.imageshack.us/img819/8843/dsc00311wb.jpg

ser ut som att de saknas en pinne där,

gör så här, bygg ihop och kolla, om det va problem med moderkortet så lämna in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

I Göteborf anses macro vara överskattat

Tydligen

Permalänk
Medlem

Har samma fel på mitt Gigabyte GA-EP45-DS3 S-775.
Den hade tre böjda fjädrar som jag lyckades med att pilla tillbaks men det var jättesvårt.
Den har krånglat sedan dess med en massa konstigheter.
Min AMD Phenom II 920 kom med massor med böjda pinnar som jag böjde tillbaks med ett kreditkort.
Funkar fortfarande kanon efter 2år nästan 24/7
På nyare intel så är väl de små fjädrarna ännu fler och mindre.
Har hört att flera här på swecklockers har haft problem med detta.
När man köper moderkortet så sitter ju skyddslocket så man inte ser om fjädrarna är böjda från början.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickecliff:

jojo men ja vet ju inte, ser ju bara ut som om den är sne men känner inte av det med bankkort eller tandpetare.

här kmr fler bilder:

http://img819.imageshack.us/img819/8843/dsc00311wb.jpg

ser ut som att de saknas en pinne där,

Kan ju vara sockeln som är gjord så. Testat stoppa i processorn?

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Här är en tydlig bild, använde macro som ni sa.

där ser man tydligt hur en av pinnarna inte ligger som dom andra, fan också!1

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickecliff:

förlåt för alla dåliga bilder.
här är en som tydligt visar att den är sne, blir deprimerad nu.

http://img14.imageshack.us/img14/5969/macvq.jpg

Ja nu ser jag.....Eller inte

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickecliff:

förlåt för alla dåliga bilder.
här är en som tydligt visar att den är sne, blir deprimerad nu.

http://img14.imageshack.us/img14/5969/macvq.jpg

Är ju bara att böja den så att den är jämsides mer raderna! Som jag ser den nu böjer du den bara lite uppåt.

Permalänk
Medlem

Jag kan bara säga samma sak som alla andra, BILDERNA är för suddiga, man kan inte säga med 100% säkerhet att något är böjt eller inte, det skulle lika gärna kunna vara "skuggor" eller bara vinkeln som lurar en, och om du inte kan se om någon "pinne" är böjd så skulle jag testa öppna ögonen eller skaffa glasögon =P Men testa montera ihop grejerna funkar det så funkar det, funkar det inte så funkar det inte, sen så märker du ju om CPU:n faller på plats av sig själv eller om den "glappar", inte går ner i sockeln eller liknande. Testa värsta som kan hända är att du böjer "pinnarna" rätt och ser till att mobot är "snyggt" och skickar tebax.

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av swerock:

Jag kan bara säga samma sak som alla andra, BILDERNA är för suddiga, man kan inte säga med 100% säkerhet att något är böjt eller inte, det skulle lika gärna kunna vara "skuggor" eller bara vinkeln som lurar en, och om du inte kan se om någon "pinne" är böjd så skulle jag testa öppna ögonen eller skaffa glasögon =P Men testa montera ihop grejerna funkar det så funkar det, funkar det inte så funkar det inte, sen så märker du ju om CPU:n faller på plats av sig själv eller om den "glappar", inte går ner i sockeln eller liknande. Testa värsta som kan hända är att du böjer "pinnarna" rätt och ser till att mobot är "snyggt" och skickar tebax.

bättre bild, här kan ni se hur den inte ligger rätt..

Permalänk

ser fortfarande inte vilken jävla pinn det är som ligger fel

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Skrivet av VictorHartman:

ser fortfarande inte vilken jävla pinn det är som ligger fel

på bilden ser du som 9 klossar, över klossen längst till höger, den femte pinnen underifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickecliff:

http://img716.imageshack.us/img716/7324/dsc00323ef.jpg

bättre bild, här kan ni se hur den inte ligger rätt..

Men geezzz...
Ringa in pinnen som du tycker är sned. Är det meningen att vi ska sitta och glo på varenda pinne för att utröna om någon är sned? Stirrar man på det där tillräckligt länge lär väl alla se sneda ut till slut.

EDIT: Tack för förtydligandet. Och nä. Jag tycker inte den ser sned ut.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om du har svårt att läsa eller något.

INGEN HÄR KAN GÖRA NÅGOT ÅT DINA SNEA/SKRUVADE/SPIRAL -pins FÖRUTOM DU.

Ta och böj den rätt och se om det funkar.

Gnäll och stön kommer inte böja tillbaka pinnen

Permalänk
Medlem

Som jag ser den nu, böjer du den lite neråt!

Permalänk

peta lite på den med ett kort, då sitter den som alla andra.

ELLER

Så bara monterar du

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Det du ser är en synvilla! En optisk illusion! Stoppa in CPUn och kötta!

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Avstängd

1. Böjj rätt.
2. Lämna tbx kortet.
3. Köp nytt.

Så funkar det i ditt fall tyvärr. Är det nåt mer du vill ha hjälp med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mickecliff:

på bilden ser du som 9 klossar, över klossen längst till höger, den femte pinnen underifrån

Enligt mig så ser "pinnen" ut att vara böjd, men det är mest troligt bara en "synvilla", men om du stoppar ditt bankkort mot den raden du tycker det ser ut som att "pinnen" är böjd och kollar att kortet tar i alla "pinnar" på den raden och det fortfarande ser ut som att det är ett mellan rum då så böj bara till den.

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Grattis. Det var väl inte så svårt? Fick panik när jag byggde ihop min dator. Sov lite, startade om på nytt. Rullar på jättebra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Tycker inte att bilden är tillräckligt suddig. Lite suddigare tack!

Skrivet av Überklass:

I Göteborf anses macro vara överskattat

Skrivet av Razec:

Ja nu ser jag.....Eller inte

Skrivet av VictorHartman:

ser fortfarande inte vilken jävla pinn det är som ligger fel

Skrivet av mickel:

Men geezzz...
Ringa in pinnen som du tycker är sned. Är det meningen att vi ska sitta och glo på varenda pinne för att utröna om någon är sned? Stirrar man på det där tillräckligt länge lär väl alla se sneda ut till slut.

EDIT: Tack för förtydligandet. Och nä. Jag tycker inte den ser sned ut.

Hahaha, vilken underbar tråd med underbara kommentarer! Nu kan jag sova lycklig inatt!

TS; ska du lägga upp ytterligare bilder så ringa in vilken pinn som är sne. Jag tycker att den ser lite, lite sne ut, men det kan vara en illusion. Prova att stoppa i den mycket försiktigt, funkar det inte så måste du troligen böja den lite.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av mickecliff:

packade upp moderkortet och sedan tog jag bort den där skyddsplasten för cpu platsen på moderkortet, och ser att en pinne ligger snett!!!

Vad ska jag göra!?

det kom alltså inte när ja satte i eller ur cpun,, för den har heller inga böjda pins, utan när ja tog bort skyddsplasten.

http://img692.imageshack.us/img692/2899/dsc00299o.jpg

som ni ser på bilden, över den med 3 såna där grejer där resten har fyra.
Vad ska jag göra!?

Du kan ju ta moderkortet till en pc-affär å be dom kolla på pinsen, kanske dom kan rätta de böjda pinsen åt dig för en liten slant. Lycka till!

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Avstängd

Shite, är det en optisk illusion eller är den sne? Jälla skumt måste utreda det här för böveln:)

Permalänk
Medlem

bränd processor
tydligen är processorn bränd också

det är inte lätt alla gånger

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Har du ens provat att starta datorn ?

Visa signatur

Asbra.