Gran Turismo 5 - PSN/Remoterace/Swec-Events

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5 - PSN/Remoterace/Swec-Events

För att förenkla möjligheterna att hålla en uppdaterad lista på aktiva spelare så lägger jag upp det som en ny tråd. Säg till om det inte är ok!

Tanken är att denna tråd är till för ENBART att posta PSN-id för er som vill vara med på remote-race,
samt hålla detta som en tråd för eventuella events/race som vi vill köra swec-medlemmer emellan.

För alla andra saker rörande GT5, posta i tråden http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolspel/871943-gran-turismo-5-a/

Här kommer en aktuell lista på aktiva spelare:

SwecID/PSNID

SeF.Typh00n=Nokiron
sixpack=daswede
Shrudder=VonShdr
Mute=Patashnic
cookie_monster=crazyswed
scienta=scienta
LeovinceZX=Zewox
flywaynille=redstorm54
r0ck=boosing
toffe=scrappy79
Xeter=DaLemon
ThomasL=TheDarkRuler
Lews=ichbincm
JesperA=JesperA
Myllerman=Dregelmyller
Browing=Breadwing
Nect=Nect
Daolo=daol17
guffen86=guffen86
nick-li=TobaksHosto
broschi=broschi11
krrjon=krrjon
Balken22=Balken22
Sifear=Bannsai
Blackwizard=Woolfd
Stich=Stichz
Pewtah=Sonnerförs
Sid 6.7=Sopbil
Edit 2011-06-08
Hennnkee=Hennnkee
zorrzoor=zorrzoor
Tonika=Tonika
yanki=birgerize

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Du missade mig swecid = psn

Permalänk
Medlem

Balken22 heter jag på psn iaf! ^^

Permalänk
Medlem

Nice initiativ! Vore skoj att dra igång ett race en helg eller nåt också (inte b-spec)!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Ni kan lägga till mig på listan:

Sifear/Bannsai

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

PSN: Woolfd

Är gärna med nångång på ett par race på banan

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till mig också: Stichz

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Nice initiativ! Vore skoj att dra igång ett race en helg eller nåt också (inte b-spec)!

Japp, det vore riktigt kul!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Ja, skärpning nu grabbar och flickor. Det börjar bli dags för en liten SweC turnerning. Man skulle tillexempel kunna bestämma ett visst Performance Points värde (säg 200-300) som exempel, och sedan bestämma vilken/vilka banor man skall köra. Sen gör vi upp

Låter riktigt kul.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ja, skärpning nu grabbar och flickor. Det börjar bli dags för en liten SweC turnerning. Man skulle tillexempel kunna bestämma ett visst Performance Points värde (säg 200-300) som exempel, och sedan bestämma vilken/vilka banor man skall köra. Sen gör vi upp

Låter riktigt kul.

Helt klart!

Vi får väl helt enkelt sätta en tid, så får de som kan och vill köra. Jag föredrar lite högre PP, men det viktiga är att vi kör! Två varv på nordslingan på söndag runt lunch? Vilka kan och vill runt 13:00? Andra förslag?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Skrivet av daolo:

Helt klart!

Vi får väl helt enkelt sätta en tid, så får de som kan och vill köra. Jag föredrar lite högre PP, men det viktiga är att vi kör! Två varv på nordslingan på söndag runt lunch? Vilka kan och vill runt 13:00? Andra förslag?

Låter utmärkt
Jag är förmodligen på om inget oplanerat dyker upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Helt klart!

Vi får väl helt enkelt sätta en tid, så får de som kan och vill köra. Jag föredrar lite högre PP, men det viktiga är att vi kör! Två varv på nordslingan på söndag runt lunch? Vilka kan och vill runt 13:00? Andra förslag?

det låter bra :). vilken pp ska vi köra på?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hallå Missat mig? psn= Sonnerförs

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Helt klart!

Vi får väl helt enkelt sätta en tid, så får de som kan och vill köra. Jag föredrar lite högre PP, men det viktiga är att vi kör! Två varv på nordslingan på söndag runt lunch? Vilka kan och vill runt 13:00? Andra förslag?

Tiden låter ok och jag håller med om att bilarna borde vara något snabbare iaf.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Nån som testat B-Spec grinder? Tänkte jag skulle testa det imorgon efter att mitt 24h-race är över.
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=185890

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Tiden låter ok och jag håller med om att bilarna borde vara något snabbare iaf.

Jag föreslår 450PP

Inte för mycket men ej heller för söligt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jag föreslår 450PP

Inte för mycket men ej heller för söligt.

synd Min Evo går på PP 571
dom flesta bilar ja har går galant över 450.

Tänkte du dig mera som en show off med ungefärliga stock Bilar?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

synd Min Evo går på PP 571
dom flesta bilar ja har går galant över 450.

Tänkte du dig mera som en show off med ungefärliga stock Bilar?

Kollade mina bilar nu också

Vi kan dra gränsen på 500 PP dock.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Nån som testat B-Spec grinder? Tänkte jag skulle testa det imorgon efter att mitt 24h-race är över.
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=185890

Det har jag inte gjort, men konceptet låter fräckt. Har grindat dig samt några andra ett gäng gånger idag och det vore absoult skönt att kunna göra per automatik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Kollade mina bilar nu också

Vi kan dra gränsen på 500 PP dock.

sen ska vi ha några restriktioner på hastighet, fr/mr/ff/4wd och med tanke definns folk som använder en le mans bil och trimma ner den och regerar rätt bra

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

sen ska vi ha några restriktioner på hastighet, fr/mr/ff/4wd och med tanke definns folk som använder en le mans bil och trimma ner den och regerar rätt bra

Inga bilar som inte kan köras på snö eller grus kan vara en bra restriktion emot det?

Sollar bort typ alla dem förutom Escudon.

Permalänk
Medlem

Sent ute, men det här måste man ju ta del av. Kommer köra Remote race från jobbet från och med i morgon.

SwecID: SID 6.7
PSNID: Sopbil

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Låter kul att köra några race mot swec:are.
550PP är väl rätt lagom? Och att bilen måste gå att köra på snö/grus för att rensa bort le mans-bilar som Pewtah sa.
FR/MR/FF/4WD borde väl vara valfritt tycker jag.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)

A/V Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mute:

Låter kul att köra några race mot swec:are.
550PP är väl rätt lagom? Och att bilen måste gå att köra på snö/grus för att rensa bort le mans-bilar som Pewtah sa.
FR/MR/FF/4WD borde väl vara valfritt tycker jag.

Tvång på inställningar gällande assisterande system?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Tvång på inställningar gällande assisterande system?

frågan e ju bara vem som lägger upp?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Jag kan lägga upp ett game.

Såvitt jag vet så kan man inte reglera m.a.p. 4wd/FF, max hastighet osv?

Jag föreslår 600 PP som max, samt inga hjälpmedel tillåtna, och inga restriktioner på däck. Angående att trimma ned/barlasta värstingbilar så tycker jag att vi kan komma överens om att vi helt enkelt håller oss ifrån det? Det ligger väl i allas intresse att uppträda på ett bra sätt, vi spelar ju ändå för att ha kul.

Det går ju inte lösenordsskydda sitt game, så vi får helt enkelt kicka de som inte är välkomna...!

Jag lägger upp gamet 12:45 om inget oförutsett händer, och så siktar vi på att starta 13:00. När jag fått ett ID så postar jag det här så kan ni söka upp rätt rum direkt. Jag benämner det som "SweC-event".

Synpunkter, tankar om förändringar, felaktigheter?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

var de inte 500-550PP som de var på tal om?

tror de går att låsa lobbyn till folk man har har i friendlist

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

var de inte 500-550PP som de var på tal om?

tror de går att låsa lobbyn till folk man har har i friendlist

Vi kan köra på 550 denna gången. Går inte att begränsa i underkant såvitt jag vet..!

Har inte sett alternativet att låsa som du nämner, vet du hur?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Vi kan köra på 550 denna gången. Går inte att begränsa i underkant såvitt jag vet..!

Har inte sett alternativet att låsa som du nämner, vet du hur?

nä vet inte hur men ska finnas nåt i stil med members/invitational only

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Hittade det! Dock måste alla besvara min vänförfrågan på PSN eller skicka en till mig för att ni ska kunna delta.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7