Tvingad att formatera min D: när jag formaterat och installerat om windows på C: ?

Permalänk
Medlem

Tvingad att formatera min D: när jag formaterat och installerat om windows på C: ?

Hej!

Jag tänkte att det var dags att formatera så jag gjorde det precis, formaterade ju C: då och har installerat det jag har på skivor (lite drivrutiner och så). Så nu tänkte jag att jag skulle fortsätta installera alla program och så som jag sparat på D:, dubbelklickade på den och då får jag upp en ruta där det står att den inte är formaterad så frågar den om jag vill formatera eller inte. Har testat aktivera i diskhanteraren, då fick jag bara 128 gb och nu precis så gjorde jag det med list volume i cmd (det funkade när jag köpte den)..
Nu får jag ut 298 gb (så som det ska vara) men jag kan fortfarande inte komma åt den. Får samma sak med att formatera och i diskhanteraren så står det inte att den har nåt filsystem.. Det står oxå att den har 298 av 298 gb ledigt..

Vad göra? Förlorar jag allt jag har på den nu? Helvete rent ut sagt, va inte jättelängesen jag köpte ny hårddisk för att den andra gick sönder och då försvann allt jag hade då.. Det har hänt innan oxå så jag verkar inte ha tur när det gäller hårddiskar..
Ska jag inte kunna formatera C: och installera om windows utan att behöva formatera min D: oxå?

Hoppas verkligen att nån kan hjälpa mig!

Edit: Förresten, jag har problem med sökfunktionen här på swec och detta borde väl fler än mig haft problem med? Så om nån vill va snäll, sök gärna lite åt mig och länka isf trådar med svar om hur man gör för att få tillbaka mina filer. Om det nu går dvs..

Bosse