Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Problem med SG Barracuda (?)

Permalänk
Medlem

Problem med SG Barracuda (?)

Jag har en raptor 150gb som system disk och kör 2st seagate barracuda 320gb till lagring. Innan använde jag enbart en seagate barracuda som systemdisk och då fungerade allting prima. Nu när jag kör t.ex utorrent eller azureus och har mer än *en* download/upload igång låser sig datorn helt och måste startas om. I utorrent så står det nere i det lilla informations fältet till vänster, nånting om att diskarna är överbelastade. Hur kan det komma sig när jag använde en av dessa diskar som system disk och allt funkade perfekt? Min bror använder även han en sg 320gb till lagring och kan ladda hem genom utorrent direkt till den utan några som helst problem. Om ni varit med om något liknande eller har en lösning, dela gärna med er.
Mvh

Permalänk
Medlem

inga drivrutiner som strular? kan ju även vara så att den inte gillar när det är för många som ansluter till dig, eller helt enkelt minnesproblem.. testat dom?

Visa signatur

Antec P180 | Intel i7 2600K | Asus P8P67 DELUXE | 2x4096 Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL8 | ATI 4850 | 2x Intel® X25-M SSD 80GB |

Permalänk
Medlem

Hmm, det finns inga drivrutiner hehe. Men iallafall, alltså det händer ENBART när jag flyttar stora filer från en seagate till en annan, eller om jag laddar hem någonting i över 1mb/sek, typ. När jag precis byggt datorn hade jag enbart en seagate 320gb, och allt flöt perfekt. Jag köpte sen raptorn, och då fick jag detta problemet. Trodde det kunde vara nätagget så jag skaffade bq quiet's 700w agg och en till sg barracuda. Det hjälpte föga dock =/

Permalänk
Medlem

Hej! Kör du dom i någon form av raid? Sata eller Pata? - kolla kablage!
Min erfarenhet med Pata diskar och sk "round cables" är att dom har en högre benägenhet att strula än traditionella flatkablar - div låsningar till förvanskad data, så kolla kablaget.

Mvh Rikard

Visa signatur

AMD A64 X2 4200+ (E6)| Asus A8R MVP | BFG 8800GTX | Twinmos 2x1GB | WD Raptor 150 | OCZ 520W Powerstream | Audigy 2

Permalänk
Medlem

Hej! Nej jag kör inte raid på dem, och det är s-ata2. Jag provade nyss att byta kablar på raptorn och en av SG'na, utan resultat =/ Jag kan ju inte reklamera dem heller då de fungerar finfint om de körs som system diskar..
Det ska väl inte vara några master/slave inställningar på s-ata som på vanliga p-ata diskar?
mvh