Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Möjligt att flytta en hd utan att ominstallera windows?

Permalänk
Medlem

Möjligt att flytta en hd utan att ominstallera windows?

Hej, jo jag undrar ifall det är möjligt att flytta en hårddisk med windows installerat från en dator till en annan?
Utan att behöva ominstallera då förstås.
Känns som om det är omöjligt, men man vet ju aldrig

Visa signatur

Burken - Core i7 920 @ 4,0GHz - XFX GeForce 8800GTX - 6GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz - Asus P6T Deluxe V2 - Antec twleve hundred - Corsair 1000W

Permalänk
Medlem

Nej, man skall göra en ominstallation om man byter dator.

Permalänk
Medlem

Tekniskt sett är det möjligt. Vad du gör är att du flyttar ett och samma Windows från en miljö till en annan.

Avinstallera alla drivisar på gamla datorn som inte behövs på den nya - starta EJ om - när allt är avinstallerats stänger du ner Windows.

Flytta disken till nya datorn och gör en reparationsinstallation.

Inga garantier men värt ett försök.

Återkom och rapportera hur det gick...

Permalänk
Medlem

Tack för svaren
Anledningen till att jag vill göra detta är ju att jag uppgraderar en dator och tänkte flytta alla gamla grejer från den till en ännu äldre dator. jag skulle kunna skippa den där hårddisken men jag är kluven ifall xp-skivan till denna datorn verkligen fungerar, har försökt ominstallera windows ett par tillfällen. Den hänger sig när den ska kontrollera maskinvaran.

Visa signatur

Burken - Core i7 920 @ 4,0GHz - XFX GeForce 8800GTX - 6GB Corsair Dominator DDR3 1600MHz - Asus P6T Deluxe V2 - Antec twleve hundred - Corsair 1000W

Permalänk
Medlem

det brukar fungera.. men brukar även bli mycket bajs kvar.. gamla drivare osv.

Bättre med en ominstall men om det är stört omöjligt så kan den lösningen funka också

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf