Val av extern hårddisk under 1000kr

Permalänk

Och hur många fler lacie diskar säljer ni? Den senaste siffran jag såg någonstans i något samanhang var att man normalt sett får räkna med 3-4% av datorprodukter går sönder och måste ersättas på garanti innan den går ut. Var inte IBM uppe i typ 20% med sin ökända deathstar serie? Däremot så sålde dom fruktansvärt många sådana så det blev flera ggr fler IBM diskar som kraschade än andra tillverkare av de 2 faktorerna kombinerade.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Orkade inte läsa de 5-10~ senaste posterna så vet inte om du köpt din HD ännu men jag kan tipsa om den Samsung som jag köpte för ca 3 månader sedan.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=44738 899kr +frakt om du inte bor i närheten

Tycker den är hyffsat snabb men jag har inte mätt hastigheten eller liknande så det är bara min känsla.
Jag tycker den är mycket tyst den gör bara några småljud då man startar den men sedan är det ett ytterst lågt surrande.
Den verkar alldrig bli speciellt varm, iallfall inte på dess snygga svarta aluminium-hölje.. men sen har jag inte på den längre än 1-2 dagar i sträck om det spelar någon roll.
bra längd på alla sladdarna.

Dåliga saker med den? vet inte.. går inte o lägga den ner (går men den är formad för att stå upp)
Mer kommer jag inte på

Jag är iallfall mycket nöjd med den, jag ställer dock inga höga krav förutom att den är relativt tyst och inte hakar upp sig, och det har den inte gjort än.

Visa signatur

-----
AMD Athlon 64 3800+ 2.4ghz ][ Gforce 6800GT ][ Corsair 2048(2x1024) PC3200 DDR-DIMM ][ Zalman VF900-Cu ][ Scythe Infinity ][ på ett EPoX EP9-NPAJ nForce 4 sock939 ][ Cooltec 600W ][ i en Cooler Master Cavalier 3 ][ På gång med helt nytt bygge så denna lista är snart 80% annorlunda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Och hur många fler lacie diskar säljer ni? Den senaste siffran jag såg någonstans i något samanhang var att man normalt sett får räkna med 3-4% av datorprodukter går sönder och måste ersättas på garanti innan den går ut. Var inte IBM uppe i typ 20% med sin ökända deathstar serie? Däremot så sålde dom fruktansvärt många sådana så det blev flera ggr fler IBM diskar som kraschade än andra tillverkare av de 2 faktorerna kombinerade.

i dagsläget säljs det fler samsung/WD än lacie utan problem.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
i dagsläget säljs det fler samsung/WD än lacie utan problem.

.. evighets diskussion rakt igenom...

Har nu fått hem min LaCie porsche 360GB. Känns självklart skoj med en extern disk, men är besvkiken som tusan pga. alla dåliga tankar om den. Så jobbit att man inte hört något bra om den, men jag förstår fortfarande inte varför företaget då fortsätter att tillverka dessa då de är "så förbannat dåliga".HUR SOM HELST.

Nu har jag några frågor gällande ägandet.
1. Ska/bör jag registrera mig på lacie's hemsida, som man som ägare kan? Tänker som så att om något går sönder skickar jag ändå den inom 2år till dustin, då jag har garanti därifrån (sen om dem skickar den till lacie vet jag inte, och struntar jag i). Och "teknisk support", vad menar dem med det? Jag kan ju få lika bra hjälp från många på det hä forumet... är det något "att ha" ??

..kommer inte på några fler frågor för stunden, men det kommer ev. senare. Kan även säga att det lediga utrymmet "bara" var 298GB, och inte 360. Men det hade jag inte räknat me heller, men lite synd är det ju, men jag klarar mig gott och väl ändå! Ha det! Och svara på frågorna.

Permalänk
Medlem

--->Jockas
Jag tycker iaf att du valt den snyggaste disken!
Funkar den?

Permalänk
Medlem

jag köpte en Western Digital my book essential 250GB men jag fick en Western Digital my book essential 320GB ...... den e skit bra men full.