Permalänk
Medlem

Hjälp med att koppla datorn till tvn.

Hej hade på tankarna att koppla in datorn till tvn så jag sökte runt lite och fick fram att jag skulle köpa en sån här Elgiganten - Apple DVI-till-Video-adapter
Pga jag inte har en s-video ingång i tvn, så jag kör över komposit. ( Kabel med gult huvud om ni förstår vad jag menar )

Men det bästa resultatet jag kommit fram till en flimmrande skärm så jag ser absolut inget på skärmen men om man drar en flik dit t.ex så ser man det händer något men inget är klart ( går inte att se )
Har provat lite inställnigar och googlat runt men kan inte finna något som kan hjälpa en.

Vet möjligen älskade SweC vad man kan göra ?
Eller är det bara att gå o inhandla ny tv ?
Jag vet att det sista alternativet är lättast men vill få det här att funka .P

// Karlsson

Permalänk

Jag testade här med att koppla en S-video kabel från bärbara direkt in i TVn.
Bilden blir lite suddig men för filmvisning fungerar det.

Detta är annars en liknande lösning som du har men direkt från grafikkortets runda kompositkontakt
(plus ljudkortets stereoport) till TV'ns SCART. Kjell & Company - PC -> TV kabel - O.B.S. bara 1,5m

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Jag testade här med att koppla en S-video kabel från bärbara direkt in i TVn.
Bilden blir lite suddig men för filmvisning fungerar det.

Detta är annars en liknande lösning som du har men direkt från grafikkortets runda kompositkontakt
(plus ljudkortets stereoport) till TV'ns SCART.
Kjell & Company - 37687 - PC -> TV kabel - 1,5m

Det översta kan jag inte prova då jag inte har en sådan kontakt i datorn :/

Permalänk
Skrivet av ezakimak:

Det översta kan jag inte prova då jag inte har en sådan kontakt i datorn :/

Har du inte kompositport på PCn ?
http://www.lamaisoninfo.com/catalog/images/products/pci-expre...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Nope bara 2 dvi och 1 s-video

Permalänk
Skrivet av ezakimak:

Nope bara 2 dvi och 1 s-video

Okay men det är den lilla runda kontakten mellan DVI-uttagen som jag menar. Du fick säkert kabel med kortet.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Okay men det är den lilla runda kontakten mellan DVI-uttagen som jag menar. Du fick säkert kabel med kortet.

Det är ju den som är s-video xD

Permalänk
Skrivet av ezakimak:

Det är ju den som är s-video xD

Hummm språkförbistning...
Har du inte en sådan här kontakt i grafiken ? Det uttaget passar till båda mina länkar.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waxinator:

Hummm språkförbistning...
Har du inte en sådan här kontakt i grafiken ? Det uttaget passar till båda mina länkar.

Det är en sån ja
Får köpa en såndär kontakt om man inte kan få det nuvarande att funka

Permalänk
Medlem

Nästan alla TV apparater som har 2 st scart kontakter klarar av S-Video via en av dessa, och då passar kanske denna dig Kjell & Company - 39881 - PC -> TV kabel - 5 meter

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Nästan alla TV apparater som har 2 st scart kontakter klarar av S-Video via en av dessa, och då passar kanske denna dig Kjell & Company - 39881 - PC -> TV kabel - 5 meter

Tyvär men har bara 1 scart i tvn :/