Permalänk
Medlem

Att varje gång jag kollar på min dators specifikationer så står det fortfarande samma jävla skit, Amd 3000+ Nvidida 5500fx 512mb ram. Har lust att kasta ut den genom fönstret då allting hackar som fan men har inga cash för en ny dator

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Att varje gång jag kollar på min dators specifikationer så står det fortfarande samma jävla skit, Amd 3000+ Nvidida 5500fx 512mb ram. Har lust att kasta ut den genom fönstret då allting hackar som fan men har inga cash för en ny dator

HAHahha definitivt jobbigaste problemet

Det enda jag stör mig på är att den inte är helt knäpptyst

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Sötast

Att det är en Phenom2 när det kunde varit en Intel! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlasXpress:

Nä, tror den har gått ut, har aldrig hört den innan då min förra kylning på grafikkortet förde sånt oväsen så jag märkte inget. Har väl fått ett måndagsexemplat, har testat att rengöra/blåsa bort damm, men ingen skillnad..

Corsair TX750 lanserade (ifall jag förstått det rätt) i slutet av 2007 och Corsair ger 5 års garanti på på det nätaggregatet. Så du har nog garanti kvar. . .

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på alla satans onödiga kablar som sticker ut från mitt ljudkort! ARGH! Titta här:

HEMSKT! Kanske inte syns så bra på den bilden, men jag använder endast två av åtta utgångar från det kortet! TUR att man inte ser detta p.g.a. raven rv02:s "toppskal", eller vad man nu ska kalla det.

Annat jag stör mig på:

  • Vägar 100000kg

  • Hyfsatt otympligt chassi, hade varit skönt med ett rejält handtag

  • endast 1(!) 5870, jag vill ju ha två!

  • Jag stör mig på att jag inte inskaffat vattenkylning!!

  • Att när jag installerade mitt nuvarande grafikkort i datorn så försvann min gamla otroligt stabila 4ghz klockning som idiotiskt nog inte var sparad i BIOS. Den jag har nu på 4ghz kan ge efter ibland vid extremt krävande uppgifter. Hyfsat stabil i alla fall.

  • Ingen SSD(!!!!) Jag menar, vad fan? Börjar känna mig utanför ! :'(

  • Inga bra fläktar till H50'n

MEN GUD! Om det hade funnits en tråd som är raka motsats till denna, guuud vad mycket gott jag hade kunnat skriva om min dator!

/ Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Att det är en Phenom2 när det kunde varit en Intel! :/

Var inte ledsen över din processor. Jag tror nog att den köttar på ganska väl

Det jag stör mig på i min burk är min psu. Den verkar inte gilla min klockning alls då fläkten går upp i varv så fort jag lirar något trevligt spel.
Sen så är det eviga smattrandet från mina mekaniska diskar väldigt störande.
Att mitt vattenblock inte har tillräckligt mycket kontakt med mitt grafikkort... Det suger.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

att den värmer upp rummet ännu mer

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Sötast
Skrivet av astrob0y:

Var inte ledsen över din processor. Jag tror nog att den köttar på ganska väl

Det jag stör mig på i min burk är min psu. Den verkar inte gilla min klockning alls då fläkten går upp i varv så fort jag lirar något trevligt spel.
Sen så är det eviga smattrandet från mina mekaniska diskar väldigt störande.
Att mitt vattenblock inte har tillräckligt mycket kontakt med mitt grafikkort... Det suger.

Har aldrig haft så mycket problem med någon dator de senaste 5 åren innan jag skaffade denna.

Om det är för att det en Phenom2, eller om det är moderkortet, eller om det är för att det är SLi, det vet jag inte.

Men nöjd är jag då inte.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Har aldrig haft så mycket problem med någon dator de senaste 5 åren innan jag skaffade denna.

Om det är för att det en Phenom2, eller om det är moderkortet, eller om det är för att det är SLi, det vet jag inte.

Men nöjd är jag då inte.

jag sitter med ungefär samma grejer, och allt funkar klockrent :S men provat å dra memtest ?

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Att jag sitter på ett HD 4770. Men snart blir det ordning och reda, GTX 460 och en ny skärm som klarar 1920x1080, jatack!

Permalänk

Att om jag ska köra Gtx 470 i SLI så kommer min enda PCI plats täckas över...därav kan jag inte använda mitt razer barracuda ac-1, som jag betalade mycket för..

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk

Att nånting i datorn (antingen graffet elller processorn) får datorn att hänga sig så att bilden fryser och ljudet fuckar upp sig
och att sidpanelens fläktintag är feldesignat (CM Storm Scout) så jag kan bara köra fläkten på 50% för att annars viner det som bara den

Permalänk
Medlem

Dess outhärdliga ljud.
Jag stör mig också på att jag inte har ett jobb så jag kan köpa nya komponenter! *WÄWÄ*

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig mest på är att drivrutinerna till ethernet porten ( internet ) inte läses in var 10onde gång
Lite jobbigt xD
Den andra saken jag stör mig på att jag fick fel revision på moderkortet -.-
Bara updatera bios dock men ändå xD ( är gjort )

Permalänk
Medlem

Att den väger 2 ton, saknar ssd, alltid för lite diskutrymme, väsnas för mycket, för få skärmar, för små skärmar, för få kärnor och en aning för lite ram. För närvarande vägrar även min joystick installeras korrekt.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk

att Asus vento har den mest värdelösa byggnads design på insidan som jag någonsin varit med om, har min systemdisk sittandes uppochner (dock fastskruvad och det spelar ingen roll att den är uppochner) DET ÄR PRINCIPEN ATT JAG VAR TVUNGEN ATT HÄNGA DEN UPPOCHNER FÖR ATT MITT GRAFIKKORT SKA FÅ PLATS , SOM STÖR MIG!

sen gillar jag inte riktigt ljudnivån på min 80mm's delta fläkt som suger in luft, men kylning prioriteras över ljudnivå här så.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Att mitt Corsair TX 750W PSU låter alldeles för högt fast mest när man sitter och surfar o så.
Men tänkte byta fläkten i den skall köpa en sådan här till helgen,
Fractal Design Silent Series 140mm 140mm chassifläkt på endast 9 dB! - Dator - Datorkomponenter - Kylning - Chassikylning
så får jag se om det blir bra.Har garanti på den men har klippt 2 kablar så tror inte de tar emot den.

Visa signatur

PC 1: AMD Ryzen 9 7900X ROG STRIX B650E-E Gaming WIFI, Ram Corsair 64GB 6000 Mhz Cas30.Gpu ASRock RX 7900 XTX Phantom OC Lagring: PNY CS3140 2TB, Samsung 990 Pro 4 TB Kingston FURY Renegade 4TB, 57" Odyssey Neo G9 G95NC

Permalänk
Medlem

Att chassit är så stort och att jag inte köpte en AMD 965 ;<

Permalänk

jag stör nog mig mest på kabeldragningen (ljudnivån stör mig inte så mkt har nyss bytt till noctua fläktar)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem

Att min jävla laptop glider upp till ca 100 grader celcius i sommarvärmen (fast den är inomhus) och då inte presterar nära det den borde.

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem

att delarna till den är så dyra, annars älskar jag allt med min dator <3

Permalänk
Medlem

Att om jag går iväg från datorn och låter den stå på så hänger den sig när jag ska börja göra något med den igen när jag kommer tillbaks efter bara en liten stund. Och det enda sättet är att stänga av den på knappen och starta den sen igen!
Någon som varit med om detta tidigare eller har någon lösning på detta ? Verkar ju skumt..

Permalänk
Medlem

Att den värmer upp rummet (30 grader!!!)
När jag startar ett krävande spel så låter CPUn som om jag drog in en liten städfirma in i datorn
Den blir dammig och jag orkar inte damma av den
För oväsen
Interna ljudkortet börjar knäppa o sånt
Fulaste chassit ever (Cooler Master Gladiator 600)
Efter en månads körning börjar den brumma lite ibland o_O
Budget dator typ

EDiT: Glömde att min externa HDD stänger av sig hela tiden...

Vad kan vara fel?

EDiT
Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox

Permalänk
Skrivet av SissoN:

Att om jag går iväg från datorn och låter den stå på så hänger den sig när jag ska börja göra något med den igen när jag kommer tillbaks efter bara en liten stund. Och det enda sättet är att stänga av den på knappen och starta den sen igen!
Någon som varit med om detta tidigare eller har någon lösning på detta ? Verkar ju skumt..

detta hände med min dator men den hängde sig mer random (ca var 5-10:e timme).
Misstänkte att de va minnerna, för kollade i everst att volten stod på ca 1,8.
Kollade sedan upp at dom minnerna jag har skulle ha 2,3 max, så ja satte dom på 2,33v och då så hängde den sig inte så ofta (ca 1-3 dagar mellan varje gång ibland kunde de gå veckor)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Hedersmedlem

Att min dator inte klarar Bad Company 2 med tillfredsställande stabil FPS!

Permalänk
Medlem

Att ljudet blir konstigt ibland om man kopplar in ett headset från fronten och man måste klappa till den ibland så kommer det tillbaka.

Visa signatur

12900K | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Att mitt grafikkort (EVGA GTS 250 1GB) väldigt ofta klockar upp sig till 3D klocks när jag surfar runt, även på sweclockers, vilket gör att kortet blir varmt och fläkten varvar upp.
Någon som vet varför skiten klockar upp sig?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pwntus:

Att mitt grafikkort (EVGA GTS 250 1GB) väldigt ofta klockar upp sig till 3D klocks när jag surfar runt, även på sweclockers, vilket gör att kortet blir varmt och fläkten varvar upp.
Någon som vet varför skiten klockar upp sig?

Kan det vara GPU-accelerationen som introducerades i den nya versionen av Flash? Flash-annonser är ju väldigt vanliga, i synnerhet på sidor som Sweclockers.

Permalänk

Att mitt Antec Earthwatts 380W låter som en hårtork med ADHD! Aldrig mer 80mm-fläktar!

Permalänk
Medlem

Att den ska bli såld om 7 timmar
Är ju kul att få ny dator sen och så. Först var det ett 1.5 år gammalt 4870 och 5 månader i5 750. Lämnade in grafikkortet på lagning och fick ett 5770 1gb och man får fortfarande samma pris för den som med 4870 -.-

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag