Läsa till matte d efter gymnasiet?

Permalänk
Medlem

Läsa till matte d efter gymnasiet?

Skulle vilja läsa till matte e nu efter gymnasie tiden och undrar hur man går tillväga? Har googlat lite men hittar inget tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Komvux.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

jo det har jag väll fattat men hittar inget på deras hemsida

Edit: nu kanske jag hittade något, denna sida kanske är rätt?

Permalänk
Avstängd

Du får göra som man gjorde förr i tiden och prata med dom, förslagsvis via telefon.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

jo det har jag väll fattat men hittar inget på deras hemsida

Edit: nu kanske jag hittade något, denna sida kanske är rätt?

Tråkiga för dig är då att du hamnar i en grupp i urvalet där de som har läst upp/till ämnen efter gymnasiet och då får svårare att komma in på skola/universitet som du söker. Ganska konstigt att de inte går på vad man kan utan att de som visste vad de ville när de var små får förtur.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Tråkiga för dig är då att du hamnar i en grupp i urvalet där de som har läst upp/till ämnen efter gymnasiet och då får svårare att komma in på skola/universitet som du söker. Ganska konstigt att de inte går på vad man kan utan att de som visste vad de ville när de var små får förtur.

Jo, men det är väll bara om man söker sådana linjer som kräver matte e(civil o brand), söker man de som bara har d så hamnar man väll inte i en annan grupp va?

Permalänk
Medlem

Läs för nöjes skull. Skit i intagningsproblematiken och jävla skitpolitik. Bara läs, för att det är kul.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Ganska konstigt att de inte går på vad man kan utan att de som visste vad de ville när de var små får förtur.

Om man inte vet vad man vill borde man gå natur. Då uppstår inga sådana problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Om man inte vet vad man vill borde man gå natur. Då uppstår inga sådana problem.

Alla borde gå natur. Både eleverna och lärarna är idioter på gymnasiet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Alla borde gå natur. Både eleverna och lärarna är idioter på gymnasiet.

Fullständigt logiskt. Inget kan bli mer sant. Alla är idioter, alltså borde alla gå natur. Nu är allt sagt, nu kan vi dö upplysta.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av treffin:

Om man inte vet vad man vill borde man gå natur. Då uppstår inga sådana problem.

Det är nog väldigt många som tror att de visste vad de ville bli när de var 15 år. Men oj vad många som har ändrat sig när de fått lite mer bakom pannbenet. de är då lite smått körda för att de trodde de ville bli en sak när de var 15.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Det är nog väldigt många som tror att de visste vad de ville bli när de var 15 år. Men oj vad många som har ändrat sig när de fått lite mer bakom pannbenet. de är då lite smått körda för att de trodde de ville bli en sak när de var 15.

Just därför bör man gå natur, så ifall man ändrar sig så uppstår inte kaos?

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Just därför bör man gå natur, så ifall man ändrar sig så uppstår inte kaos?

Precis vad jag tänkt skriva!

Permalänk
Hedersmedlem

Varför inte tekniskt basår? (Om du nu ska gå på Chalmers, drog slutsatsen eftersom du bor i Göteborg) Chalmers: Tekniskt basår

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Just därför bör man gå natur, så ifall man ändrar sig så uppstår inte kaos?

Mjo iofs...

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Oj såg nu att jag skrivit matte d i rubriken, ska vara e kursen såklart. Tror jag läser matte e bara för att, jag tror ändå att jag vill läsa mekatronik-ingenjör(högskole 180hp) som ändå inte kräver e kursen.

tack ändå och ringer på måndag till komvux.