Permalänk
Medlem

Tangentbord Efterlyses!

Hej! jag har letat som en galning efter ett tangent bord med väldigt låg profil, ett sådant som väldigt många bärbara har.. Det skall helst vara bakgrundsbelyst och om möjligt medie-knappar. Prisklass spelar inte så stor roll.

Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk
Rekordmedlem

Logitech illuminated kanske är nått för dig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/pd_5010089531.aspx
"En slimmad profil och tangenter av samma typ som på bärbara datorer ger fin skrivkänsla och komfort för långa dagliga arbetspass."

dock inte bakgrundsbelyst

Permalänk
Medlem

Sidewinder X4... well.. inte riktigt som laptop, men knapparna är lägre.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Gallerikonnässör

Du kanske ska nämna att du ska spela massa med?
Jag tycker iallafall det är en smart grej att säga!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Logitech illuminated kanske är nått för dig.

Nja, illuminated bordet är inte bra för att spela, går inte att använda många tangenter på samma gång, det är tex. inte möjligt trycka ner W+shift och sen hoppa, pga. att Logitech har stängt av de funktionerna.

Skrivet av Mekarawr:

http://www.dustinhome.se/pd_5010089531.aspx
"En slimmad profil och tangenter av samma typ som på bärbara datorer ger fin skrivkänsla och komfort för långa dagliga arbetspass."

dock inte bakgrundsbelyst

Har sett det där bordet ett par gånger, dock så är det som sagt inte bakgrundsbelyst vilket är ett stort problem för mig.

Skrivet av Konichiwa:

Sidewinder X4... well.. inte riktigt som laptop, men knapparna är lägre.

Har funderat på detta tangentbord, ska kolla lite mera på det.

Skrivet av FLAXMANNEN:

Du kanske ska nämna att du ska spela massa med?
Jag tycker iallafall det är en smart grej att säga!

Tack magnus, glömde skriva det!

Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=420828 deta är ett lågprofil tangentbord dock så lyser det i blåt och inte rött som x4an

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av siiteer:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=420828 deta är ett lågprofil tangentbord dock så lyser det i blåt och inte rött som x4an

Har hört dåliga rykten om Lycosa, typ att knapparna har dålig kvalité och att de lätt slutar fungera och liknande.

Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizzan:

Har hört dåliga rykten om Lycosa, typ att knapparna har dålig kvalité och att de lätt slutar fungera och liknande.

Kvalitén på razers tangentbord är rätt skit ja. Undvik de.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kvalitén på razers tangentbord är rätt skit ja. Undvik de.

jo, annars så såg det tangentbordet väldigt fint ut, men jag ska hålla mig borta från tangetbord som har dåliga knappar. Det är just därför jag vill ha ett nytt så jag slipper mitt Cyborg.

Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nizzan:

Har hört dåliga rykten om Lycosa, typ att knapparna har dålig kvalité och att de lätt slutar fungera och liknande.

Skrivet av tysonayt:

Kvalitén på razers tangentbord är rätt skit ja. Undvik de.

Skrivet av Nizzan:

jo, annars så såg det tangentbordet väldigt fint ut, men jag ska hålla mig borta från tangetbord som har dåliga knappar. Det är just därför jag vill ha ett nytt så jag slipper mitt Cyborg.

Skulle snarare säga att det kan vara lite ojämn kvalité på konstruktionen. Har fört flera som har problem med sina, dock har det nästan alltid varit direkt att det varit något skumt, inte att det uppstått i efterhand. Många andra är hur nöjda som helst, inklusive jag. Hade ett Tarantula som var lite shaky, byttes mot ett Lycosa som jag bara älskar. (fick väll ett bra ex antar jag).

+ Lätt gummerade tangenter som man inte halkar runt på
+ behaglig bakgrundsbelysning
+ stort tangentbord (inte större tangenter än normalt, men rätt mycket skrivbordsyta går åt)
+ bra många tangentkombinationer kan köras samtidigt

- risk för måndagsexemplar, men ofta märks det tidigt och då är det bara till att byta
- lite annorlunda keylayout, man får vänja om avstånden framför allt på vänster ctrl, alt, shift, win med några millimeter

Om du kan tänka dig att utnyttja ångerrätt eller garanti om du har oturen att få ett kass exemplar kan jag bara rekommendera denna. Sedan får man se statistiskt, det är oftast de som är missnöjda som låter mest i förhållande till nöjda. Det är inte en fråga om 50%, det kanske är en fråga om 1-3% tangentbord som inte är 100% vid leverans fortfarande låga odds.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag har ett Logitech G110. Det är bra. Bakgrundsbelysning som man kan anpassa, massor av snabbknappar, och bra gamingfeatures typ, headset AV/PÅ, mic AV/PÅ Windowsknappen AV/PÅ 12 macroknappar osv.
Har nyss bytt upp mig dock, jag gillar inte snabbknappar eller dem "vanliga knapparna" kör nu på mekaniska SS 6g v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Skulle snarare säga att det kan vara lite ojämn kvalité på konstruktionen. Har fört flera som har problem med sina, dock har det nästan alltid varit direkt att det varit något skumt, inte att det uppstått i efterhand. Många andra är hur nöjda som helst, inklusive jag. Hade ett Tarantula som var lite shaky, byttes mot ett Lycosa som jag bara älskar. (fick väll ett bra ex antar jag).

+ Lätt gummerade tangenter som man inte halkar runt på
+ behaglig bakgrundsbelysning
+ stort tangentbord (inte större tangenter än normalt, men rätt mycket skrivbordsyta går åt)
+ bra många tangentkombinationer kan köras samtidigt

- risk för måndagsexemplar, men ofta märks det tidigt och då är det bara till att byta
- lite annorlunda keylayout, man får vänja om avstånden framför allt på vänster ctrl, alt, shift, win med några millimeter

Om du kan tänka dig att utnyttja ångerrätt eller garanti om du har oturen att få ett kass exemplar kan jag bara rekommendera denna. Sedan får man se statistiskt, det är oftast de som är missnöjda som låter mest i förhållande till nöjda. Det är inte en fråga om 50%, det kanske är en fråga om 1-3% tangentbord som inte är 100% vid leverans fortfarande låga odds.

Själv så har mitt Lycosa börja jävlas nu i slutet, gummit har även börja nötas bort för mig på några tangenter. Annars tycker jag det är ett trevligt tangentbord. Om du får ett bra tangentbord i början, tror jag du inte blir besviken.

Permalänk

Testat Mac tangentbord? Bästa jag har haft.. Fast du får ju ingen belysning eller så.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Jag har ett Logitech G110. Det är bra. Bakgrundsbelysning som man kan anpassa, massor av snabbknappar, och bra gamingfeatures typ, headset AV/PÅ, mic AV/PÅ Windowsknappen AV/PÅ 12 macroknappar osv.
Har nyss bytt upp mig dock, jag gillar inte snabbknappar eller dem "vanliga knapparna" kör nu på mekaniska SS 6g v2

Jo, har en kompis som har ett sådant bord, väldigt skönt men inte den typ av profil jag vill ha på mina tangenter.

Skrivet av Westerin:

Själv så har mitt Lycosa börja jävlas nu i slutet, gummit har även börja nötas bort för mig på några tangenter. Annars tycker jag det är ett trevligt tangentbord. Om du får ett bra tangentbord i början, tror jag du inte blir besviken.

Vad är det på tangentbordet som har börjat att jävlas? hur är det att skriva på det? eftersom jag spelar EvE Online så skriver jag mycket och det är rätt så viktigt för mig, undrar även hur det är att spela FPS på det?

Skrivet av tyrenberg:

Testat Mac tangentbord? Bästa jag har haft.. Fast du får ju ingen belysning eller så.

Mjo, det är ett väldigt skönt tangentbord, undrar däremot hur det är att spela på det, och hur bra det fungerar med en Windows 7 dator, hur blir det med alt, ctrl, windows knappen och liknande? Hur är det att skriva med?

Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk
Medlem

Det är touch panelen som har börjat slutat fungera lite nu och då, dock väldigt sällan, det är bara att dra ur USB och plugga in den igen så funkar det igen, det är inget större problem lite irriterande bara. Jag tycker det är skönt att skriva på det, spelar mest FPS spel så, funkar även bra där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westerin:

Det är touch panelen som har börjat slutat fungera lite nu och då, dock väldigt sällan, det är bara att dra ur USB och plugga in den igen så funkar det igen, det är inget större problem lite irriterande bara. Jag tycker det är skönt att skriva på det, spelar mest FPS spel så, funkar även bra där.

hmm, låter som en drivrutin eller liknande som är fel, säker på att det är hårdvara? låter som ett skumt problem. När touchen väl lägger av, går det fortfarande att använda resten av tangentbordet eller dör allt?

Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizzan:

hmm, låter som en drivrutin eller liknande som är fel, säker på att det är hårdvara? låter som ett skumt problem. När touchen väl lägger av, går det fortfarande att använda resten av tangentbordet eller dör allt?

Ne, är inte en drivrutin, är ett ganska känt fel på Lycosa, det är bara touch panelen som slutar fungera allt annat funkar:) Värt att nämna,mitt tangentbord är 2-3år och detta problem har uppkommit för någon månad sedan, tänkte så du inte tror mitt är splitternytt.

Permalänk
Skrivet av Nizzan:

Mjo, det är ett väldigt skönt tangentbord, undrar däremot hur det är att spela på det, och hur bra det fungerar med en Windows 7 dator, hur blir det med alt, ctrl, windows knappen och liknande? Hur är det att skriva med?

Gamer så det rycker ur öronen och det fungerar underbart, visst är det en liten invänjning om man inte kört flatkey innan men det funkar perfekt. Sen är ju smaken olika men, funktionellt är det inte sämre änn något annat.

Windows 7 64x här och inga problem över huvudtaget, ctrl alt funkar som vanligt, tar litet tag att vänja sig att alt är precis bredvid ctrl dock, men, det är ju inte hela världen

T.o.m "windows" knappen funkar som den ska, den bredvid (aka knappen till höger om alt)

Enda dock jag saknar är printscreen, inte hittat, dock inte letat massor, men med lite keybindings går det säkert fixa utan problem.

/tyrenberg

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Gamer så det rycker ur öronen och det fungerar underbart, visst är det en liten invänjning om man inte kört flatkey innan men det funkar perfekt. Sen är ju smaken olika men, funktionellt är det inte sämre änn något annat.

Windows 7 64x här och inga problem över huvudtaget, ctrl alt funkar som vanligt, tar litet tag att vänja sig att alt är precis bredvid ctrl dock, men, det är ju inte hela världen

T.o.m "windows" knappen funkar som den ska, den bredvid (aka knappen till höger om alt)

Enda dock jag saknar är printscreen, inte hittat, dock inte letat massor, men med lite keybindings går det säkert fixa utan problem.

/tyrenberg

Okej, jag vet ad jag ska ha. Ett Apple bord. Och för att fixa belysningen så ska jag bara sätta dit usb lampor på varsin sida av bordet, såg att det gick eftersom det fanns en port på vardera sida.

Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk
Medlem

Har nu fått hem mitt nya tangentbord, fungerar utmärkt! helt underbart att skriva på och ändå så snyggt man tackar för alla tipsen ! Eftersom jag nu har ett nytt tangentbord och allt är avklarat så kan mods låsa / ta bort.

Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk
Skrivet av Nizzan:

Har nu fått hem mitt nya tangentbord, fungerar utmärkt! helt underbart att skriva på och ändå så snyggt man tackar för alla tipsen ! Eftersom jag nu har ett nytt tangentbord och allt är avklarat så kan mods låsa / ta bort.

Vilket Tbord blev det? =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av hatred666:

Vilket Tbord blev det? =D

Det vart ett Apple Tangentbord!

Visa signatur

Jag gillar infra. :)

Permalänk
Medlem

Köp jag Microsoft Sidewider x4 Billigt och spöar alla andra skit Razer tangentbord.