Permalänk
Rekordmedlem

BenQ G2220HD VS BenQ G2222HDL LED

Finns det någon som som jämfört dessa skärmar mot varandra ? Är ledvarianten värd merpriset? De ska främst användas för att läsa text, och som 2-3de skärm, inte som primärskärm, inte spel, film, foto eller dyl. alltså rimligt billig kontorsskärm för mera pixlar på skrivbordet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Finns det någon som som jämfört dessa skärmar mot varandra ? Är ledvarianten värd merpriset? De ska främst användas för att läsa text, och som 2-3de skärm, inte som primärskärm, inte spel, film, foto eller dyl. alltså rimligt billig kontorsskärm för mera pixlar på skrivbordet.

Sitter på just G2222HDL och den är underbar! Dock så har den en glapp pixel mitt i, men inget ja stör mej på då ja kan knacka på skärmen så försvinner den tills nån gång skärmen rör sig igen

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @4.1GHz |---| Asus Maximus VII Ranger |---| ASUS STRIX GTX 980 Ti DirectCU III |---| Corsair Vengeance LP 2x8gb |---| EVGA Supernova G1 650w |---| Fractal Design Define R5 |---| Acer 27" XB270HU

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem

Ok, den rubriken var ju inte den lättaste att förstå.. dessutom så kom det väl inte fram så mycket fakta i den tråden heller.
Jag är mest intresserad av att veta om nån kört o jämfört dem parallellt, och har kommentarer om verkliga skillnader, inte principiella skillnader pga olika teknik, jag vet redan principskillnaderna, men inte de verkliga bildskillnaderna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har den billigaste...alltså inte LED...både i 21,5 tum och 24 tum...mkt nöjd...saknar inte LED varianten eftersom jag inte vad vad jag har att sakna:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Själv har jag en V2220 (LED). Jag är inte på något sätt missnöjd och helt klart ett bra köp för en billig peng.
Jag hade satsat på LED-varianten. Lägre strömförbrukning, snabbstartad, extraplatt och lite högre skrytfaktor.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Jag har en G2220HD som jag köpte för ett tag sen. Duger gott att surfa på men att spela eller se på film är stört omöjligt för den läker ljus som bara den i hörnen. Om det är min skärm det är fel på eller om alla är så kan jag inte svara på men den kostade under 1000:- när jag köpte den & var i behov av en sekundär skärm.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.