Permalänk
Avstängd

Datorn ''svimmade''

Tja, nu var det så här att jag nyss skulle känna nere vid mitt nätaggregat bakom datorn om det var varmt, helt plötsligt dog datorn när jag nuddade gallret på agget. Jag blev skit skraj att min splitter nya dator hade fått fel laddning ur mina händer. Nu är det så att jag inte fick några som helst konsekevenser av detta utan kunde glatt starta datorn igen men är bara lite nyfiken, vad hände?

Peace.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

Du kom väll åt någon knapp?

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Avstängd

Nej, jag nuddade agget väldigt löst bara på gallret sedan la datorn av.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem

statisk elektricitet?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

statisk elektricitet?

det hade du känt jag lovar. om det var från agget.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

ha ha, hände mig en gång, stod barfota på en heltäckningsmatta och stötte till skärmen, mitt på skärmen också, kom en liten blixt från mitt finger och sen slocknade skärmen för en stund.. Men efter att startat om det på powerknappen fungerade den igen och har funkat utan problem. Belv nog bara en lätt överbelastning. Kanske nåt sånt har hänt dig??? Föressten, du har ingen katt i närheten som "gosat sig" på en heltäckningsmatta och sen strukit sig mot datorlådan?? Har inga direkta bevis för det men vår katt gjorde det och sen pajjade min prolle.. Jävla djur

Visa signatur

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Permalänk
Avstängd

Trä golv utan katt, fast jag har en hund som ligger och sover i ett annat rum

Edit: Aja, är inte jätte viktigt att jag får svar på vad som var problemet, lite skoj ba

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Kan vara så att du gav en liten urladdning mot agget eller att agget kände av att ström gick ut från fel ställe (genom dig) men är ganska säker på att du skulle känna av det senare.

Dyra/Bra nätagg bryter strömmen så fort de känner av att något är "fel" så som en urladdning, peak power över marginaler etc. Detta är just vad som skiljer bra och dåliga nätagg. Dåliga fortsätter (visst kanske var ofarligt då) men saker kan hända.

Så som när jag Hade Apevia 500w Apevia 520w för mitt 8800GTX Där första 500w började pipa och stängas av och när jag fick en andra från garantin så efter 1timme av CS-Source så small nätagget och en stor flamma kom ur från baksidan och rök bildades i nätagget.

Fina explosionen skadade moderkortet och smälte pinnarna på mina Dominator minnen. 1 år senare dog mitt 8800GTX (om det bidrog till det eller inte har jag ingen aning)

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.