Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jesusbarnet:

ibland måste man stanna upp och se som omkring och uppskatta vår naturs skönhet

http://www.youtube.com/watch?v=QqDQM1RoTBI

I minecraft menar jag då såklart

liten observation: vatten modden är så jävla bra

Vilka texturpack och moddar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vilka texturpack och moddar?

http://www.minecraftforum.net/topic/127377-16x-32x-64x-128x-2......

http://www.minecraftforum.net/topic/542215-173-water-shader-a...

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

Hur är det om man vill spela på servrar ? kör dom flesta med ansökningar ? måste man kunna bygga bra för att få vara med ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hm såg precis det

Texturpacket kör jag redan med och vattnet ska man ta en närmare titt på, du råkar inte veta vilka andra moddar han kör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hm såg precis det

Texturpacket kör jag redan med och vattnet ska man ta en närmare titt på, du råkar inte veta vilka andra moddar han kör?

det är nog bara dem som står i beskrivnigen

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

ibland måste man stanna upp och se som omkring och uppskatta vår naturs skönhet

http://www.youtube.com/watch?v=QqDQM1RoTBI

I minecraft menar jag då såklart

liten observation: vatten modden är så jävla bra

Hmm, undrar om det finns en liknande mod fastför fönstren. Annars kanske man skulle ta sig en titt på filerna och försöka sig på det själv, borde gå att modifiera hans shaders och applicera dem på fönster istället.

Edit: Lyckades få bort ripple effekten i vattnet, nu måste jag bara lista ut hur man byter ut glasets standard shader mot den ändrade vatten shadern.

Någon som vet i vilken/vilka .class filer som glaset ligger gömt i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Hmm, undrar om det finns en liknande mod fastför fönstren. Annars kanske man skulle ta sig en titt på filerna och försöka sig på det själv, borde gå att modifiera hans shaders och applicera dem på fönster istället.

Edit: Lyckades få bort ripple effekten i vattnet, nu måste jag bara lista ut hur man byter ut glasets standard shader mot den ändrade vatten shadern.

http://nukeaduke.com/img/flatWater.png

Någon som vet i vilken/vilka .class filer som glaset ligger gömt i?

trodde glas inte hade nån shade. dvs att det är helt genomskinligt men med en textur? kan igentligen inte så mycket om det dock

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

trodde glas inte hade nån shade. dvs att det är helt genomskinligt men med en textur? kan igentligen inte så mycket om det dock

okok, undrar om det finns en standard shader för alla icke flytande material då, kanske går att lägga till en till shader där och göra så enbart glas använder den nya shadern.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man ska bete sig med sin server när 1.8 kommer. Jag har en server med några spelare på, och vi har nyligen börjat bygga en ny stad i en större dal. Om man vill att alla nya bioms (träsk, floder etc.) ska spawna hyfsat nära, hur bör man bete sig?

Går det att flytta en hel ö på ett vettigt sätt med t.ex. WorldEdit?

Eller går det att helt enkelt ta bort ALLT som renderats på kartan utanför en viss gräns?

Uppskattar verkligen lite tips, hur tror ni man löser det bäst?

Tack tack!

EDIT:

Hittade själv nu programmet MCEdit. Där kan man välja att antingen ta bort ett visst antal chunks, eller ta bort allt utanför en markering. Så genererar minecraft nytt innehåll där när man kommer dit. Antar att man då bör få de nya biomsen där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av urr:

Någon som vet hur man ska bete sig med sin server när 1.8 kommer. Jag har en server med några spelare på, och vi har nyligen börjat bygga en ny stad i en större dal. Om man vill att alla nya bioms (träsk, floder etc.) ska spawna hyfsat nära, hur bör man bete sig?

Går det att flytta en hel ö på ett vettigt sätt med t.ex. WorldEdit?

Eller går det att helt enkelt ta bort ALLT som renderats på kartan utanför en viss gräns?

Uppskattar verkligen lite tips, hur tror ni man löser det bäst?

Tack tack!

EDIT:

Hittade själv nu programmet MCEdit. Där kan man välja att antingen ta bort ett visst antal chunks, eller ta bort allt utanför en markering. Så genererar minecraft nytt innehåll där när man kommer dit. Antar att man då bör få de nya biomsen där?

bra det löste sig. kan påpeka att worledit/cubeoid har en regenerate funktion inbyggt. Antar att det skulle ge teräng efter den nya motorn (och antagligen krasha servern)

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

bra det löste sig. kan påpeka att worledit/cubeoid har en regenerate funktion inbyggt. Antar att det skulle ge teräng efter den nya motorn (och antagligen krasha servern)

Mm, jag hoppas att det löser sig. Har läst blandad info om hur vida "gamla" 1.7-världar kommer spawna de nya biomsen när man utforskar nya områden.

Jag så en video med notch, där jag tycker han säger att det ska fungera så i alla fall. Vore trist att behöva börja på en helt ny värld nu när man byggt en hel del.

EDIT:

Ny (eventuell) tid för 1.8: http://twitter.com/#!/jeb_/status/111473590112763905

Permalänk
Medlem

Hellre att dom finslipar lite mer och skjuter upp patchen än släpper den med massa buggar osv i

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Bild tagen på min server, redigerad i Gimp.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem
Skrivet av impacter:

waow. miectaft med bra grafik. nu är det ju det perfekta spelet.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu har vi ett eget forum för Minecraft och då är det dags att låsa denna tråd. Skapa gärna egna trådar med mer specifika diskussionsämnen så vi får lite struktur på det hela.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015