Permalänk
Avstängd

MW3 @ Metacricics

Sitter och läser recensioner på metacritics och tycker det är mycket underhållande. Jag har själv inte köpt eller ens planerat att köpa skiten men av det jag sett så ser det sämre ut än MW:1.

Ni som äger spelet: vad tycker ni?

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-modern-warfare...

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Blev glatt överaskad av spelet faktiskt. Tycker det är väldigt balanserat och spawn punkterna är riktigt bra. Dock så är det ju fortfarande Call of Duty och det är ju såklart på gott och ont

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Ja, 1,4/10 i User Score

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Skulle inte bli förvånad om det där betyget var ett resultat av en 4chan raid.

Permalänk

Som en förbättring utav MW2 som i mina ögon vart det bästa COD spelet.
Tyckte man om MW1/2 så lär man tycka om 3an, snabb action och intensiva banor. Som att uppleva Quake på nytt fast med moderna vapen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Som en förbättring utav MW2 som i mina ögon vart det bästa COD spelet.
Tyckte man om MW1/2 så lär man tycka om 3an, snabb action och intensiva banor. Som att uppleva Quake på nytt fast med moderna vapen.

Är det värt i runda svängar 500kr + garanterade DLC med häftiga vapen och banor?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av lakej:

Är det värt i runda svängar 500kr + garanterade DLC med häftiga vapen och banor?

Svårt att säga på hur du kommer uppleva det men tyckte du om MW2 så lär du ju inte bli besviken på det här i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelet är bra. Det är ganska väl likt CoD4 men det ett ganska bra balanserat spel som tidigare nämnt, och banorna verkar också bra. Det enda jag blev besviken på är väl grafiken (Ser exakt ut som CoD4/MW2), men det spelar ingen roll, för jag har en ganska slö burk!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Svårt att säga på hur du kommer uppleva det men tyckte du om MW2 så lär du ju inte bli besviken på det här i alla fall.

Gillade CoD4 till viss mån men efter att jag spelat Red Orchestra så kan jag inte ens tänka mig tanken att spela det igen.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Skrivet av lakej:

Gillade CoD4 till viss mån men efter att jag spelat Red Orchestra så kan jag inte ens tänka mig tanken att spela det igen.

Då är förmodligen inte detta något för dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Då är förmodligen inte detta något för dig.

Framförallt är det communityn på CoD som drar ner betyget avsevärt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

som vanligt ger Activision oss en ny men ändå sämre produkt varje år,

låst FoV
låst FPS
inte en enda rolig bana och alla är små, inga öppna ytor alls
ser exakt ut som mw2, näe men varför fixa något som inte är trasigt? eller?....

hade dom fixat det där hade det varit awesome, fast nu bryr ju sig inte infinityward om pc alls så lär ju inte hända

Permalänk
Skrivet av lakej:

Framförallt är det communityn på CoD som drar ner betyget avsevärt.

Inte något sämmre i cod än något annat "större spel"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Då är förmodligen inte detta något för dig.

Skrivet av Death On Wings:

Inte något sämmre i cod än något annat "större spel"

Det enda jag kan jämföra med på hand är RO2 - där folk faktiskt pratar taktiker i VOIP i public games och där de flesta försöker sitt bästa som ett lag. Jävligt mycket roligare än att få höra att man är noob, bög, p12 osv av spelarna.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd

Är extremt besviken på detta ... verkligen inget roligt överhuvudtaget. Banorna är extremt små med massor av detaljer o skit så det är väldigt "svårt" o se motståndarna bland allt skräp. Spelet känns som ett "gammalt" spel alltså lite så där åt quake hållet går väldigt snabbt... lite för snabbt. Inga dedikerade servrar vilket vi nästan kunde räkna med. Snipern är alltså totalt värdelös med tanke på dessa små banorna. Har dessvärre inte hunnit prova singleplayern än hoppade bara in i MP o körde till rank 31 på ungefär två timmar. Tycker det är lite komiskt att de satsar på detta spelet inom e-sport, kommer bli extremt pinsamt att ens försöka. Själv hade jag ju aldrig som spelproducent ens velat släppa detta. Tycker detta är nog det sämsta CoD spelet genom tiderna, där finns inget jag gillar med spelet hittils. Black ops gillar jag faktiskt mer än detta, det var inte lika rörigt t.ex när du ska välja perks så har du flera olika "träd" där det finns olika perks i beroende på vad du spelar för klass. Känns lite lame då detta spelet inte direkt handlar om samarbete på samma sätt som t.ex BF3, de kunde lika gärna utelämnat den delen o bara kört som i de andra CoD spelen.

0/5? finns väl inget lägre än 1/5?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mull54:

Blev glatt överaskad av spelet faktiskt. Tycker det är väldigt balanserat och spawn punkterna är riktigt bra. Dock så är det ju fortfarande Call of Duty och det är ju såklart på gott och ont

Spawnpunkterna är riktigt kassa själv så spawnade jag och 2 st till på free for all exakt brevid varandra

spelet är allmänt kaos, får till och med huvudvärk av det

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Skrivet av lakej:

Det enda jag kan jämföra med på hand är RO2 - där folk faktiskt pratar taktiker i VOIP i public games och där de flesta försöker sitt bästa som ett lag. Jävligt mycket roligare än att få höra att man är noob, bög, p12 osv av spelarna.

Riktar sig till helt olika målgrupper och antalet spelare i tex COD är extremt många fler än i RO2 och därför blir sannolikheten att man träffar på idioter större.

Ungefär som Sweclockers, när jag reggade mig här var det en helt annan stämning på forumet. Efter något år fick dom stänga ner allmänt delen för att folk inte klarade av att uppföra sig och stämningen i resten av forumet har ju inte direkt blivit bättre desto fler medlemmar som kommit hit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Riktar sig till helt olika målgrupper och antalet spelare i tex COD är extremt många fler än i RO2 och därför blir sannolikheten att man träffar på idioter större.

Ungefär som Sweclockers, när jag reggade mig här var det en helt annan stämning på forumet. Efter något år fick dom stänga ner allmänt delen för att folk inte klarade av att uppföra sig och stämningen i resten av forumet har ju inte direkt blivit bättre desto fler medlemmar som kommit hit.

Räddade mig själv från det där när jag fick vredesutbrott på mw och kastade skivan i väggen så den gick sönder. Problem solved!

edit: från call of duty

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Inte något sämmre i cod än något annat "större spel"

EVE - Online Community > all other

Men srsly, av alla så är COD nästan längst ner på min lista som community. Bara Counter-Strike och dess lika är värre.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Av vad jag har sett och hört är det ungefär en kopia av föregående Modern Warfare spel. De ska till och med ha återanvänd vissa byggnader från cod 4.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Commander:

EVE - Online Community > all other

Men srsly, av alla så är COD nästan längst ner på min lista som community. Bara Counter-Strike och dess lika är värre.

WoW ligger längst ner på min lista tätt efter kommer LoL

Permalänk

MW3 är rätt kul och SP-delen var en actionrulle! Man får det man förväntar sig av ett COD-spel. Själv är jag en Battlefieldspelare men kan ändå se MW3s fördelar.

Att totalsåga det är bara löjligt

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Death On Wings:

Som en förbättring utav MW2 som i mina ögon vart det bästa COD spelet.
Tyckte man om MW1/2 så lär man tycka om 3an, snabb action och intensiva banor. Som att uppleva Quake på nytt fast med moderna vapen.

MW2 det bästa spelet? YOU SAY WHHHHAAAT? Värre consolportning får man ju leta efter..

Skrivet av kalkih:

Av vad jag har sett och hört är det ungefär en kopia av föregående Modern Warfare spel. De ska till och med ha återanvänd vissa byggnader från cod 4.

Som att det vore något nytt.. MW1 återanvänder flera byggnader från cod1 och cod2.

Tyvärr så dog codserien (iaf för mig) efter MW1.. MW2 och Black-ops var, iaf när det kom till PC ett skämt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

WoW ligger längst ner på min lista tätt efter kommer LoL

enledningen att LoL har såpass dålig community är att dom har blandat ihop oss seriösa spelare med polacker och ryssar (no offence intended om det finns folk därifrån här) men i spelet så kan dom sällan/aldrig engelska och är värdelösa på spelet samt agerar.. "p12'igt"

Sen kan jag för övrigt hålla med om att ddet finns mycket smutskastning i CoD med om man inte hittar en bra server på MW1 (vilket jag anser vara det bästa CoD som släppts

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

MW2 det bästa spelet? YOU SAY WHHHHAAAT? Värre consolportning får man ju leta efter..

Som att det vore något nytt.. MW1 återanvänder flera byggnader från cod1 och cod2.

Förutom "serversystemet" finns det inget konsolaktigt med MW2 om du frågar mig, känns precis som CoD 4 på PC utan dedikerade servrar. Om du vill leta efter rötna portningar kan du börja med att titta på GTA4, och för att nämna några nya: RAGE och Skyrim som ser ut att vara hämtade från sent år 2005.

Förstår inte att alla måste ha så mycket ilska inom sig, CoD, likt CS, är en e-sports titel (iaf på MLG), vilket tyder på att något är rätt med spelet. Sen om man har nallat texturer från äldre spel, ja det är väl tråkigt men knappast något som påverkar upplevelsen. Jag spelar själv BF3 och om man vill ha snygg grafik är det rätt spel, och MW3 fel spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Skulle inte bli förvånad om det där betyget var ett resultat av en 4chan raid.

Om jag ska vara ärlig så tror jag att folk blev jävligt missnöjda när dom insåg vad dom hade betalat för.

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

enledningen att LoL har såpass dålig community är att dom har blandat ihop oss seriösa spelare med polacker och ryssar (no offence intended om det finns folk därifrån här) men i spelet så kan dom sällan/aldrig engelska och är värdelösa på spelet samt agerar.. "p12'igt"

Sen kan jag för övrigt hålla med om att ddet finns mycket smutskastning i CoD med om man inte hittar en bra server på MW1 (vilket jag anser vara det bästa CoD som släppts

Du menar alltså att det inte finns några seriösa spela i polen och ryssland? Min erfarenhet säger mig att svenskar är bland dom största rövhålen man kan hitta när det kommer till online spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Du menar alltså att det inte finns några seriösa spela i polen och ryssland? Min erfarenhet säger mig att svenskar är bland dom största rövhålen man kan hitta när det kommer till online spelande.

jag menar att alla jag någonsin mött därifrån har varit fullständigt värdelösa och den enda engelskan dom kan är förolämpningar

och svenskarna är långtifrån sämst när det kommer till LoL

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Skrivet av DanneSvs:

jag menar att alla jag någonsin mött därifrån har varit fullständigt värdelösa och den enda engelskan dom kan är förolämpningar

och svenskarna är långtifrån sämst när det kommer till LoL

Men det kan du ju inte bygga någon riktig fakta på så att säga. Finns säkerligen folk från andra länder som säger exakt det samma om svenskar.

Det är trots allt X antal tusen spelare som lirar i din region och eftersom det är så många som spelar just LoL så är sannorlikheten väldigt stor att du träffar på väldigt många sämre spelare