Geforce GTX 690 på bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Det beror på att GTX680 egentligen är ett omdöpt GTX660.

Inte enbart, GTX 560 är en ineffektivare design jämfört med 6970 om man jämför till prestanda/Watt och prestanda/transistor, på grund av att den delar arkitektur med GTX 580. Grundarkitekturen är ju densamma, bara antalet enheter de varierar. Fortfarande få shaders med hotclocks och så vidare.

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

Hmm va? Vad spelar det för roll hur den ser ut?

Skickades från m.sweclockers.com

Alltså hur det ser ut av vad man nu vet om det så klart Inte bara utseendemässigt.

Men en av de få fördelarna som 590 hade mot 6990 förra året var ju att det snurrade mycket tystare med en ordentlig fläkt istället för radial-skräpet, vilket blev en ganska big deal för både recenserare och köpare (Om än otroligt uppblåst). Av någon anledning så sumpar nu Nvidia den fördelen på sin referens-modell, och AMD kan nu lätt fånga den skaran av folk som vill ha ett tystare alternativ om dom har lärt sig något från 6990 (Som utöver ljudnivå under tung belastning är ett otroligt bra kort).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Alltså hur det ser ut av vad man nu vet om det så klart Inte bara utseendemässigt.

Men en av de få fördelarna som 590 hade mot 6990 förra året var ju att det snurrade mycket tystare med en ordentlig fläkt istället för radial-skräpet, vilket blev en ganska big deal för både recenserare och köpare (Om än otroligt uppblåst). Av någon anledning så sumpar nu Nvidia den fördelen på sin referens-modell, och AMD kan nu lätt fånga den skaran av folk som vill ha ett tystare alternativ om dom har lärt sig något från 6990 (Som utöver ljudnivå under tung belastning är ett otroligt bra kort).

Jag kan tänka mig att en del som väljer dubbelmacka istället för två singlar har ett litet chassi med bara ett uttag för pci-e och därmed vill ha ett kort som kör ut luften direkt. Det är vad jag tror iallafall.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Zotac kexchoklad?

Permalänk

Är det bara jag som undrar varför det står 590 på zotac kortet?

Permalänk
Medlem

Hellre GK110, slipper micro stuttering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simon.low:

Är det bara jag som undrar varför det står 590 på zotac kortet?

Det är ett 590. Det är bara en jämförelse

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är alldeles för stort.

Permalänk
Skrivet av el_genius:

Jag kan tänka mig att en del som väljer dubbelmacka istället för två singlar har ett litet chassi med bara ett uttag för pci-e och därmed vill ha ett kort som kör ut luften direkt. Det är vad jag tror iallafall.

Har man ett litet chassi så kan man nog få problem med att få i en dubbelmacka också Jag var tex tvungen att såga ut hårddisk-racket för att få in mitt 6990. 690 ser ut att bli längre än 590, så det kan nog skapa problem för folk med små chassin också.

Och det där med att få ut luften direkt ur chassit, tycker jag är ett ganska löjligt argument. I princip alla kort som inte har radialfläkt öser ut varmluft i chassit, så det är inte direkt något ovanligt då de flesta föredrar just dessa tystare och (ibland) effektivare icke-referens kylare. Har man schysst luftcirkulation i chassit så är det inga som helst problem, även om man har ett ganska litet sådant. Det blev sånt jäkla liv över det här förra året av någon anledning. Som att det vore något helt otroligt.

Men visst är det ett lämpligt kort för folk med bara en pci-e x16 plats, och det är väl det som 690 främst lär användas till då ytterst få vill ge sig på en SLI-lösning med detta.
På AMD's sida däremot så är det mer populärt att använda för trifire och eyefinity, iom mycket minne och möjligheten att kombinera med billigare singel-kort och dess fördelar. Hela tanken med kortet är att det ska vara extremt och prestera därefter. Därför förstår jag inte riktigt hur Nvidia tänker med sina motsvarigheter. Vilken publik är det egentligen dom siktar på?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Patan77:

2st gtx 680 (;

2st gtx 690 om nu inte pengarna styr...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Hm, ser inte särskillt imponerande ut i min värld. Tror nog att AMD tar hem denna ronden också vad gäller dubbel GPU-bräda. Framförallt den mängden minne är ju bara pinsamt på ett sådant kort. Får väl se om tillverkarna boostar upp det lite, men att döma från förra generationen så hände det ju tyvärr inte mycket på den fronten alls (Snarare ingenting).

Också??? Vilken dubbel-gpu rond vann amd senast?

Kolla sweclockers prestandaindex till en början. http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

Skulle påstå att 590 vs 6990 var så jämn den bara kunde bli.
Enda skillnaden jag sett var att 590 kunde klockas till bättre siffror än 6990 i uber-mode.
Men iom att 590 är tystare och har physx så lockade det mig mera.

Permalänk
Medlem

Vi vet ju inte mycket om temperaturerna efter at det klockats ner lite.. så kanske den lilla fläkten blir bra... Men en DCII 3 slot skulle nog ge den bättre skjuts på värmbortföringen och det kommer säkert nåt Matrix eller nåt med fulla klocks tror jag... men nu efter senaste ryktena tro jag kanske på at vänta på et GTX 780, vi får se i mai ! GK110 )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr. Bravo:

Hm, ser inte särskillt imponerande ut i min värld. Tror nog att AMD tar hem denna ronden också vad gäller dubbel GPU-bräda. Framförallt den mängden minne är ju bara pinsamt på ett sådant kort. Får väl se om tillverkarna boostar upp det lite, men att döma från förra generationen så hände det ju tyvärr inte mycket på den fronten alls (Snarare ingenting).

Stackars lilla människa som stirrar dig blind på siffror, den mängden minne är mer än tillräcklig, spel utnyttjar det i alla fall inte, jag har fortfarande ett 9800GTX+ med 512MB minne och kör på högsta upplösning på precis alla spel idag, siffror säljer bara till lättlurade köpare, 2GB skulle räcka gott och väl.

Sen så säger väl inte en bild, som i det här fallet, ett smack om själva grafikkortet, det ser ut som de har gjort de senaste åren.

trams
Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FallenHero:

Stackars lilla människa som stirrar dig blind på siffror, den mängden minne är mer än tillräcklig, spel utnyttjar det i alla fall inte, jag har fortfarande ett 9800GTX+ med 512MB minne och kör på högsta upplösning på precis alla spel idag, siffror säljer bara till lättlurade köpare, 2GB skulle räcka gott och väl.

Sen så säger väl inte en bild, som i det här fallet, ett smack om själva grafikkortet, det ser ut som de har gjort de senaste åren.

Hur lyckas du få 512 MB att räcka? Mitt 4850 som presterar ungefär samma som 9800+ orkar inte med några nya spel alls i 1920x1200.

citat
Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FallenHero:

Stackars lilla människa som stirrar dig blind på siffror, den mängden minne är mer än tillräcklig, spel utnyttjar det i alla fall inte, jag har fortfarande ett 9800GTX+ med 512MB minne och kör på högsta upplösning på precis alla spel idag, siffror säljer bara till lättlurade köpare, 2GB skulle räcka gott och väl.

Sen så säger väl inte en bild, som i det här fallet, ett smack om själva grafikkortet, det ser ut som de har gjort de senaste åren.

Uttala dig inte om saker du inte vet något om. Ditt kort är gammalt och omsprunget för länge sedan. Idag kör vi ofta spel i DX11 och i 1920x1080/1200 eller ännu högre på höga inställningar. Ditt kort har inget att hämta där.

2GB minne behövs för dagens spel i 1920x1080/1200 med höga inställningar. Har man en 2560x1440/1600-skärm eller som flera av oss kör en flerskärmslösningar vill man helst ha mer än så.

Du kan säkert fortsätta köra nyare spel något år till bara du drar ner grafikinställningarna. Det faktum att ditt kort inte kunnat maxa spel sedan de första DX11-spelen kom får du försöka acceptera. Var vänlig och sluta sprida usel och ej uppdaterad info.

citat
Permalänk
Medlem

Samma misstag som 590, hälften av varmluften åker in i lådan igen. Inget vidare.

Permalänk
Skrivet av FallenHero:

Stackars lilla människa som stirrar dig blind på siffror, den mängden minne är mer än tillräcklig, spel utnyttjar det i alla fall inte, jag har fortfarande ett 9800GTX+ med 512MB minne och kör på högsta upplösning på precis alla spel idag, siffror säljer bara till lättlurade köpare, 2GB skulle räcka gott och väl.

Sen så säger väl inte en bild, som i det här fallet, ett smack om själva grafikkortet.

Du kör bara låg upplösning va?

citat
Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Samma misstag som 590, hälften av varmluften åker in i lådan igen. Inget vidare.

Fast det ger ju en svalare gpu om man inte måste tvinga ut luften genom ett ställe utan kan ha en fläkt i mitten som blåser åt båda hållen. Har man ett så bra grafikkort tror jag att man prioriterar gpukylningen framför de andra komponenterna. Något jag inte förstår mig på dock är varför de inte skippar plastkåpan och radialfläkten och kör med vanliga fläktar och en vanlig kylare med flänsar och heatpipes. När de ändå blåser in luften i chassit ser jag ingen mening med kåpan som bara kommer hindra luftflöde över kortet.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Uttala dig inte om saker du inte vet något om. Ditt kort är gammalt och omsprunget för länge sedan. Idag kör vi ofta spel i DX11 och i 1920x1080/1200 eller ännu högre på höga inställningar. Ditt kort har inget att hämta där.

2GB minne behövs för dagens spel i 1920x1080/1200 med höga inställningar. Har man en 2560x1440/1600-skärm eller som flera av oss kör en flerskärmslösningar vill man helst ha mer än så.

Du kan säkert fortsätta köra nyare spel något år till bara du drar ner grafikinställningarna. Det faktum att ditt kort inte kunnat maxa spel sedan de första DX11-spelen kom får du försöka acceptera. Var vänlig och sluta sprida usel och ej uppdaterad info.

Skrivet av Kadjoopplo:

Du kör bara låg upplösning va?

512mb är för lite för det mesta om man kör 1920x1080 men 1gb räcker faktiskt ganska bra. Jag vet i alla fall inte något spel förutom bf3 som drar mer än 1gb minne i vanliga upplösningar utan extremt mycket af. Jag tycker också att det är lite konstigt att man innan bf3 kom sa att det är helt onödigt att köpa ett kort med mer än 1gb minne om man inte tänkte köra eyefinity/surround och efter att bf3 släppter räcker 1gb inte till någonting

Skulle jag köpa ett nytt kort idag skulle jag köpa ett med minst 2bg minne ändå. Inte för att jag måste maxa bf3 utan för att det antagligen kommer komma fler spel som bf3 snart och då är det lika bra att vara förberädd. Att 2gb behövs för att spela dagens spel i 1920x1080 är dock inte sant. Det ända spelet som drar i närheten av det är bf3 och full maxat drar det ändå "bara" strax under 1.5 gb, och då är allt på max inkluderat msaa och af. Sen finns det ju större skärmar och använder man fler grafikkort är det aldrig fel med lite extra minne, men kör man i 1920x1080 idag så klarar man sig i vilket spel som helst med 1.5bg.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Tycker i princip (mina principer), att det här med dubbla GPU:er och kylning som antagligen låter som ett jetplan är ointressant, men jag antar att nackdelarna för vissa spelar mindre roll, bara så länge som det är det "snabbaste singelkortet på marknaden". Men man tycker ju att de kunde klämma in lite mer ramminne (hur dyrt kan det vara? - i förhållande till totalpris), en ordentlig minnesbuss (kanske lite dyrare) och kanske till och med en vettig kylningslösning (de har ju haft X antal år på sig att fundera på den saken). Sen återstår det väl att se vad som blir de slutgiltiga specifikationerna, eller? Jag menar, hur många har inte sett Galaxy s3 eller iphone 5 "på bild".

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

Också??? Vilken dubbel-gpu rond vann amd senast?

Kolla sweclockers prestandaindex till en början. http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

Skulle påstå att 590 vs 6990 var så jämn den bara kunde bli.
Enda skillnaden jag sett var att 590 kunde klockas till bättre siffror än 6990 i uber-mode.
Men iom att 590 är tystare och har physx så lockade det mig mera.

Vad tittar du på egentligen? Det enda som visar bättre siffror för 590 var index för låg upplösning. Som jag nämnde så är 6990 gjort för höga upplösningar, och det är där det skiner. Scrolla ner lite så ser du att 6990 ligger en bra bit före när det börjar pressas ordentligt, och så har det alltid varit.
Och att ett klockat 590 presterar bättre än ett 6990 i ubermode är väl inte direkt något att skryta om? Klocka ett 6990 manuellt också så ska du se att det går en bra bit förbi fabriksinställningarna även i UM.

Men ja, Physx förblir väl en fördel med Nvidia-kort ett tag framöver, om man nu lirar spel där det används på GPU'n.

Skrivet av FallenHero:

Stackars lilla människa som stirrar dig blind på siffror, den mängden minne är mer än tillräcklig, spel utnyttjar det i alla fall inte, jag har fortfarande ett 9800GTX+ med 512MB minne och kör på högsta upplösning på precis alla spel idag, siffror säljer bara till lättlurade köpare, 2GB skulle räcka gott och väl.

Sen så säger väl inte en bild, som i det här fallet, ett smack om själva grafikkortet, det ser ut som de har gjort de senaste åren.t

Skrivet av orginallinus:

Tycker i princip (mina principer), att det här med dubbla GPU:er och kylning som antagligen låter som ett jetplan är ointressant, men jag antar att nackdelarna för vissa spelar mindre roll, bara så länge som det är det "snabbaste singelkortet på marknaden"..

Det är ju det som är så jäkla uppblåst. Visst låter det som världens undergång när man drar upp det till 100% eller kör klockat i ett tungt spel, men vilket kort med referens-kylare gör inte det? Under normalt användande så är det inte särskillt högljutt alls, och i princip ljudlöst i idle (Sover 1m från min dator som snurrar 24/7 utan problem).

Sen finns det alternativa tysta kylningar både för luft och vatten om man nu vill ha det.

citat
Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _NsMs_:

512mb är för lite för det mesta om man kör 1920x1080 men 1gb räcker faktiskt ganska bra. Jag vet i alla fall inte något spel förutom bf3 som drar mer än 1gb minne i vanliga upplösningar utan extremt mycket af. Jag tycker också att det är lite konstigt att man innan bf3 kom sa att det är helt onödigt att köpa ett kort med mer än 1gb minne om man inte tänkte köra eyefinity/surround och efter att bf3 släppter räcker 1gb inte till någonting

Skulle jag köpa ett nytt kort idag skulle jag köpa ett med minst 2bg minne ändå. Inte för att jag måste maxa bf3 utan för att det antagligen kommer komma fler spel som bf3 snart och då är det lika bra att vara förberädd. Att 2gb behövs för att spela dagens spel i 1920x1080 är dock inte sant. Det ända spelet som drar i närheten av det är bf3 och full maxat drar det ändå "bara" strax under 1.5 gb, och då är allt på max inkluderat msaa och af. Sen finns det ju större skärmar och använder man fler grafikkort är det aldrig fel med lite extra minne, men kör man i 1920x1080 idag så klarar man sig i vilket spel som helst med 1.5bg.

Många spel börjar slå i taket vid GTX 580's 1,5GB VRAM i 1920x1080/1200. Beror såklart mycket på vad för spel vi pratar om men faktum är att 2GB-kort är att föredra. BF3 ligger runt 2GB med 2-3GB kort för mig iallafall. Vill man vara säker på att inte minnet blir ett problem så bör man rimligtvis satsa på ett kort som inte flaskar minnesmässigt med.

2GB-kort eller mer är vad som gäller om man vill köra med lite vräkigare inställningar. Klarar man sig på lägre inställningar så kan man även köra med äldre och klenare kort med såklart.

Permalänk

Bara jag som tycker kortet påminner om en dammsugare?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av FallenHero:

Stackars lilla människa som stirrar dig blind på siffror, den mängden minne är mer än tillräcklig, spel utnyttjar det i alla fall inte, jag har fortfarande ett 9800GTX+ med 512MB minne och kör på högsta upplösning på precis alla spel idag, siffror säljer bara till lättlurade köpare, 2GB skulle räcka gott och väl.

Sen så säger väl inte en bild, som i det här fallet, ett smack om själva grafikkortet, det ser ut som de har gjort de senaste åren.

Här har vi en kille som lirar i 640x480, lol

citat
Permalänk
Snusfri

Kortet ser ut som en slamkrypare (fisken)

Skulle kunna tänka mig 4x690 faktiskt

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Kortet ser ut som en slamkrypare (fisken)

Skulle kunna tänka mig 4x690 faktiskt

octa-sli

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

not allowed

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av EpicBoobs:

Kortet ser ut som en slamkrypare (fisken)

Skulle kunna tänka mig 4x690 faktiskt

a om 8 GPU funka såklart

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Nja, radialkylare känns tveksamt... Tror inte att den är riktig...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo