Partyfilm: STUDENTEN / BALEN 2012 - Lyckades jag!?

Permalänk

Partyfilm: STUDENTEN / BALEN 2012 - Lyckades jag!?

Filmen bjuder på studenttåget, fotograferingen, röda mattan, middagen och det bästa: dansgolvet!

http://www.youtube.com/watch?v=VvxzCIKuR-8

Tack till:
Bromangymnasiets Studentkommitté 2011/12.
Gossip Salongen.
Alla som deltog.

Musik:
Feel So Close - Calvin Harris.

Kamera & Utrustning:
Canon 600D + Tokina 11-16 & Sigma 30.
Glidecam HD 2000.

Filmat & redigerat av:
Patrik Jonsson - UD Pictures.

Önskar gärna få kritik - både positiv och vad jag kan förbättra!

Permalänk

Riktigt snyggt faktiskt! såg ut som fina lokaler och det var en bra blandning av material från de olika delarna.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen att du har synkat allt med musiken... På något sätt känns det bättre än en kronologisk ordning på allting!
Bra jobbat!

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonsson_P:

Filmen bjuder på studenttåget, fotograferingen, röda mattan, middagen och det bästa: dansgolvet!

http://www.youtube.com/watch?v=VvxzCIKuR-8

Tack till:
Bromangymnasiets Studentkommitté 2011/12.
Gossip Salongen.
Alla som deltog.

Musik:
Feel So Close - Calvin Harris.

Kamera & Utrustning:
Canon 600D + Tokina 11-16 & Sigma 30.
Glidecam HD 2000.

Filmat & redigerat av:
Patrik Jonsson - UD Pictures.

Önskar gärna få kritik - både positiv och vad jag kan förbättra!

Riktigt jävla skön video måste jag säga!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Entusiast

Jäkligt proffsigt gjort, får en att leva sig tillbaka till hur underbart kul man hade det i gymnasiet
Saknar det även fast det inte var så himla länge sedan

Men vad det gäller videon så måste jag säga att du har lyckats med det där flytet många fallerar på, och du har lyckats pricka moments som passar sjukt bra för att åstadkomma stämningen som finns där.

Om jag ska försöka hitta något att klaga på så får det nog bli röda mattan. Att alla klipp var från samma vinkel gjorde det lite tjatigt på något sätt. Men jag förstår att det måste varit ganska omöjligt att röra sig där för att få andra vinklar.

Men ja, riktigt snygg video, bra jobbat!

Permalänk

Det bästa jag sett på riktigt riktigt länge! Är mållös Keep up the good work!

Visa signatur

__________________
| Corsair Carbide 400R | i5 3570k@3,4GHz |Intel Stockkylare|
| ASRock Z77 Pro4 | MSI Radeon HD7850 |
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Permalänk
Hedersmedlem

Otroligt snygg film!

Röda mattan-scenerna var dock lite tråkiga. Hade behövts någon mer vinkel, kanske någon närbild osv.

Grymt bra syncat med musiken, och du lyckades fånga många sköna moves på dansgolvet!

Permalänk

Riktigt snygg video! Mycket cred till foto och regi! Hade ni något mer syfte mer filmen än ett häftigt minne av dagen/kvällen (kan kanske behövas ett minne på film efter en sådan kväll)?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220

Permalänk
Medlem

Skit snyggt, verkligen!
Gillade den skarpt, och jag saknar studenten som fan när jag ser filmen! (tog förra året)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt bra filmat och redigerat må jag säga, du lyckades med att göra filmen väldigt intressant pga det kreativa filmandet. Keep it up!

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk
Medlem

Fyfan va grym. Önskar att jag hade en sånn från min student & bal Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Imponerande, mycket imponerande!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Duktigt! Well, allt förutom scenerna på röda mattan då det blir statiskt och tråkigt, man märker att du försöker få variation genom att panorera från alla möjliga håll när det egentligen bara behövdes lite inzoomningar och mer klippning (publik et.c)

Riktigt proffsigt keep up.

Permalänk
Medlem

Great success!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja jävlar att du lyckades! Ser väldigt proffsig ut!

Får man fråga vad du hade för inställningar när du filmade på dansen?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

5 stjärnor!

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk

Bra jobbat! Underbar känsla i filmen!

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Medlem

Jag gillade den skarpt, du har verkligen fångat känslan i att ta studenten Har min i färskt minne, 2 år sen nu, och det här var första gången något har fått mig tänka tillbaka och sakna tiden

Permalänk
Medlem

Grym film! Ser ut som en reklamfilm fast mycket bättre! Som någon sade, med röda mattan, kanske lite mycket av detsamma. Men det är inget jätteminus. Grymt!

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk

Bra film, bra regisserat, bra filmat. Du har gjort ett kanon jobb måste jag säga MEN som alla påpekar så är det där med röda mattan men jag måste också tillägga att det blev lite väl mycket "party" filmning, det förtog helhetsupplevelsen tycker jag.

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk

Gillar den! Snyggt filmat och inte alls så plottrig som många klippningar ofta blir!

Permalänk
Medlem

Bra redigerat och filmat. Bra musikval också

Permalänk

Innehåll var sådär men redigeringen var skitbra, 5a på det.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt, men för lång. En minut kortare hade varit perfekt.
Det är ju inte hela världen. Sen tyckte jag den va rätt mörk i dans-lokal scenerna.

En film jag gjorde för några veckor sen: Palmas de Verao

Fick inte så mycket klipp på enskilda invdivider vilket brukar va kul.

Är endast filmad med en 5D MkII och canons 17-40 f4L

Mestadels ISO 2500/3200

Permalänk
Medlem

bra jobbat Använder du glidetrack eller vad det heter?

Permalänk
Medlem

Jag har dålig koll på redigering, men något som är säkert är att jag mer än gärna varit där! Bra jobbat