Följ Black Week på SweClockers

The Secret World [PC,X360]

Permalänk
Skrivet av Selo:

någon annans kort som blir väldigt varmt i detta spelet?
mitt gammla 480 amp kör upp i 85 grader med vanlig fläkthastighet, måste ändra det manuellt till högre
när kortet blir varmt så sänker sig grafikupplösningen av någon anledning med

Märker ingen skillnad i TSW jämfört med exempelvis Rift och LotRO. Mitt gamla XFX HD6890 ligger på ungefär samma temperatur i alla spelen.

Permalänk
Medlem

Ah, provade TSW igår för första gången. Satan vad roligt spel...blev helt hooked. Kommer bli ett bra casual spel för en småbarnsförälder som mig

Synd bara att SLI verkar helt bongo, även med senaste beta drivers.

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns en Live Stream av detta spel?

Permalänk
Skrivet av Aciero:

Någon som vet om det finns en Live Stream av detta spel?

Varför inte testa spelet i stället?

Mellan den 3-7 augusti är det gratis för alla att prova TSW. Det enda som krävs är att du registrerar och skapar ett konto.

Mycket nöje!

Permalänk
Medlem

Funderar på att prova detta. Hatar i regel MMORPGs, speciellt sådana som WoW (Även fast jag kör det ), RPG för mig är inte att springa omkring och grinda i femtielva år, det är att ha en värld man kan leva sig in i. Älskar TES och STALKER serien, vad kommer jag tycka om detta, tros?

Och hur kommer det köras på min dator? Från vad jag har förstått är det ganska långt från att vara bra optimerat.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Funderar på att prova detta. Hatar i regel MMORPGs, speciellt sådana som WoW (Även fast jag kör det ), RPG för mig är inte att springa omkring och grinda i femtielva år, det är att ha en värld man kan leva sig in i. Älskar TES och STALKER serien, vad kommer jag tycka om detta, tros?

Och hur kommer det köras på min dator? Från vad jag har förstått är det ganska långt från att vara bra optimerat.

Jag gillar samma typ av spel som dig och har också svårt för spel som WoW eller liknar WoW i spelsättet. Tog hem TSW igår och har kört det i ca 2 timmar hittills och måste säga att den tiden bjudit på något helt annat mot vad man är van vid vad gäller MMORPG. Spelade The Old Republic också i runt 20 timmar innan jag lessnade på hur just "WoW tråkigt" spelet var, känslan just nu är att TSW kommer att räcka åtskilligt mycket längre. Testa det!

Optimeringen grafikmässigt är okej, men det finns absolut saker att arbeta på inom det området. Stuttering tror jag de flesta åker på som sitter med endera SLI eller bättre grafikkort och kör högre inställningar. Verkar vara något problem såväl med hämtandet av information från lite överbelastade servrar i kombination med grafikkortsdrivrutiner som orsakar det. Blir säkert bättre framöver.

Skall sägas att jag kör det på Windows 8 också som har lite småproblem i vissa spel i jmf med Windows 7.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem

Fick svar ifrån Nvidia customer service att nästa SLI update inte kommer i nästa driver update, men att den kommer :/
Jaja, den som väntar på något gott

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Varför inte testa spelet i stället?

Mellan den 3-7 augusti är det gratis för alla att prova TSW. Det enda som krävs är att du registrerar och skapar ett konto.

Mycket nöje!

Har du lust att posta en länk för registreringen? Det enda jag hittar är registreringen på https://register.thesecretworld.com/account. Men då måste man ha en CD-key.

*Edit
Märkte att jag redan hade ett account sen när jag prövade ett av Funcoms andra spel

Permalänk

Jag har märkt att vissa grafik-effekter saknas när jag kör Dx11. Slår jag på Dx9 får jag fler effekter när jag använder elite skills samt när jag får crits osv. Någon annan?

Permalänk

Vet inte riktigt vad jag skall säga om spelet.
Jag gillar det, men ändå inte.

Min egna åsikt är att spelet är intressant, små klurigt och finns massor med saker att göra.
Men spelet i sig känns stelt ändå.

Jag kommer inte spela vidare. För jag vill lägga ner mycket tid på ett spel och detta passar inte mig, för det känns för stelt.
Men hade funkat hur bra som helst som casual gaming, men inte värt som casual gaming, när det kostar månadsvis också.

Men ändå ett bra spel

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Får se hur detta är den 3:e ... har skapat ett TSW konto, hoppas det räcker.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av Romuhousu:

Jag har märkt att vissa grafik-effekter saknas när jag kör Dx11. Slår jag på Dx9 får jag fler effekter när jag använder elite skills samt när jag får crits osv. Någon annan?

Inget jag upplevt. Däremot tycker jag att DX11 ger betydligt bättre himmel och vatten.

Permalänk
Medlem

Spelet var kul fram till man questat klart allt, kört alla Elites många gånger för gear och börjat testa Nightmare.
Nu ligger det på hyllan och samlar damm.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Spelet var kul fram till man questat klart allt, kört alla Elites många gånger för gear och börjat testa Nightmare.
Nu ligger det på hyllan och samlar damm.

Fattar inte hur ni lyckas köra igenom allt så snabbt. Själv har jag mycket kvar att uppleva.

För mig tar ett uppdrag som inkluderar gåtor ofta en eller flera timmar att lösa, då många av gåtorna är ganska svåra. Visserligen har jag valt att helt utesluta alla former av guider, då jag tycker att spelet är som bäst när man löser allting på egen hand. Förmodligen är jag ovanligt korkad eller något, för ingen av dem jag frågat som gjort allt klart i TSW, har använt någon form av hjälpmedel.

Förmodar att du spelat betydligt mer än jag, och gör man det valet lär slutresultatet bli det samma oavsett spel. Nylanserade MMOGs har ett begränsat utbud och kan av naturliga orsaker inte mäta sig med spel som har 4-5 expansioner i bagaget. Dessbättre har Funcom utlovat uppdateringar varje månad, vilket åtminstone kommer att hålla mig flytande ett bra tag.

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Fattar inte hur ni lyckas köra igenom allt så snabbt. Själv har jag mycket kvar att uppleva.

För mig tar ett uppdrag som inkluderar gåtor ofta en eller flera timmar att lösa, då många av gåtorna är ganska svåra. Visserligen har jag valt att helt utesluta alla former av guider, då jag tycker att spelet är som bäst när man löser allting på egen hand. Förmodligen är jag ovanligt korkad eller något, för ingen av dem jag frågat som gjort allt klart i TSW, har använt någon form av hjälpmedel.

Förmodar att du spelat betydligt mer än jag, och gör man det valet lär slutresultatet bli det samma oavsett spel. Nylanserade MMOGs har ett begränsat utbud och kan av naturliga orsaker inte mäta sig med spel som har 4-5 expansioner i bagaget. Dessbättre har Funcom utlovat uppdateringar varje månad, vilket åtminstone kommer att hålla mig flytande ett bra tag.

Lite av dilemmat med nya mmo. Folk vill att de ska vara som när dom körde wow första gången (vanilla) och sen leverera lika mycket innnehåll som Cataclysm.
Svårt att komma ifrån. Kraven på nya mmo är att dom ska komma med nytt innehåll mycket tätare än vad de tidigare spelen gjorde.
Konstaterar att tsw är det första mmo sedan wow som varit så nyskapande att det fångat mitt intresse. Tror att det kommer att växa på alla sätt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jag och kompisen körde igenom allt tillsammans på ett par dagar och sen Elite/Nightmare efter det. Men då "powerlevlade" vi och i ärlighetens namn var det första gången jag körde så hårt.

Visst var intel missions (eller vad de nu kallas) svåra men de flesta kunde Googlas. Vi brukade alltid ge questet en ärlig chans och därefter börja Googla (precis som det är meningen att man ska göra om man nu inte är extremt allmänbildad och kan morsekod, logiska tal, arabiska/hindi, binära tal eller dekryptering utantill). Vissa var dock för svåra och vi gav upp (t ex questet med staven eller det där man ska dekryptera notes som finns vid eldar). Ett flertal quests var även buggade medan andra helt enkelt var för svåra (Solo dungeons).

Jag kanske har spelat mer än dig men i mitt fall var det en upplevelse i sig att få powerlevla tillsammans med kompisen. Sen sa jag inte att jag förväntade mig mer content då jag vet att Funcom sagt att de kommer släppa Missionpacks allteftersom men samtidigt går det inte att blunda för faktumet att dagens games har mycket högre krav på MMOs som vi old timers hade när WoW osv släpptes för 7-8 år sedan. Det skall finnas tonvis med content, spelet skall vara fritt från buggar och vara välbalanserat - saker som ett MMO blir över tid när det fått mogna lite och ofta inte direkt vid launch.

Faktumet kvarstår dock, har man gjort alla PvE quests och farmat dungeons finns inget att göra förutom att samla lore, achivements, PvPa eller köra om questerna - inget jag personligen orkar att göra men kanske faller andra i smaken?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

men samtidigt går det inte att blunda för faktumet att dagens games har mycket högre krav på MMOs som vi old timers hade när WoW osv släpptes för 7-8 år sedan. Det skall finnas tonvis med content, spelet skall vara fritt från buggar och vara välbalanserat - saker som ett MMO blir över tid när det fått mogna lite och ofta inte direkt vid launch.

Faktumet kvarstår dock, har man gjort alla PvE quests och farmat dungeons finns inget att göra förutom att samla lore, achivements, PvPa eller köra om questerna - inget jag personligen orkar att göra men kanske faller andra i smaken?

Problemet är att spelarnas "krav" inte är realistiska och rimmar dåligt med den ekonomiska verklighet som finansiärer och utvecklare står inför när de skapar ett MMOG. Addera spelarnas "krav" med den väg spelindustrin generellt valt att följa de senaste åren (där innehållet i spelen är betydligt mer lätt tuggat och snabbsmält jämfört med Vanilla WoW eller andra äldre MMOGs), och vi får en absurd situation.

Dessutom utan att ha några fakta till hand, så tror jag att siffran för hur många timmar "genomsnitts-spelaren" lirar per session, är betydligt högre idag jämfört med exempelvis när WoW lanserades 2005. Med det i åtanke, är det inte märkligt att inget ett MMOG som lanserats de senaste 6-7 åren haft tillräckligt med innehåll. SWTORs massiva budget till trots var spelet inte i närheten av förväntningarna. RIFTs ständiga uppdateringar har inte heller räddat spelet.

Samma content-problematik kommer att uppstå i GW2, det är jag övertygad om. Vad spelarna generellt förväntar sig, jämfört med vad utvecklare/finansiärer är kapabla att leverera, är uppenbarligen i total disharmoni.

Vi får hoppas att TSW månatliga uppdateringar åtminstone lyckas få några att stanna kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Problemet är att spelarnas "krav" inte är realistiska och rimmar dåligt med den ekonomiska verklighet som finansiärer och utvecklare står inför när de skapar ett MMOG. Addera spelarnas "krav" med den väg spelindustrin generellt valt att följa de senaste åren (där innehållet i spelen är betydligt mer lätt tuggat och snabbsmält jämfört med Vanilla WoW eller andra äldre MMOGs), och vi får en absurd situation.

Vi får hoppas att TSW månatliga uppdateringar åtminstone lyckas få några att stanna kvar.

Absolut, men detta till trots genererar spelbranschen allt högre omsättning, frågan är bara hur bra vinst det är nuförtiden.

Jo, såg patchnotes idag och det kan nog vara något kul att köra igenom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Måste man göra nått speciellt för att få spela?
Det vill inte logga in mig i spelet

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Najs... kom in! Nu ska här spelas. Men varje gång jag alt-tabbar kraschar spelet för mig? Känt problem eller? Är ju hopplöst om man inte kan alt-tabba.

EDIT:
Fan, glömde bort mig... alt-tabbade under character creation. Börja om från början, börja om på nytt...

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Najs... kom in! Nu ska här spelas. Men varje gång jag alt-tabbar kraschar spelet för mig? Känt problem eller? Är ju hopplöst om man inte kan alt-tabba.

EDIT:
Fan, glömde bort mig... alt-tabbade under character creation. Börja om från början, börja om på nytt...

Testa ändra till windows mode utan kant?

Sedan har du ju en ok webbrowser i spelet

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har ett funcom account (conan) men kan inte ladda ner o spela spelet Hur gör man exakt?? Jag kan logga in med mitt conan login..men hittar inte var man laddar ner det utan att fylla i en key eller köpa det för en massa miljarer
Någon som kan hjälpa en förvirrad man i medelåldern?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har ett funcom account (conan) men kan inte ladda ner o spela spelet Hur gör man exakt?? Jag kan logga in med mitt conan login..men hittar inte var man laddar ner det utan att fylla i en key eller köpa det för en massa miljarer
Någon som kan hjälpa en förvirrad man i medelåldern?

Du loggar in med ditt Conankonto på TSW-sidan, https://register.thesecretworld.com/account
När du är inloggad där har du möjlighet att skapa ett TSW konto... fanns nån knapp eller formulär man skulle trycka på och fylla i för att skapa ett TSW konto. Personligen döpte jag mitt konto samma som conankontot (det gick faktiskt).

EDIT:
Efter du gjort det finns det en nerladdningslänk mitt framför ögonen på dig.

EDIT2:
TSW har varit en positiv upplevelse än så länge men jag är rädd att upplägget är lite likt SWTOR, blir mer ett singleplayerspel än MMO. Men jag har iofs inte spelat så långt än men det är känslan man får, hoppas jag har fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag testade en beta förut och combat är lite stelt, som kanske inte är så roligt och vad de flesta var oroliga över i spelet.
Liksom swtor så gör det sig bra som singelplayer eftersom det är rätt cool story och liknande.
Jag köpte aldrig spelet då jag inte fick ändra grafiken eftersom jag inte hade 64-bitars windows och det såg ju förjäkligt ut. Vet inte om de ändrat det nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Jag testade en beta förut och combat är lite stelt, som kanske inte är så roligt och vad de flesta var oroliga över i spelet.
Liksom swtor så gör det sig bra som singelplayer eftersom det är rätt cool story och liknande.
Jag köpte aldrig spelet då jag inte fick ändra grafiken eftersom jag inte hade 64-bitars windows och det såg ju förjäkligt ut. Vet inte om de ändrat det nu?

Hmm, ingen aning om det faktiskt, de har släppt en hel del patchar och fixat mycket grafiksaker så det är väl troligt iallafall.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Surt sa räven!

Efter alla problem med Age of Conan när det släpptes trodde jag verkligen att Funcom lärt sig en läxa att inte släppa ofärdiga spel i förtid men
"we are looking into it but we cannot give you a time estimate..." tycks vara en återkommande fras på alla buggar i spelet.

Enda positiva biten är att jag har lärt mig en läxa att inte köpa något från Funcom förrens möjligtvis 4-6månader efter release när dom(förhoppningsvis)fixat problem som borde ha åtgärdats redan före release.

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Skrivet av McFeast:

Efter alla problem med Age of Conan när det släpptes trodde jag verkligen att Funcom lärt sig en läxa att inte släppa ofärdiga spel i förtid men
"we are looking into it but we cannot give you a time estimate..." tycks vara en återkommande fras på alla buggar i spelet.

Enda positiva biten är att jag har lärt mig en läxa att inte köpa något från Funcom förrens möjligtvis 4-6månader efter release när dom(förhoppningsvis)fixat problem som borde ha åtgärdats redan före release.

Har spelat sedan beta, och visst finns det buggar i TSW liksom i alla andra MMOGs vid release. Men i det stora hela tycker jag att Funcom gjort en fantastisk release med TSW jämfört med SWTOR och många andra spel som lanserats de senare åren.

Permalänk

Var ju tvungen att testa TSW nu, när det var gratishelg och allt. Mycket positivt överraskad. Aldrig kört något MMO förr, då framförallt WoW avskräckt mig.

Gillar hur det ser ut, återigen i jämförelse med WoW - som jag tycker ser ut att ha en målgrupp mellan 10-14 år. På grund av min oerfarenhet inom genren kan jag inte uttala mig om hur TSW's combat är i jämförelse med andra, men det är absolut inget jag stör mig på. Vet inte om det är bra eller dåligt. Det funkar bra för mig iaf.

Spelat ca 4 timmar och inte märkt av några som helst buggar. Lär bli några månaders sub för mig.

Edit: Måste även nämna communityn; STOR tumme upp! Folk är trevliga, vilket kanske var lite halvt oväntat. Iaf när man kör på RP.

Permalänk
Medlem

Finns det nån Collectors edition till TSW?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Finns det nån Collectors edition till TSW?

Nej, inte vad jag vet. Finns dock enchanced packs som man köper digitalt hos Funcom med lite smågrejer samt lifetime subscription. Kanske inte värt pengarna trots allt.

Visa signatur