Permalänk
Medlem

Kör senaste chrome. Inga problem alls med youtube.

Permalänk
Medlem

Inga problem här! Kör med Chrome och gamla drivers.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

Tycker det mesta fungerar bra men visst har det hänt att man hamnat på en film som inte buffrar dock inte så ofta som ni säger.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

jag sitter på youtube näst intill hela tiden, jag har någon enstaka gång märkt att videos har slutat buffra, och det var flera år sen.

Permalänk

Samma här 10/10 lina.
Inte för att jag sitter på youtube speciellt ofta. Men när det väl är något man verkligen vill se får man antingen ändra kvalité (ibland buffrar den t.o.m snabbare desto högre kvalité man väljer) Eller reloada hela skiten.
Men om jag istället streamar på Vimeo går det hur fint som helst.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bara meddela att det blev betydligt bättre när jag lämnade HTML5-betan! Visst hinner den inte buffra ibland men det är mycket mer sällan och i stort sätt bara i 1080-kvalité. Byter jag då till 720 så buffrar han oftast hela videon på några sekunder. Så aggerade YouTube inte för mig i HTML5-betan då det inte spelade någon roll vilken kvalité jag såg på. Stannade videon och jag bytte kvalité så kunde den buffra bra ett litet tag för att sedan stanna upp och helt enkelt vägra fortsätta.

Det konstiga är ju att jag måste varit med i betan så länge och att jag inte haft dessa problem hela tiden. Nåja, tack för hjälpen allihopa, och vi kan väl iaf konstatera att det finns problem med youtube eftersom jag knappast var ensam.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Jag tänkte bara meddela att det blev betydligt bättre när jag lämnade HTML5-betan! Visst hinner den inte buffra ibland men det är mycket mer sällan och i stort sätt bara i 1080-kvalité. Byter jag då till 720 så buffrar han oftast hela videon på några sekunder. Så aggerade YouTube inte för mig i HTML5-betan då det inte spelade någon roll vilken kvalité jag såg på. Stannade videon och jag bytte kvalité så kunde den buffra bra ett litet tag för att sedan stanna upp och helt enkelt vägra fortsätta.

Det konstiga är ju att jag måste varit med i betan så länge och att jag inte haft dessa problem hela tiden. Nåja, tack för hjälpen allihopa, och vi kan väl iaf konstatera att det finns problem med youtube eftersom jag knappast var ensam.

Alla videos med reklam spelas i flash då du är med i HTML5 betan. Så det kan omöjligt bli en total förändring när du byter.

Både flash och HTML5 har problem med jämna mellan rum, villket har gjort att jag har hoppat en del mellan de två, men HTML5 har tagit sig förbi flash och fungerar nu mer oftast bättre enligt mig.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Medlem

Kört HTML5 betan sen den kom till youtube men har samma problem oavsett om jag har den på eller inte. Kör chrome på datorn under och har en 100/100 lina. Videos stannar/laddar extremt långsamt osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Är det bara jag som upptäckt att youtube börjar bli smått oanvändbart med videor som buffrar för att sedan helt stanna av, filmer som fryser mitt i och kräver ändring av kvalité eller t.o.m reload av sidan o.s.v? Händer på alla kanaler jag följer, och nej, det är inte hastighetsproblem från min sida. Händer på alla datorer i hushållet, och med alla webbläsare också.

Det är även ganska populära kanaler med 50 - 100K träffar på videorna.

Någon som sett ett vettigt svar från Google/YouTube? Vet att det finns officiella trådar i supportforumen (kommer inte ihåg vilket) utan något som helst konkret svar, eller med inofficiella svar som "Du har för segt internet" eller "Det är nog för att det är opopulära videoklipp". Jag vet inte jag, men nog borde 100/100 Mbit räcka, och huskeystarcraft, HDstarcraft och theyoungturks har tillsammans över 1 miljard visningar, så deras videor bör ju inte ligga på 486-servrar direkt...

Edit1: Textförfining

Bara en iaktagelse.

Jag har också haft samma problem den senaste månaden. Endel videos fryser konstant och kräver reload som du sa. Har också märkt att det laddar väldigt segt under högre upplösningar. Hoppas Google lyckas fixa problemet!

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jazz 1-up:

Alla videos med reklam spelas i flash då du är med i HTML5 betan. Så det kan omöjligt bli en total förändring när du byter.

Både flash och HTML5 har problem med jämna mellan rum, villket har gjort att jag har hoppat en del mellan de två, men HTML5 har tagit sig förbi flash och fungerar nu mer oftast bättre enligt mig.

Ok... så om det var omöjligt att det blev bättre så har jag alltså brutit mot någon naturlag..?

Jag vet inte vad problemet var men nu har jag kört 24 timmar sedan jag gick ur HTML5-betan och sett ett 10-tal videor utan problem. Det gick inte förut! Inte testat i IE än och bara på min stationära, där jag hade mest problem. Känns som ett mjukvaruproblem i.a.f. Reklam vet jag ingenting om eftersom jag kör AdBlock i FF. Och eftersom jag hade samma problem i IE så borde det inte varit AdBlock som var problemet.

Youtube är fortfarande lite segt dock. Som ett exempel: Klickar man på en länk står den och söker och söker, klickar man igen så laddas videon direkt. Men jag har inga frysningar och behöver inte reloada sidan längre.

Nåja, jag är lycklig över att ha en tolererbar upplevelse på YouTube igen iaf.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Upplever det varenda gång jag kollar något. Videos fryser, får för sig att den är slut efter halva och buffrar i all evighet. Brutalt trött på det nu.

Testat med olika webbläsare, Flash 11.3/11.4 och AdBlock på/av. Ingen skillnad.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Händer mig hela tiden. Orkar knappt se på långa videos då de pausas mitt i och går inte att starta. Man måste då reloada eller ändra kvalité. Har 100/10 så hastigheten är inte ett problem.

Permalänk
Medlem

upplever samma fel ibland då plugginprogrammet slutar fungera och jag måste starta om Chrome.

Permalänk
Medlem

Så här skall man göra http://support.google.com/youtube/bin/answer.py?hl=en&answer=... för att få det att funka enligt google, men jag misstänker att ni redan gjort detta. Jag kan säga att det hjälpte mig med en video sen var det tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Ok... så om det var omöjligt att det blev bättre så har jag alltså brutit mot någon naturlag..?

Haha, nej då. Med total förändring så menar jag att det inte kan ha gått från att alltid vara dåligt till att alltid vara bra då du bytte från HTML5. HTML5 betan innebär att typ hälften av videorna spelas med HTML5 resten spelas fortfarande med flash. Skillnaden måste isf ha en annan orsak.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk
Skrivet av heatm:

Händer mig också, men inte lika ofta längre (inte hänt på ett tag nu).

Däremot kan jag få byta kvalité 5 ggr under t.ex. en starcraftmatch. Ibland funkar det, ibland är det reload som gäller.

Om man ändrar kvalité till 240p eller vad nu det lägsta är så laddar den om filmen. Då om du väljer 720 eller 1080p efteråt så laddar filmen som det ska. Funkar alltid för mig iaf och så slipper man ladda om sidan:)

Permalänk

Har senaste Chrome och mina videos fryser nästan alltid och får alltid ändra kvalitet för att det ska börja spelas igen. Jävligt jobbigt faktiskt.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Entusiast

Jupp. Har haft samma problem.

Många, inklusive mig själv, avhjälper många (men inte alla) problem med youtube genom att nergradera Adobe Flash till version 9, då 10 och senare är rena skräpet. Massor av buggar där Adobe skyller på webbläsararna, och webbläsar-makarna skyller på grafikkortens drivrutiner, och grafikkortsmakarna skyller på Adobe.

http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-...

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd

Upplever stora problem både med Firefox och Chrome. Har senaste Flash-varionen så det lär ju vara det som är problemet.

Permalänk
Medlem

Har samma problem hela tiden. Videor slutar ladda så man måste stänga och öppna upp fliken igen, videor startar om från början mitt i utan förvarning, med mera.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har massa problem själv också. Slutar buffra, stannar, börjar om helt random. Kan nästan aldrig köra i 720p eller 1080p då jag får så taskig hastighet från youtube. Har telia 24 och får ut ca 21 så inget problem med hastigheten på nätet utan det är något annat. Får som max ca 300KB/s på youtube. Prövat på flera datorer, olika webbläsare samt prövat med deras html5 utan att något hjälper.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag hade tydligen aktiverat HTML5 och det var bedrövligt, dom har en del att fixa innan jag kan lämna flash igen.

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

För användare av chrome kan testa och skriva in about : plugins i adressfältet. Klicka sen på +info uppe i högra hörnet och kolla hur många versioner av flashplayer som är installerade. Har ni en äldre version testa och avaktivera den. Hade problem med laggiga videos på min backup burk, detta lösta mina problem. Om det är fel på youtubes servrar lär det hjälpa föga dock.

Permalänk
Medlem

Opera 12.00 och "Shockwave" Flash - 11,3,300,265 och Youtube funkar felfritt, funkar även bra i html5. Med html5 tar det dock 5-10 sekunder innan ett klipp buffrat nog för att starta.

100/100 lina, snittade 24mbit på youtubes hastighets test.

Permalänk
Medlem

Har problem jag med, YouTube-videor pausar och slutar buffra. Har senaste Flash, 100/10 lina. Hoppas att HTML5 kommer igång och ersätter Flash-skräpet.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Fedora Linux
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Chimera Linux

Permalänk
Sötast

Har varit så för mig i över 2 år nu :C

Permalänk
Medlem

det här problemet ringde kunder med adsl in med när jag jobbade på bbb.... packetloss var fallet då.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Entusiast

Tråkigt när folk inte läser hela tråden, men jag försöker igen:

En möjlig lösning: Nergradera Adobe Flash till version 9.

Detta fungerade för mig, och jag har inte dessa problem längre. (hade dem nämnda problemen med version 10 och 11.)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Tråkigt när folk inte läser hela tråden, men jag försöker igen:

En möjlig lösning: Nergradera Adobe Flash till version 9.

Detta fungerade för mig, och jag har inte dessa problem längre. (hade dem nämnda problemen med version 10 och 11.)

Jag försökte men det hjälpte inte mig, Youtube fungerade inte bra alls med 9. Dessutom blockerade Chrome pluginet så det behövde aktiveras manuellt på varje sida med Flash. Jag kanske inte installerade det korrekt, men Flash Player 9 är ganska gammalt. Tack ändå.

Visa signatur

Stationär : i5 4670k, RX 580 8GB, Node 304, Fedora Linux
Thinkpad T14s : Ryzen 7 Pro 4750U, 32GB RAM, Chimera Linux

Permalänk
Medlem

Har precis lagt in operativsystemet på en ny hårddisk (sitter med Ubuntu 12) och upptäckte problemet idag. Vet inte om det i mitt fall kan vara en hårdvarukonflikt, tidigare körde jag internt (långsamt) nätverkskort men jag petade in ett löst med högre hastighet. Nu laddas filmerna oftast snabbt men stoppar ibland mitt i, laddas långsamt eller krånglar på andra sätt. Får invänta systemets uppdateringarna och se om det kommer något som löser problemet. Jag är ju tillbaka på ruta ett så att säga.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone