Iphone 5 går att förbeställa från kl 00.01/ 21 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Ser riktigt bra ut för apple, trasiga kartor och repiga mobiler från frabiken, ändå 100% support från mac-boys, deras marknadsföringsteam behöver en medalj för sin insatts!

Alla köper inte mobil för dess kartor, även om det nu är tråkigt att funktionen blev sämre. Mac-boys ? Det handlar om Iphones nu. Returer pga av tabbar i fabrik har fler stora företag råkat ut för. Roligt nej men händer ja. Huvudsaken är att det bemöts på ett bra sätt.

Skrivet av dammskog:

de gör verkligen skäl för uttrycket mac-taliban (speciellt om man läser kommentarerna till den här artikeln)

fast det finns en hel del lika fundamentalistiska android-botar nu också

Den killen verkar ju behöva nåt mer än en telefon, om han baserar hela sitt köp på om dom har bra kartor enbart.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Alla köper inte mobil för dess kartor, även om det nu är tråkigt att funktionen blev sämre. Mac-boys ? Det handlar om Iphones nu. Returer pga av tabbar i fabrik har fler stora företag råkat ut för. Roligt nej men händer ja. Huvudsaken är att det bemöts på ett bra sätt.

Den killen verkar ju behöva nåt mer än en telefon, om han baserar hela sitt köp på om dom har bra kartor enbart.

kartor är en kärnfunktion i smartphones.

skulle du köpa en bil där det inte gick att köra på 3ans växel första året?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

kartor är en kärnfunktion i smartphones.

skulle du köpa en bil där det inte gick att köra på 3ans växel första året?

Jag har nog under fyra års smartphone användande, använt kart appen mindre än 20 ggr. Så för mig är föga intressant. Och nej jag hade inte köpt en bil utan treans växel. Lika lite som jag tänker byta till nytt os och i min mening för stor skärm, och som känner bekräftelse behov att gå ut worldwide med försök till att förlöjliga ett annat märke .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Det handlar om Iphones nu. Returer pga av tabbar i fabrik har fler stora företag råkat ut för. Roligt nej men händer ja. Huvudsaken är att det bemöts på ett bra sätt.

Det blir inga returer

http://9to5mac.com/2012/09/25/apple-marketing-svp-comments-on...

Permalänk
Medlem

Det har redan gjorts. Men just nu kanske dom har slutat. Dock så kan jag tänka mig att det ansvaret läggs på lägre nivå nu då eventuellt . För att säljaren vill behålla nöjda kunder .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaa:

Iphone har alltid 2års bindningstid, så ta 445kr x 24mån = 10680kr

Svar nej! Halebop har alltid haft 12, 18 och 24 så länge jag minns.

Min iPhone 4S går ut nu om 3 månader eftersom jag beställde den på release dagen med 12 månader.

Du kan även beställa iphone 5 med 12 månader med halebop (7938 kr)
Och det är nu när man måste köpa abonnemang för 249 kr/mån. De kommer säljas för 99 kr/mån senare. Och då även få med:
0,5 GB surf och 5000 sms.

Med andra ord 6138 kr i 12 månader kommer vara möjligt

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Blev uppringd av en säljare från 3.
Erbjöd mig valfri iPhone 5 för 499kr, 12k min att ringa för, 12k sms att skicka och 299kr i pott.
Bra deal?

Permalänk
Hedersmedlem

Om produkten är skadad "out of the box" så att säga är det givetvis så att man ska kunna returnera sin produkt för en ny eller häva köpet. Schiller syftar på att du inte kan returnera om du använt den dagligen och fått dina repor. Stor skillnad.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Ser riktigt bra ut för apple, trasiga kartor och repiga mobiler från frabiken, ändå 100% support från mac-boys, deras marknadsföringsteam behöver en medalj för sin insatts!

Undersökte det där lite. Visst är googles kartor mycket bättre men både Nokias och Microsofts är sämre än Apples.
Funderade på en Lumia 920 privat för att Apples kartor var så kass men har ändrat mig nu. Blir nog en I5 trots allt.
Möjligtvis en Lumia 920 till jobbet senare.
Kommer köpa I5 i butik så man kan försäkra sig om att den inte är repig. Jag väntar dock till Apple Butiken öppnar i Malmö i slutet på oktober.
Beroende på hur abonnemangen ser ut då så kanske jag köper en från Tre eller inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dakke:

Ser riktigt bra ut för apple, trasiga kartor och repiga mobiler från frabiken, ändå 100% support från mac-boys, deras marknadsföringsteam behöver en medalj för sin insatts!

Om du nu ska in och nuka tråden med en one-liner likt den du skrivit ovan så kan du väl åtminstone lära dig skillnaden mellan Mac och iPhone.
Mac = En dator, även kallad Macintosh som inte längre tillverkas av företaget Apple. Den ersattes på 1990-talet av iMacen
iPhone = En telefon som tillverkas av företaget Apple

Vad gäller det tråden handlar om: iPhone-beställningar och leveranser så skickas de första telefonerna ut idag. Min skickades igår kväll och jag räknar med att ha den imorgon.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Om du nu ska in och nuka tråden med en one-liner likt den du skrivit ovan så kan du väl åtminstone lära dig skillnaden mellan Mac och iPhone.
Mac = En dator, även kallad Macintosh som inte längre tillverkas av företaget Apple. Den ersattes på 1990-talet av iMacen
iPhone = En telefon som tillverkas av företaget Apple

Vad gäller det tråden handlar om: iPhone-beställningar och leveranser så skickas de första telefonerna ut idag. Min skickades igår kväll och jag räknar med att ha den imorgon.

vart beställde du ifrån?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Någon som förköpt från Telia ännu och kan se att leveransen är på gång?

Jag beställde under de första 40 minuterna och status på min beställning är fortfarande "Väntar på lagerleverans.",
med förväntat leveransdatum : 2012-09-28

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Någon som förköpt från Telia ännu och kan se att leveransen är på gång?

Jag beställde under de första 40 minuterna och status på min beställning är fortfarande "Väntar på lagerleverans.",
med förväntat leveransdatum : 2012-09-28

Sitter i samma sits som dig beställde 00:39 och väntar på lagerleverans med samma datum som dig. Jag misstänker att vi inte kommer få se någon telefon innan nästa vecka.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av qhrizz:

vart beställde du ifrån?

Tre - men då ska tilläggas att jag lade min order 00:02 så lär ha varit bland de första i riket.

Vidare:
Ni som beställt från Telia. Det är ju helt klart det företag som har mest abonnenter och därmed också högst tryck på ordrarna. En sak jag ej vet är huruvida operatörerna tilldelades enheter proportionellt i förhållande till deras storlek, eller om det var "först till kvarn" hos grossisterna för varje operatör.

Om då Tre exempelvis var snabbt framme kanske de fick en större batch gentemot Telia m.fl.

Ren spekulation från min sida så klart

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Logiskt sett så borde det ju vara som så att störst bolag får flest enheter. Men det är ju inte alltid logiskt tyvärr. 00:02 grattis då hade min webbläsare kraschat typ 20 ggr hos telia...

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Don_W:

00:02 grattis då hade min webbläsare kraschat typ 20 ggr hos telia...

:S

När fick du iväg din beställning då? Ringde du eller beställde du via formulär på hemsidan?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

:S

När fick du iväg din beställning då? Ringde du eller beställde du via formulär på hemsidan?

Jag fick enligt senare information igenom en beställning 00:39 via mobilsajten som Telia hade uppe. Men jag la en den traditionella vägen klockan 06:08 på vanliga webbplatsen med digital signatur.
Den via mobilsajten trodde jag inte gick igenom eftersom att när jag klicka bekräfta där kom jag till formulär för beställning av Samsung Galaxy S3.. Men enligt kundtjänst och mail igår så gick den igenom.
Tack vare att jag signera digitalt 06:08 så slipper jag det pappers formulär som annars mobilsajten kräver.
Vilket gör att jag slipper få hem brev som dom andra kommer få som i sin tur gör att dom oavsett vad telia först hävda tappar plats.
Telia sa i början att man tappa inte plats för att man får hem brev som måste skrivas på och skickas in.
Men i själva verket så packar dom inte din order innan dom fått in pappren och godkänt vilket kan göra att du tappar din plats (som du skulle haft om allt var klar) om telefoner finns inne undertiden som ditt brev skickas fram och tillbaka.
Mitt Prel. Leveransdatum säger ännu 28/9 men dom tycks inte ha telefoner i lager vilket gör att den högst osannolikt kommer hålla det datumet. Dom ändrar dessutom inte det innan dom ser om jag ryms med i kommande leverans.
Så om Apple´s batch kommer idag eller imorgon och är liten, finns risken att jag inte ens får uppdaterad status innan leveransen efter det kommer.
Jäkligt drygt men inte oväntat..

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Undersökte det där lite. Visst är googles kartor mycket bättre men både Nokias och Microsofts är sämre än Apples.
Funderade på en Lumia 920 privat för att Apples kartor var så kass men har ändrat mig nu. Blir nog en I5 trots allt.
Möjligtvis en Lumia 920 till jobbet senare.
Kommer köpa I5 i butik så man kan försäkra sig om att den inte är repig. Jag väntar dock till Apple Butiken öppnar i Malmö i slutet på oktober.
Beroende på hur abonnemangen ser ut då så kanske jag köper en från Tre eller inte.

Skulle Nokia ha sämre kartor än Apple? Det har jag väldigt svårt att tänka mig. Nokia är väl världsledande på inbyggda GPSer i bilar och andra enheter förutom mobiltelefoner?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Sitter i samma sits som dig beställde 00:39 och väntar på lagerleverans med samma datum som dig. Jag misstänker att vi inte kommer få se någon telefon innan nästa vecka.

Samma här, fast min order gick igenom redan 00.10.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Samma här, fast min order gick igenom redan 00.10.

Snackade precis med kundtjänst.
De sa att eftersom beställningen var så tidigt, så såg man ingen anledning till att telefonen INTE skulle dyka upp på fredag.

Aningen skeptisk, men ändå positivt.

Mitt leveransdatum har också varit det samma hela tiden, om man ser på alla som skriver om att det ändras fram och tillbaka.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Skulle Nokia ha sämre kartor än Apple? Det har jag väldigt svårt att tänka mig. Nokia är väl världsledande på inbyggda GPSer i bilar och andra enheter förutom mobiltelefoner?

Det jag tittade på var hur kartorna ser ut. Vilka platser som finns utmärkta osv.

Nokia och Microsoft har mycket äldre satelitbilder än Apple på Malmö. 2 nya stationer som byggdes här 2010 finns inte med på deras kartor.
De finns med på Apples så ja de är sämre i det avseendet. Hur det är att navigerera med turn by turn har jag ingen aning om.
Jag bara jämförde kartorna och där är Google bäst, Apple 2a och de andra 2 en bit efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Snackade precis med kundtjänst.
De sa att eftersom beställningen var så tidigt, så såg man ingen anledning till att telefonen INTE skulle dyka upp på fredag.

Aningen skeptisk, men ändå positivt.

Mitt leveransdatum har också varit det samma hela tiden, om man ser på alla som skriver om att det ändras fram och tillbaka.

Håller tummarna för det.mitt leveransdatum har också varit oförändrat!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Snackade precis med kundtjänst.
De sa att eftersom beställningen var så tidigt, så såg man ingen anledning till att telefonen INTE skulle dyka upp på fredag.

Aningen skeptisk, men ändå positivt.

Mitt leveransdatum har också varit det samma hela tiden, om man ser på alla som skriver om att det ändras fram och tillbaka.

Telia eller ? Om qhrizz och du båda hade telia precis som mig måste dom haft sjukt lite mobiler från start om det tog slut 9 minuter efter start. Speciellt med tanke på hur få som borde fått igenom ordrar med allt strul.
Jag hoppas på att ni får era telefoner, själv tror jag inte jag får någon innan 5 oktober.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Telia eller ? Om qhrizz och du båda hade telia precis som mig måste dom haft sjukt lite mobiler från start om det tog slut 9 minuter efter start. Speciellt med tanke på hur få som borde fått igenom ordrar med allt strul.
Jag hoppas på att ni får era telefoner, själv tror jag inte jag får någon innan 5 oktober.

Min är från Telia och min beställning registrerades kl 00:41, enligt kundtjänst.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Min är från Telia och min beställning registrerades kl 00:41, enligt kundtjänst.

Okej och vilken model ? Jag hade som sagt svart 16gb med registrerad beställning 00:39. Lyckades du via vanliga hemsidan eller mobilsajten ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Okej och vilken model ? Jag hade som sagt svart 16gb med registrerad beställning 00:39. Lyckades du via vanliga hemsidan eller mobilsajten ?

Vit 16GB
Vanliga hemsida, eftersom jag inte ens visste om att det fanns en mobil variant.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztekk:

Vit 16GB
Vanliga hemsida, eftersom jag inte ens visste om att det fanns en mobil variant.

Okej. Vi får väl se vad som händer. Orkar inte ringa dom mer nu då majoriteten av dom bara ljuger för att save face typ.
Jag står ännu som 28/9 Leverans iaf men det spelar ju ingen roll om inga telefoner kommer in .

Det var som f-n nu lyser min order plockas. Blir en rolig helg då

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Okej. Vi får väl se vad som händer. Orkar inte ringa dom mer nu då majoriteten av dom bara ljuger för att save face typ.
Jag står ännu som 28/9 Leverans iaf men det spelar ju ingen roll om inga telefoner kommer in .

Det var som f-n nu lyser min order plockas. Blir en rolig helg då

Telia???

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

Japp telia. Leverans sidan uppdaterades för snart en timme sen.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Japp telia. Leverans sidan uppdaterades för snart en timme sen.

grattis! min står fortfarande på "VÄNTAR PÅ LAGERLEVERANS"

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000