Permalänk
Skrivet av Full Strike:

Om ni gillar den kan jag rekommendera G700. Samma design, men mer inriktad på gaming så fler knappar, högre upplösning och möjlighet att köra trådlöst när man vill

http://www.logitech.com/en-us/gaming/mice-keyboard-combos/wir...

Har tillräckligt många knappar på tangentbordet så det är inget problem:)

högre upplösning dock? menar du PSI? Trådlös är även den jag rekommendera:)

Permalänk

Kör med en R.A.T 7 från mad catz. Inte den absolut skönaste men väldigt praktisk. Den skönaste jag haft är helt klart Logitech MX 1100. Och jag har förbrukat en hel del datormöss under åren.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av buddaz:

MS intellimouse 3.0

Bara plug and play.

Tyvärr finns dem inte längre.

Min deathadder är bara att koppla in och sedan tuta och köra Att man sedan inte kan ta vara på några extrafunktioner som höja/sänka DPI, binda om knappar etc. står ju för sig själv men fungerar gör den även utan drivrutiner. Iaf min gör det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Logitech MX518

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Entusiast
Skrivet av minizick:

Steelseries sensei!!

Det är nog den äckligaste musen jag någonsin har hållit i

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Har tillräckligt många knappar på tangentbordet så det är inget problem:)

högre upplösning dock? menar du PSI? Trådlös är även den jag rekommendera:)

Jo, men skillnaden är att man kan köra med kabeln i för minsta möjliga fördröjning Vanliga trådlösa möss måste man ju sätta på en laddstation eller byta batterier i.

Med upplösning menar jag sensorns upplösning, dvs. känsligheten. På G700 kan man ställa den mellan 200 – 5,700 dpi. När jag köpte den vill jag minnas att det var gamingmusen med högst upplösning som fanns, men kanske har kommit ännu bättre sen dess.

Permalänk
Medlem

logitech G9 med ett större grip (länk). Gör att musen blir mycket större och känns ungefär som en g500. Det är i alla fall vad jag använder, och jag tycker den är riktigt bekväm.

Permalänk
Medlem

jag har aldrig ägt den själv men har testat hos kompisar och jag måste också säga, mx518

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Razer Spectre är ju typ den enda nice musen från deras sida (om man gillar claw).

Permalänk
Medlem

MX 518 / intelli 3.0 (gamla versionen/original)

Permalänk
Medlem

Små händer som jag har så är Steelseries Kinzu V2 Pro den bästa jag haft och som jag har just nu anv ca ett halvår. Har testat MX518, G400, och lite andra möss men ingen passade mig förns jag hittade denna. Kan tilläggas att jag använder i princip bara fingertopparna ingen kontakt alls med handen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wotanziu:

Logitech MX518.

Nära nog perfekt. Skulle vilja ha en mycket tystare variant...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Razer Mamba 2012 är den skönaste mus jag har provat på än så länge. Passar riktigt bra i handen och har en mängd inställningsmöjligheter för bland annat DPI och känslighet vid "lift-off".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk

Logitech MX518

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk

Logitech MX Revolution

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Säger bara två ord: Steelseries Sensei

Visa signatur

Dator:Corsair c70-Gigabyte GTX680-i5 3570k-corsair vengence 8gb-NOCTUA NH-D14

Steelseries sensei RAW
Steelseries Qck

Permalänk
Medlem

Nja, det finns väl ingen mus som är mer ergonomisk bara för att man skulle "sträcka budgeten" längre ?
Mionix Naos och Qpad 5K torde vara de som passar handen bäst just nu, enligt mig.

De där logitechmössen på bilderna i tråden ser också mycket sköna ut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Skrivet av JesperT:

Nja, det finns väl ingen mus som är mer ergonomisk bara för att man skulle "sträcka budgeten" längre ?

Det finns säkert någon handgjord mus i 7 olika träsorter som någon har slipat på i 5 år som man kan beställa. Den måste vara svindyr isåfall

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

I dagsläget är det kanske svårt (det finns ju visserligen individuellt justerbara möss, t.ex. R.A.T. eller vad den heter), men jag kan mycket väl tänka mig en framtid med material som formar sig optimalt efter användarens behov. Den första tillverkaren som fixar detta bör kunna klämma den titeln.

Innan dess vet väl alla att Mionix Naos 5000 är närmast?

Jag sitter på en Naos 5000 just nu den är riktigt bra fast kostar ju en slant med.

Tack för alla svaren också, brors

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk

lånar tråden lite snabbt...
om man e extremt nöjd med sin MX518 men behöver köpa en ny, e g400 en uppgradering eller nergradering då? vill gärna höra från folk som haft mx518 och sen köpt g400

Permalänk
Medlem

logitech G5

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

min frus mus e både bäst skönast o varmast!

Visa signatur

Intel i9 14900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus TUF OC RTX5080 16GB GDDR7X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 Samsung 990 Pro 4TB , Creative Sound BlasterX AE-5 Plus, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem

Vart kan jag köpa?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagisflax:

lånar tråden lite snabbt...
om man e extremt nöjd med sin MX518 men behöver köpa en ny, e g400 en uppgradering eller nergradering då? vill gärna höra från folk som haft mx518 och sen köpt g400

Jag har en G400, dock utan att ha haft MX518 först.
Skillnaden mellan de två är väl dels att G400 har en förbättrad sensor (bla 3600 DPI mot 1800 för MX518, även om just antalet DPI spelar mindre roll. Tror dock den är förbättrad på andra sätt också. G400 lär ha den kanske bästa sensorn på marknaden.).
Sedan är en stor förbättring att G400 inte har prediction/angle snapping till skillnad från MX518. Prediction innebär att musen försöker "gissa" var du kommer att röra musen härnäst, vilket gör det lätt att dra raka streck, men är mindre bra vid precisionsaiming i spel.
Fast är du van vid MX518 och prediction så kanske du upplever det som en nackdel att inte ha det.

Själv är jag väldigt nöjd med min G400. För den prestandan hade jag lätt kunnat betala dubbla priset.

Visa signatur

Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av wotanziu:

Logitech MX518.

Skrivet av Lemmythekiller:

Logitech MX518.

Skrivet av cogiskart:

Jag kör med steelseries sensei just nu och tycker den är löjligt skön! Men skönast mus någonsin priset skulle jag nog ge till logitech för deras MX518! Annars tycker jag också att NZXT Avatar S förtjänar en shoutout

Skrivet av RedSparowes:

mx518//g400

Skrivet av Axelander23:

Logitech MX518

Skrivet av IDX:

MX 518 / intelli 3.0 (gamla versionen/original)

Skrivet av Munken_89:

Logitech MX518

Allas händer är olika, man har olika grepp etc. Men jag tror nog att genom tiderna är MX518 en av de mest populära mössen alla kategorier tätt följt av en entusiastisk skara Intellimouse fans.

Så till TS, jag tror att MX518 är det närmaste du kommer din fråga men då det är så individuellt vad som funkar för var och en finns det inte en universallösning som passar alla.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har en Logitech G500, bra mus, men knappast den ergonomin som jag vill ha på min "ultimata" mus.

Den mest ergonomiska mus för min hand är nog Razer Diamondback, tyvärr så gick min sönder och den tillverkas inte längre. Gud vad jag saknar höger/vänsterklick från de nergropade knapparna och det är sjukt tråkigt att inga gör sådanna längre.

R.I.P

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

Har en Logitech G500, bra mus, men knappast den ergonomin som jag vill ha på min "ultimata" mus.

Den mest ergonomiska mus för min hand är nog Razer Diamondback, tyvärr så gick min sönder och den tillverkas inte längre. Gud vad jag saknar höger/vänsterklick från de nergropade knapparna och det är sjukt tråkigt att inga gör sådanna längre.

Jo, nedgropade knappar är skönt, borde finnas på de flesta möss
Finns dock andra möss som har sådana (tex Mionix Naos)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Jo, nedgropade knappar är skönt, borde finnas på de flesta möss
Finns dock andra möss som har sådana (tex Mionix Naos)

Såg nu att även Deathaddern har det, kanske blir att beställa en sådan.

Vilken ska man välja? Vanliga Deathadder, Deathadder respawn eller Deathadder 3G?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4