Permalänk
Medlem

Hjälp med hörlurar.

Hejsan!

Jag letar efter ett par hörlurar med bra ljud och ljudisolering för max 2000:-

Dessa kommer användas för att lyssna på musik, titta på musik och spela spel. Dels via dator och via Ipod/telefon vid rep/spelning. Jag spelar trummor så därför föredrar jag en lur som dämpar ljud. Jag ser också gärna att headsetet fungerar i samband med inspelning och mixning så att jag kan få en hyfsad utgångspunkt på mina inspelningar. (För den insatte så spelar jag in på ett elektroniskt kit via Superior Drummer 2.0).

Jag är en total nybörjare vad gäller sådana här saker så jag hör gärna vad ni har att säga.

Hittills har jag fått upp ögonen för ett par AKG K 272 och ett par Beyerdynamic DT770M men är helt öppen för förslag

Eftersom jag kommer bege mig ifrån headsetskogen till hörlurejungeln så behöver jag även en "lös" mic, några förslag på dugliga sådana?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du ska ha mikrofonen för dator bruk som skype osv. duger denna Zalman mic bra, har den själv.
Angående hörlurar så är DT 770M säkert ett bra val. Kan inte komma på några direkta alternativ sådär på rak hand ifråga om isolation.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har Zalman micken själv, den duger bra enligt mig till skype och liknande men vill du ha en bättre så har du ju Modmic. Sen finns ju akg K550 som ett alternativ också.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Funderar på att köra på den. Verkar som att oavsett av vilken av de nämnda lurarna jag väljer så kommer jag bli nöjd, så kör på den som "känns" bäst i nuläget

Kommer att hålla ögonen öppna på modmic eftersom de verkar ha problem med produktionen nu. Definitivt en produkt jag kommer köpa när det löser sig för dom.

Tack för all hjälp!