Permalänk
Medlem

Har en polare med en gadd på halsen. Han verkar trivas och man märker att brudarna gillar det. Kan ju knappt gå med honom utan att tjejerna blir helt till sig. Rätt kul faktiskt att se hur många som faktiskt tittar på den.

Permalänk
Avstängd

Varför kan jag inte svara ja?

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Tycker det beror på.
Dom som först kör en på underarmen sedan direkt en till på handen och sedan halsen, det är riktiga "attention whores"

Men när det handlar om personer som redan är rätt bra täckta. Så är det mer okej.
Sedan att halsen och händerna är rätt kassa ytor att gadda, ur motiv & storlek syfte enligt mig.

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Snygg omröstning!
Alternativen är ungefär:

*Nej
*Vet ej
*Annat
*Nej

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

tycker det är extremt fult bara, av alla ställen så där ser det bara konstigt ut.

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att tatueringar på hals / ansikte / huvud / nacke inte är det minsta snyggt.
Och som många redan påpekat, betydligt bättre att ha tatueringar på ställen som går att dölja.
Tatueringar har för ganska många en ganska dålig status, även fast det börjar bli mindre och mindre.
Jag har själv en tatuering på insidan av armen, dock ganska stor, MEN den är lätt att dölja om det
behövs. Tänk verkligen efter innan du tatuerar halsen.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Tycker personligen att tatueringar på hals / ansikte / huvud / nacke inte är det minsta snyggt.
Och som många redan påpekat, betydligt bättre att ha tatueringar på ställen som går att dölja.
Tatueringar har för ganska många en ganska dålig status, även fast det börjar bli mindre och mindre.
Jag har själv en tatuering på insidan av armen, dock ganska stor, MEN den är lätt att dölja om det
behövs. Tänk verkligen efter innan du tatuerar halsen.

Jo, jag försökte övertala polaren som har sin att skita i det. Men han hade tänkt på det ett år eller två redan när han gjorde sin för ett par år sedan och han är nöjd. Har haft ett par jobb sen dess, inga problem på intervjuerna. Dock hantverks/fabriks jobb så inte så konstigt kanske.

Nu finns det ju sån covercream också om det skulle behövas. Hur bra den är vet jag inte dock.

Permalänk
Medlem

Som flera säger så är det nog väldigt varierande hur man bemöts med detta.
Hos oss på mitt jobb så är det inte några problem när man jobbar i lag, men träffa kunder och förhandla kontrakt och liknande så lär det inte vara så värst populärt. Min bransch är förhållandevis konservativ och mycket gamla stofiler som tom säger till dom unga på jobbet att ta av sig mössan inomhus

Ja tycker personligen man ska hålla sig borta från händer hals och ansikte.
Tycker helt enkelt inte det är snyggt alls, känns som tramp stampet någon länka bild på. Så ja rösta det som ja trodde var mest "nej" i omröstningen.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bara att köra! Du får ju räkna med att möjligheten finns att du inte får drömjobbet på grund av det dock.

Själv vågade jag inte göra mer än vad som kan döljas med en skjorta. Tror det finns bild i tatuerings-tråden.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att det är kul med personer som sticker ut lite. Att en person vågar gå emot standard-utseendet kan vara imponerande och modigt. Däremot så vet jag att alla inte tycker det, och därför bör man vara försiktig och tänka över konsekvenserna och vilka eventuella möjligheter en taturering på sådant ställe kan riskeras.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Låter som många tycker att man ska dölja det man tycker om eller dölja den man är. Förstår inte att man ska vidta respekt mot äldre, fina middagar, bröllop och allt vet vad och därmed kunna dölja sina tattueringar och percingar? Är det inte så att folk ska respektera dig oavsett vart du har dina tattueringar? Om någon skulle bjuda mig på middag, bröllop eller liknande och be mig dölja en tattuering, ha en annan frisyr, andra kläder så hade jag tackat nej till inbjudan. Varför ska man dölja den man är och hur man vill se ut? Visst, jag kan förstå till viss del att man kanske inte kan ha kängor, skinväst full med nitar, redig tuppkam fullt i percingar och tattuerat ansikte på ett afförsmöte mellan två högt börsnoterade företag då världen tyvärr ser ut som den gör. Betyder ju dock inte att personen i fråga kan mindre om sakfrågan bara för att han ser ut som han gör. Ungefär som när man var svart på början av 1900 talet, inte fullt lika illa men ni förstår nog kopplingen.

Har själv en fullsleev inkluderad hand och fingrar på en armen, har påbörjat andra armen även där fingrar och hand delvis tattuerade. Sitter även en gadd på benet som en polare fick göra när han behövde öva. När mina sleeves är klar kommer jag antingen fortsätta på halsen eller ner på bröstet. har även en idé för en ryggtavla. Sitter även en ring i underläppten (mitten) och har haft töjda öron (12 mm sen sprack skiten), men har plcokat bort dom och ska sätta i något mindre, ångrar att jag töjde för fort. Folk får tycka vad dom vill om det, att få höra kommentarer om det är något jag accepterar för det finns fullt av idioter i världen. Accepterar dom inte mig så är det deras problem, inte mitt. Kontors jobb eller liknande vill jag inte ha, skulle inte passa i den miljön i vilket fall.

https://www.youtube.com/watch?v=4qeAnOX-UCk Låttexten stämmer jävligt bra i denna debatt och även ett exempel på sångaren som har en stil jag tycker är riktigt skön. Klär mig dock inte själv i nitar eller väst och har inte tuppkam.

Här är även en bild på sångaren. Men visst, ansiktet är inte min favorit, men på tjejer kan det vara riktigt hett.

Hur som helst, vill du ha halsen gaddad för att du tycker det är snyggt så kör på. Visst, du kanske inte får jobb på ett visst ställe för chefen är fördomsfull och tror per automatik att du knarkar och snor bilar var och varanan helg så är det inte värt det ändå.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Skrivet av Lappa:

Accepterar dom inte mig så är det deras problem, inte mitt. Kontors jobb eller liknande vill jag inte ha, skulle inte passa i den miljön i vilket fall.

Det här tror jag är förklaringen till att du tänker som du gör. Vill du vara en del av samhället i stort behöver man spela enligt samhällets regler. Vill du inte det så är det upp till dig men du kan inte bli upprörd för att folk inte håller med om dina val. Kör ditt eget race men om det slutar med med att skattebetalaren får stå för din hyra har du gjort fel val enligt mig. Har du däremot ett ärligt jobb är dina tatueringar inte ett av mina problem

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Det här tror jag är förklaringen till att du tänker som du gör. Vill du vara en del av samhället i stort behöver man spela enligt samhällets regler. Vill du inte det så är det upp till dig men du kan inte bli upprörd för att folk inte håller med om dina val. Kör ditt eget race men om det slutar med med att skattebetalaren får stå för din hyra har du gjort fel val enligt mig. Har du däremot ett ärligt jobb är dina tatueringar inte ett av mina problem

Nej, jag blir inte upprörd över folk inte håller med mig, tvärtom, men kan de inte acceptera så är det deras problem, inte mitt. Att inte hålla med och inte acceptera är två helt skilda saker.

Tycker du är lite naiv då du säger att jag gjort fel val om skattebetalarna någon gång skulle få betala min hyra, (har faktiskt gått på a-kassa tre månader). I övrigt har jag haft jobb sedan gymnasiet tog slut för 7 år sen eller nått, och inte bara samma jobb i 7 år. Finns väldigt många som ser respektabla ut, i samhällets mått mätt, där skattebetalarna får betala. Deras dagar kanske är slut från kassan, de kanske blev skilsmässa, fick sälja hus, skuldsatta, tvister angående barnen osv. Har dessa människor gjort fel val för att det gått som det gått? Sen klart det finns folk på kontor som har tatueringar, beror nog mer på vilken typ av bransch det gäller. Vill inte vara där ändå, instängd med papper är inte min grej.

Du får tycka som du vill, men att anse det vara fel val för att man vill se ut på ett sett tycker jag inte man ska säga. Då kan man börja dra in sexuell läggning, hudfärg, religion och massa annat i frågan också. Har man börjat missbruka, alkohol / droger till den gräns där man inte kan jobba och / eller ha ett socalt liv, inte bryr sig om jobb, begår brott osv så att skattebetalarna får betala för ditt leverne. Ja, det är då man, iaf enligt mig, har gjort fel val.

Och till sist, mitt jobb är ärligt och skattens dras varje månad per automatik så som sig bör.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Sprang omkring på ett köpcenter i Göteborg i somras.. Höll på att garva läppen av mig..

Om du skaffar gaddningar på händer och hals och så vidare.. Knuffa ingen barnvagn.. Du tappar lixom all cred ändå ^^

Nej gaddningar som inte går att täcka över är en dålig idé.

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Inaktiv

Faktum är:
- Du kan inte påverka hur din ev. tatuering påverkar andra eller vilka förutfattade meningar de har angående sådana saker.
- Andra *kan* påverka ditt liv och leverne genom att t.ex. förneka dig en anställning eller inte vara så hjälpsamma som de annars varit.
- Att du "skiter i vad andra tycker" eller inte vill befatta dig med personer som har en negativ inställning till tatueringar är tyvärr ganska naivt tänkt då du lever och är beroende av ett samhälle med många olika människor och inställningar. Det finns många som har möjlighet att påverka ditt liv på något sätt och dessvärre bedöms man efter utseendet ganska omgående då de flesta varken har tid eller lust att lära känna personen under huden.

Jag tycker att det är lite självmål att tatuera sig på ett såpass synligt ställe som inte går att täcka över ifall det skulle finnas behov av det - du vet ju inte vad som kommer att ske i framtiden och vilka ev. möjligheter du kanske sumpar p.g.a lite bläck. Sen kan ju din egen inställning till tatueringar ändras med åren och då står du där med skägget i brevlådan.

Permalänk
Medlem

Har själv tatueringar på underarmarna, som går att täcka med en långärmad. Men å andra sidan så har jag ALDRIG(och jag menar aldrig) haft problem att få jobb.
Och har jobbat både i Industri, säljare i butik(där jag utan problem kunde ha kortärmat) och som nu i kontorsmiljö.
Tatueringar blir allt mer vanligt.

Just nu så ser man mer och mer på underarmarna, sleeves osv. Innan var de nåt litet på överarmen eller på benet som var "normen".

Hade jag tatuerat mig på halsen, kanske om den passa in med nåt helmotiv, men en random tatuering på halsen, njae.

Jag har slutat vara naiv och tänka "anställer de mig inte för den jag är så vill jag inte jobba där". Funkar tyvärr inte så om man nu inte älskar soc. bidrag.

Brukar faktiskt när jag gör ny tatuering snacka med chefen där jag jobbar för att kolla om den kan uppfattas på fel sätt. Då jag ser jobb > tatuering.

I slutändan är det ditt val, jag brukar inte se ner på nån som har tatueringar på halsen. Kommer aldrig göra.
Men klaga in om nån inte anställer dig pga den, för det är du som valt de

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Riktigt dåliga röstningsalternativ... "Han mår nog inte så bra" är inte vad jag tänker... jag tänker "fy fan vad fult det är". För det är det. Tatueringar på hals och huvud... urgh...