Permalänk
Medlem

Peltier och slk800?

Tjenare jag undrar hur många watts peltier en slk800 med en enermax 80 mm fläkt ?

vilka av dessa skulle gå att använda:

85w
118w
156w

och vad krävs det för kylning för en 226w peltier?

Får man med instruktioner hur man ska fixa tätning m.m. för att slippa kondens när man köper en? eller har ni någon bra länk?

hur många watt peltier kan man ha om man kör med en koolance PC-2 601BW med Koolance CPU-200 vatten block? det står typ att det ska klara 200watt på koolance hemsida ... kan man använda typ en 226watt peltier?

/Maste

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem

Det skulle bli jävligt svårt att sätta fast en coldplate på en SLK800, isf är nog Swiftech eller Alphas flänsar bättre, dessutom är inte själv botten på SLK800 ganska liten? Räcker den för att täcka en pelt?

Med tanke på att t.om Swiftechs och DangerDens bästa block har vissa svårigheter att kyla ner en 226pelt så gåre nog inte bättre med ett koolance block...dessutom räcker nog inte koolance radiatorn till.

Nordichardware har en isolerings guide, annars tycker jag en av de bästa är: http://www.octools.com/index.cgi?caller=articles/socket_conde...

Visa signatur

"det e som lunar fast med data!" <-- en kompis uttalande om SweC

Permalänk
Medlem

hmm du har nog rätt med slk:n hmm men vilken watt tror du skulle funka stabilt med koolance:n da?

hmm hur många minus är det på en peltier typ?

Visa signatur

[Dell XPS M1710] - [Intel® C2D T7400 (2.16 GHz, 4 MB cache, 667 MHz FSB) ] - [2GB Dual Channel 667MHz DDR2] - [512MB NVIDIA GeForce Go 7950 GTX] - [100Gb 7200RPM]

Permalänk
Medlem

Problemet är att man inte ska lägga peltiern direkt på processorn utan man måste ha en coldplate underst mot processorn och den ska klämma fast peltiern med ett JÄVLA tryck.
Det kan vara svårt att fixa med ett koolanceblock.

Vilken temperatur man får är beroende av hur bra du lyckas kyla peltens varma sida, hur stor effektutveckling det är på processorn och hur stark pelten är, alltså inget jag kan svara på

Visa signatur

"det e som lunar fast med data!" <-- en kompis uttalande om SweC