Officiella Battlefield 4-tråden!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av vozzen:

1. Jag håller med dig.

2. Det finns ungefär 87 vapen på bf3. Förstår du själv hur lång tid det tar för dom att få fram den rätta rekylen, känslan, animationen, siktet etc. Jag är grymt imponerad att vapnen är så olika som de är.

7. Mindre unlocks? Nej, tack.

8. Det här känner jag skulle vara grymt om det fanns. Tävlingar kan då köras osv.

10. Jag tror att du kan göra så att det blir 2D.

11. Variationen duger för mig, om man har premium så finns det inget att klaga på.

2: vet inte hur pass många BF spel du lirat, men själv är man veteran sedan 1942. Och min personliga åsikt är att BF3 har haft den sämsta vapenkänslan av dem alla än så länge, quality > quantity.

7. Jag vet inte hur du känner, men min personliga preferens är att du ska ha hela (eller så komplett som möjligt) arsenalen från sekund 1 du kliver in i spelet.
Funkade i 1942, funkade perfekt i BF2. Och vad gäller unlock systemet i BC2 så var det tusenfaldigt bättre än vad BF3 erbjuder, en massa onödigt skit som som ska göras för att få något "vanity" E-penis item så som JNG´n.
Nu vet jag att de inte kommer gå tillbaka till BF2 modellen, men de behöver hur som helst re-forga både klass systemet och unlocks från grunden upp, igen.

10. Enda moddsen jag hittat för att förbättra UI´n är inte godkända av EA alls längre, lite som med modden som tog bort blåfiltret.

11. har också premium, men det gör ändå ingen skillnad då varken Aftermath eller Armored kill var speciellt roligt, och jag verkar inte ensam om det då 8 av 10 servrar (give or take) lirar vanilla/B2K.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Så när tror ni vi får se rörliga bilder på BF4? Borde inte vara så länge kvar till dess med tanke på att media fått se det redan för ett tag sedan. Själv hoppas jag vi får se det en kort tid efter att End Game släppts och inte först på E3-mässan eller så.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Geeks Gaming

http://www.ea.charlieintel.com/wp-content/uploads/2013/03/201...

Dock så gillar jag inte direkt vad jag ser... förutom en av bilderna är på Shanghai och de kan bli intressant om dom kan göra en riktig City karta som man kan ta sönder helt.
Övriga bilder ser man bla Amtrac och Jet

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Så när tror ni vi får se rörliga bilder på BF4? Borde inte vara så länge kvar till dess med tanke på att media fått se det redan för ett tag sedan. Själv hoppas jag vi får se det en kort tid efter att End Game släppts och inte först på E3-mässan eller så.

Det är stor skillnad att visa press alpha builds jämfört med visa allmänheten och med tanke på att End Game måste sälja och de vill troligen mjölka ur det sista ur BF3 så räkna med att det blir nog en väntan.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Här finns en del information som jag har skrapat ihop! De nya bilderna är även där.
#12868897

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Detta bör de fixa:
Grafiken då BF3 är skapligt fult samt optimering, man ska kunna spela också.
Det ska inte längre se svart/vitt ut med lite gröna alt. bruna toner här och där.
Kontrasten, skuggor är inte kolsvarta, vitt är inte superwhite (så alla detaljer försvinner).
Bort med alla fula jävla 2d träd som syns överallt, in med riktiga träd istället och bort med alla äckliga utvecklare hos DICE som tror att en modern dator inte klarar av XYZ.
Fixa fysiken så man inte spazzar ut så fort man snuddar ett annat fordon, en tank ska också kunna åka över saker/igenom byggnader och inte fastna på fåniga saker.
Fixa fordonsfysiken, den är äcklig.
Fixa till destruction så allt har variation istället för att allt ser likadant ut varje gång + bättre modelswap för det ser så dåligt ut. Ibland är det t.o.m en delay på en sekund innan väggen försvinner.
Större byggnader, mer urban banor, då menar jag stora tajta urban banor utan en massa tom öken överallt.
Fler fordon, inte 4-5 per sida per 64 spelar game.
Terraforming.
Bättre ljud, mindre bas och mer klirr, ge mig snaps när jag tar eld. Bort med allt jävla "noise" från musiken, låter skorrigt.
Mindre DLC.
Släpp fler genomtänkta banor och inte banor där allt fokus är i mitten. Och mer design i dom, inte bara oj en liten byhålla mitt ute öknen med lite oljetorn.
Bättre gunplay och och därmed hitreg, man ska döda den man skjuter på, inte efter att han tagit skydd eller när du själv tagit skydd och du själv dör.
Bättre anticheat.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Geeks Gaming

Då tydligen detta är den "Officiella" tråden så postar jag här i stället

Ny bild kom upp på http://www.battlefield.com/battlefield-4 direkt efter filmen ovan.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jinxswe:

förutom en av bilderna är på Shanghai och de kan bli intressant om dom kan göra en riktig City karta som man kan ta sönder helt.

Lär ju vara Singleplayer, inte fick vi New York i MP.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolbreezad:

Jag hoppas verkligen att Dice håller lite längre på bf4 och ser till att det blir klart till skillnad från bf3 som de släppte för tidigt!

Förövrigt har jag inget emot att vänta till 2015, skaffade ju precis premium så det känns ju lite waste om Dice släpper bf4 i år

Tycker att just stressning hos spelskaparna när det kommer till nya titlar oftast förstör spelet i sig.
Kollar man på tex WOW så hade pandaria expansionen behövt minst 3 månader till på sig, och hade antagligen mått bättre av lite mer långsiktigt content än 1k dailies och två raids :/

Tror också att ts menade år 2014.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Någonting som jag vill ha är att det ska vara omöjligt för en gubbe eller bil eller något annat att "gå in" i tex en vägg. Dvs man fixar som en grundlag att materia inte kan åka in i annan materia. Exempel: En gubbe ligger ner med benen in mot en vägg. Vad händer när han backar? jo fötterna åker in i väggen. Eller när man skjuter så åker vapnet in i gubben. Det borde inte kunna gå och det drar ner helhets känslan av spelet enormt...

Permalänk
Geeks Gaming

Ny film igen

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Ubåt?

Är det en ubåt jag ser? Spännande!

Permalänk
Medlem

Unlimited ammo i fordon är hyfsat irriterande. En bra spelare i en jet kan dominera på hela banan. Sedan är raketerna löjligt pricksäkra.

På allmänna servrar skiter folk i om man ber om flera enginers med javelins och stinger och recons med soflams, så en nerf skulle vara välkommet.

Visa signatur

The individual is handicapped by coming face-to-face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists.

-- J Edgar Hoover

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Skulle ju inte precis lipa om dom satte in lite mer destruction. Även fast många anser att det är mycket så är det fortfarande inte lika mycket som i betan. Sen får vi inte glömma ljudet!! Vad hände med ljudet från bf3 betan när man låste upp saker? Det bastanta ljudet med bra bas så man verkligen kände '' gutt'' när man låste upp någonting. Nu är det total skit.
Kommer säkert bli hatat för detta (men jag spelar faktiskt bf3 och har gjort sen release till och från), ljudet på vapnerna är helt värdelöst. Fattar inte hur folk kan gilla det. Har ni spelat MOH 2010? Där jävlar har ni fint vapenljud med bra bas och vapnerna låter och känns inte lika dana heller, vilket de gör i bf3

Såg en video gjort av FrankieonPCin1080p tror jag det var där han hade bytt ut ljudet på SVDn till ljudet från SVDn från BFBC2 för att där låter vapnen mer.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

De lär ju ljuga om 70% av det som står på listan iallafall. Bf3 skulle ju vara '' true bf2 sequel '' men jag hoppas verkligen att dom lyckas

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Hoppas dom gör en bättre netcode, med BF3 känner jag mig tvinga att spela på servrar från norden.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Gäsp.. är det bara jag som är super trött på all dess hype? *2 sekunders film på en ubåts propeller* "ASSÅ HAR NI SETT? OMFG? UBÅT WTF?" .. ja.. en ubåt.. jag körde Ubåt för 12 år sedan..

Spekulation efter spekulation.. det är UPPENBART att BF4 är riktiga uppföljaren till BF2, så vi kommer UPPENBARLIGEN få BF1942/BF2 style banor igen, med samma typer av transport, det bästa från allt helt enkelt

Så det finns egentligen inget att hypa över, det enda jag är intresserad av är release datum, resten kunde jag inte bry mig mindre om för vi vet redan vad som väntar.

Beta Datum?
Release Datum?

Battlefield 4 i ett nötskal är: Battlefield 3 fast nedbantat från allt dåligt skit, större banor och fler fordon. PUNKT. Dvs som BF3 borde varit från början. Men nuvarande generationens konsoler klarade inte av det, vilket nästa generation nu gör. Därav får vi BF3 (BF4) nu.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

De lär ju ljuga om 70% av det som står på listan iallafall. Bf3 skulle ju vara '' true bf2 sequel '' men jag hoppas verkligen att dom lyckas

"PC Lead Platform"
- Släpps sedan i vinter och de säger att det var gjort för next-gen consoles mid-production igen

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zhrooms:

Battlefield 4 i ett nötskal är: Battlefield 3 fast nedbantat från allt dåligt skit, större banor och fler fordon. PUNKT. Dvs som BF3 borde varit från början. Men nuvarande generationens konsoler klarade inte av det, vilket nästa generation nu gör. Därav får vi BF3 (BF4) nu.

Källa?

Det här är DICE, de styrs av EA. De kommer inte göra ett färdigt genomtänkt spel, spelet kommer vara centrerat runt CoD fans precis som BF3 och DLC.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

Detta bör de fixa:

  1. Grafiken då BF3 är skapligt fult samt optimering, man ska kunna spela också.

  2. Det ska inte längre se svart/vitt ut med lite gröna alt. bruna toner här och där.

  3. Kontrasten, skuggor är inte kolsvarta, vitt är inte superwhite (så alla detaljer försvinner).

  4. Bort med alla fula jävla 2d träd som syns överallt, in med riktiga träd istället och bort med alla äckliga utvecklare hos DICE som tror att en modern dator inte klarar av XYZ.

  5. Fixa fysiken så man inte spazzar ut så fort man snuddar ett annat fordon, en tank ska också kunna åka över saker/igenom byggnader och inte fastna på fåniga saker.

  6. Fixa fordonsfysiken, den är äcklig.

  7. Fixa till destruction så allt har variation istället för att allt ser likadant ut varje gång + bättre modelswap för det ser så dåligt ut. Ibland är det t.o.m en delay på en sekund innan väggen försvinner.

  8. Större byggnader, mer urban banor, då menar jag stora tajta urban banor utan en massa tom öken överallt.

  9. Fler fordon, inte 4-5 per sida per 64 spelar game.

  10. Terraforming.

  11. Bättre ljud, mindre bas och mer klirr, ge mig snaps när jag tar eld. Bort med allt jävla "noise" från musiken, låter skorrigt.

  12. Mindre DLC.

  13. Släpp fler genomtänkta banor och inte banor där allt fokus är i mitten. Och mer design i dom, inte bara oj en liten byhålla mitt ute öknen med lite oljetorn.

  14. Bättre gunplay och och därmed hitreg, man ska döda den man skjuter på, inte efter att han tagit skydd eller när du själv tagit skydd och du själv dör.

  15. Bättre anticheat.

La till lite punkter i din text.

  1. Grafiken är långt ifrån ful och optimeringen är otroligt bra i mitt tycke. Har testat att spela det på en rigg med ett 8800GTX och det flyter på bra (i low).

  2. Svart/vitt är det när man är på väg att dö (du kanske hamnar i sådana situationer ofta?)

  3. Sätter man Ambient Occlution på HBAO så ska du nog se att skuggor mm blir lite trevligare.

  4. De ända träden som jag har i 2D är dem som är 2km utanför kartan, vet inte vafan du sysslar med där ute, men men...

  5. Tanks kan åka igenom byggnader (det var dock bättre i BC2)

  6. Håller med dig på den punkten.

  7. Finns ett eller två fordon som inte är så trevliga att köra, men resten är otroligt roliga.

  8. Spela COD om du är ute efter trånga stadsbanor.

  9. Sen när är det 4-5 st fordon per sida?? Och varför vill du ha fordon om du är ute efter trånga stadsbanor?

  10. Terraformin? Tror du har fått det lite om bakfoten...
Terraformering är ett förslag som innebär att människan skall göra aktiva ingrepp i någon eller några av de faktorer som påverkar förutsättningarna för bildandet av en ATMOSFÄR på en planet, måne eller annan himlakropp med avsikten att göra den mer lik jorden. Vanligtvis är det biosfären som behöver göras mer tempererad och syrerik.

  11. Vilken musik? BF3 är prisbelönat för just sitt ljud. Det kanske är fel på dina högtalare/hörlurar, för hos mig låter det fin fint. Basen från tanksen och de krispiga men ack så obehagliga ljudet från en PKP Pecheneg låter gallant!

  12. Varför mindre DLC? Det gjorde så att spelet var intressant fram tills 4:an kommer.

  13. De banor som lider av detta problem är stadsbanorna (de du ville ha mer av).

  14. Håller med dig på den punkten.

  15. Håller med dig på den punkten.

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av saindrenan:

La till lite punkter i din text.

  1. Grafiken är långt ifrån ful och optimeringen är otroligt bra i mitt tycke. Har testat att spela det på en rigg med ett 8800GTX och det flyter på bra (i low).

  2. Svart/vitt är det när man är på väg att dö (du kanske hamnar i sådana situationer ofta?)

  3. Sätter man Ambient Occlution på HBAO så ska du nog se att skuggor mm blir lite trevligare.

  4. De ända träden som jag har i 2D är dem som är 2km utanför kartan, vet inte vafan du sysslar med där ute, men men...

  5. Tanks kan åka igenom byggnader (det var dock bättre i BC2)

  6. Håller med dig på den punkten.

  7. Finns ett eller två fordon som inte är så trevliga att köra, men resten är otroligt roliga.

  8. Spela COD om du är ute efter trånga stadsbanor.

  9. Sen när är det 4-5 st fordon per sida?? Och varför vill du ha fordon om du är ute efter trånga stadsbanor?

  10. Terraformin? Tror du har fått det lite om bakfoten...
Terraformering är ett förslag som innebär att människan skall göra aktiva ingrepp i någon eller några av de faktorer som påverkar förutsättningarna för bildandet av en ATMOSFÄR på en planet, måne eller annan himlakropp med avsikten att göra den mer lik jorden. Vanligtvis är det biosfären som behöver göras mer tempererad och syrerik.

  11. Vilken musik? BF3 är prisbelönat för just sitt ljud. Det kanske är fel på dina högtalare/hörlurar, för hos mig låter det fin fint. Basen från tanksen och de krispiga men ack så obehagliga ljudet från en PKP Pecheneg låter gallant!

  12. Varför mindre DLC? Det gjorde så att spelet var intressant fram tills 4:an kommer.

  13. De banor som lider av detta problem är stadsbanorna (de du ville ha mer av).

  14. Håller med dig på den punkten.

  15. Håller med dig på den punkten.

Sain, du förstår inte ens vad jag menar med vissa punkter.

1. Grafiken är ful JA. Optimeringen luktar illa från långt håll, ett 680 får ca 50-60fps på High i 32p Conquest.
2. Svart/Vitt är grafiken i överlag då det antingen är superwhite eller superblack då spelet har fucked up HDR och överexponerar allting.
(Glöm inte bort att man blir bländad av ficklampor i dagsljus som om de vore solen, samt att spelarens ögon är gjorda av optik!)
3. Vad i helvete har HBAO att göra med att skuggor i spelet är KOLSVARTA Medans skuggor IRL inte alls är det? Och HBAO har ingenting att göra med skuggor som är utplacerade av spelets ljussättning, HBAO gör hörn/kanter mörka.
4. Alla träd på Kharg Island är 2D.
5. Nej, du kan köra sönder en vägg men du kan inte köra igenom en byggnad pga att ingenting innuti en byggnad kan gå sönder.
6
7. Svarade du på fel fråga eller något? Denna handlade om Destruction inte fordon.
8. Har du någonsin varit i en storstad? Tydligen inte. T.ex. New York, riktigt riktigt breda vägar mellan byggnaderna och byggnaderna är enorma. Fast du vill alltså att BF4 ska vara i tomma öken områden precis som BF3?
9. Sedan typ alltid? (inbefore armored kill)
10. Nej Terraforming spelmässigt innebär gropar i marken, det kallades för det i BFBC1 och BC2 samt Red Faction 1, 2, 3 och 4.
11. En Tank är inte basig, herregud gå lumpen..eller inte. Musiken är skorrigt, och det är designat för dubstep fans som gillar dåligt ljud, det är prisbelönt för att EA betalar. Samt för att de inte hört reverb förut
12. Mindre DLC(eller gratis) så spelet hålls i liv längre då vi får mer content direkt istället och vi kan ha mod support istället? Och jag vill inte betala 150 kr för 4 dåliga banor. Samtidigt så dödar DLCn de gamla banorna då ingen lirar dom längre (hittar fö 5 serverar inom EU med HC Conquest Large. som kör vanilla)
13. Vi har inga stadsbanor men ok. Eller jo du räknar Tehran, Paris och Metro som stadsbanor? Ja de är ju designade för CoD fans, inte för BF fans. Ge oss ENORMA städer designade för Conquest Large och inte nåt fjantigt 400m2 område där det finns 3 vägar du kan ta..
Ge oss detta:

Fast du verkar tro att man inte kan köra runt med fordon i storstäder?
Du vill ha öppna tråkiga öken banor. Skogsbanor måste ju vara omöjliga också för fordon att navigera då terrängen är så ojämn, finns stora stenar och trääääd överallt!!! Speciellt med den buggiga fordonsfysiken i BF3 där en tank kan fastna på en pytte sten.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Gäsp.. är det bara jag som är super trött på all dess hype? *2 sekunders film på en ubåts propeller* "ASSÅ HAR NI SETT? OMFG? UBÅT WTF?" .. ja.. en ubåt.. jag körde Ubåt för 12 år sedan..

Spekulation efter spekulation.. det är UPPENBART att BF4 är riktiga uppföljaren till BF2, så vi kommer UPPENBARLIGEN få BF1942/BF2 style banor igen, med samma typer av transport, det bästa från allt helt enkelt

Så det finns egentligen inget att hypa över, det enda jag är intresserad av är release datum, resten kunde jag inte bry mig mindre om för vi vet redan vad som väntar.

Beta Datum?
Release Datum?

Battlefield 4 i ett nötskal är: Battlefield 3 fast nedbantat från allt dåligt skit, större banor och fler fordon. PUNKT. Dvs som BF3 borde varit från början. Men nuvarande generationens konsoler klarade inte av det, vilket nästa generation nu gör. Därav får vi BF3 (BF4) nu.

Du va då himla negativ...
Jag tycker att det är kul att få se ubåten just för att det är trevligt att de tar tillbaka lite gamla grejer.

Vad vill du ha i Bf4, för att det ska vara intressant, som inte finns/funnits i battlefieldserien? Rymdskepp? Radiostyrda delfiner med laser? En cyborg men miniguns till armar?
(BF2142...räknas det? Isådant fall tar jag tillbaka de där med rymdskeppet)

Nää, som sagt, det ska bli intressant att se hur de löser ubåtar då de tyder på mer avancerade strider till havs... Spekulationer javisst men tanken är kul!

Är inte denna tråd till för att posta intressanta nyheter och diskutera ett gemensamt intresse? Förklara för mig vad du bidrar med till den här tråden genom att skriva att det som postas här är meningslöst och ointresserat.

Om det nu förefaller sig vara så att min tidigare post är helt ointressant och inte har med tråden att göra så tar jag naturligtvis bort den.

Kan för övrigt tipsa dig om ett galleri med "köttätande växter" här på swec, det kanske intresserar dig mer än att diskutera och hypa det kommande Battlefield 4!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kandidaten:

Du va då himla negativ...
Jag tycker att det är kul att få se ubåten just för att det är trevligt att de tar tillbaka lite gamla grejer.

Vad vill du ha i Bf4, för att det ska vara intressant, som inte finns/funnits i battlefieldserien? Rymdskepp? Radiostyrda delfiner med laser? En cyborg men miniguns till armar?
(BF2142...räknas det? Isådant fall tar jag tillbaka de där med rymdskeppet)

Nää, som sagt, det ska bli intressant att se hur de löser ubåtar då de tyder på mer avancerade strider till havs... Spekulationer javisst men tanken är kul!

Är inte denna tråd till för att posta intressanta nyheter och diskutera ett gemensamt intresse? Förklara för mig vad du bidrar med till den här tråden genom att skriva att det som postas här är meningslöst och ointresserat.

Om det nu förefaller sig vara så att min tidigare post är helt ointressant och inte har med tråden att göra så tar jag naturligtvis bort den.

Kan för övrigt tipsa dig om ett galleri med "köttätande växter" här på swec, det kanske intresserar dig mer än att diskutera och hypa det kommande Battlefield 4!

BF3 var en gåta, det var spännande att se vad vi skulle få, folk trodde det var uppföljare till BF2 men det visade sig ju att det rättare sagt var en kopia på Bad Company 2 mer än något annat spel i BF serien, som sagt då visste vi inte och vi hoppades så mycket på uppföljare till BF2.

Idag vet vi hur det gick då och med facit i handen så ser det just nu ut som BF4 blir den riktiga uppföljaren till BF2, dvs allt det vi hypade om inför BF3, är EXAKT samma hype som är nu, vi argumenterar för att vi vill ha samma grejor som vi ville innan BF3 släpptes.. dvs samma skit igen, det som gör mig trött på att läsa, då jag läst EXAKT samma hype för 1,5 år sedan

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Kan verkligen inte vänta på att se lite gameplay! Har hört lite historier om plötsliga snöstormar och oväder i multiplayer. Sen att signa upp sig på sidan må vara en riktig häftig känsla samtidigt en free dog tag.

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

BF3 var en gåta, det var spännande att se vad vi skulle få, folk trodde det var uppföljare till BF2 men det visade sig ju att det rättare sagt var en kopia på Bad Company 2 mer än något annat spel i BF serien, som sagt då visste vi inte och vi hoppades så mycket på uppföljare till BF2.

Idag vet vi hur det gick då och med facit i handen så ser det just nu ut som BF4 blir den riktiga uppföljaren till BF2, dvs allt det vi hypade om inför BF3, är EXAKT samma hype som är nu, vi argumenterar för att vi vill ha samma grejor som vi ville innan BF3 släpptes.. dvs samma skit igen, det som gör mig trött på att läsa, då jag läst EXAKT samma hype för 1,5 år sedan

Haha ja, jag förstår dig... samma visa varje gång! Dock så sitter man där på sin kammare och blir lika exalterad varje gång man hör något "nytt" om battlefield 4. I den bästa av världar så hade en remake av 1942 varit fantastiskt men det hör inte till den här tråden.

Jag hoppas på mer utvecklade squads i Bf4! Där det verkligen verkligen lönar sig att alla tar på sig en roll och ansvar. Kanske inte så casual-gaming men det skulle göra spelet mer engagerande tror jag. Mer rage på squadmates = fler sålda tangentbord = win/win för alla parter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Battlefield 4 i ett nötskal är: Battlefield 3 fast nedbantat från allt dåligt skit, större banor och fler fordon. PUNKT. Dvs som BF3 borde varit från början. Men nuvarande generationens konsoler klarade inte av det, vilket nästa generation nu gör. Därav får vi BF3 (BF4) nu.

Spelet kanske kommer ut på nya konsollerna men skulle inte tro EA skulle lämna en så stor klunga pengar bakom sig och inte göra spelet till nuvarande konsoller också.
Som vi såg i BF3 så är det nästan omöjligt att göra samma spel till två så olika plattformar och förvänta sig den passa till båda. Allt för många banor kändes helt för små för 64 spelare medan vissa va mindre lämpiga för konsollernas 24 spelare. Sen varför tror du dropshipen va obemannad och det inte fanns Commander eller 2 manna jets? Jo, för att ta bort så pass många spelare från ett 12 manna team skulle vara för märkbart för marktrupperna...

Konsollerna kommer åter igen hålla tillbaks utvecklingen, precis som förra gången. :/

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Avstängd

BF3=epic fail
BF4= Nästa epic fail.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Spelet kanske kommer ut på nya konsollerna men skulle inte tro EA skulle lämna en så stor klunga pengar bakom sig och inte göra spelet till nuvarande konsoller också.
Som vi såg i BF3 så är det nästan omöjligt att göra samma spel till två så olika plattformar och förvänta sig den passa till båda. Allt för många banor kändes helt för små för 64 spelare medan vissa va mindre lämpiga för konsollernas 24 spelare. Sen varför tror du dropshipen va obemannad och det inte fanns Commander eller 2 manna jets? Jo, för att ta bort så pass många spelare från ett 12 manna team skulle vara för märkbart för marktrupperna...

Konsollerna kommer åter igen hålla tillbaks utvecklingen, precis som förra gången. :/

Va babblar du om? Xbox 720 och PS4 kommer få 64 Player MP, om det nu kommer till Xbox 360 och PS3 så kommer dom vara kraftigt nedbantade, huvudsakligen görs spelet till PC, PS4 och Xbox 720, så det kommer inte bli förhindrat på något sätt denna gång, all out BF2 style end of story

Skrivet av Flopper:

BF3=epic fail
BF4= Nästa epic fail.

Troll eller Noob

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Va babblar du om? Xbox 720 och PS4 kommer få 64 Player MP, om det nu kommer till Xbox 360 och PS3 så kommer dom vara kraftigt nedbantade, huvudsakligen görs spelet till PC, PS4 och Xbox 720, så det kommer inte bli förhindrat på något sätt denna gång, all out BF2 style end of story

Huvudsakligen? Precis som förra gången PC var lead platform? Nej, det kommer utan tvekan vara samma skit igen. Även om NG konsollerna och PC kan ha oändligt med spelare så kommer det minsta gemensamma nämnare bestämma hur spelet kommer bli. PC och NG kanske får snyggare visuals men gameplay kommer gå efter vad 360'n och PS3'an kan hantera.

Edit: Jahapp. Vart visst avstängd...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec