Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Sjukt bra corp och dom är noob vänliga!

Jag har spelat EVE från och till sedan 2011 men aldrig riktigt kommit in i spelet. Jag kontaktade SCORPIUS här på sweclockers om en corp han berättade om. Nu sitter jag här 12 dagar sedan jag gick med och har sett mer pvp action än under hela min tid i eve. Corpen är sjukt hjälpsam och jag tränar just till stealth bomber

Jag tycker ni borde testa corpen och se vad dom verkligen går för! Dom hittar på allt från mining till pvp och är väldigt noobvänliga

Karl XII's Dragoner heter corpen

Permalänk
Avstängd

Eve Online 30 Day Starter Pack - Amarr Bounty Hunter
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/mmos/eve-onlin...

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Tänkte försöka börja lira EVE igen efter en tids uppehåll. Senast jag spelade hade Apocrypha nyss släppts har jag för mig. Behöver jag köpa nån expansion eller räcker det med att ladda ner klienten och betala månadsavgiften?

Visa signatur

PSN: Kurisumasu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godo:

Tänkte försöka börja lira EVE igen efter en tids uppehåll. Senast jag spelade hade Apocrypha nyss släppts har jag för mig. Behöver jag köpa nån expansion eller räcker det med att ladda ner klienten och betala månadsavgiften?

Bara tuta och kör

Permalänk
Medlem

Det uppdaterar sig själv

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

seti I 1960 - 2013

Vår Commander för vår Us Battle Group,, seti I - irl Patrick, lämnade oss den 5e April, han blev 53 år.

8 dagar efter att han fick reda på att han hade Cancer/Lymfom dog han.

"I hope seti I have found better space ships than we got here in eve!"

Saknaden är stor.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Söker corp medlemmar

Tjabba,

Vi är ett Industri corp som håller till i Lowsec och söker lite fler medlemmar, bara svenskar än så länge.

Skills inte så viktigt utan vi kör på och hjälps åt

Kontakta StormFurir in game för lite mer genomgående info

Visa signatur

P190 * Gigabyte X58-UD5 * i7 920 * Corsair 6Gb 1333Mhz CL-9 * GTX 560 Ti SLI * Velociraptor 150GB * Seagate 500GB 7200.11 * Plextor PX-810SA * Vista 64 * T220 *

Permalänk
Medlem

För alla som är intresserade av EVE online, oavsätt om ni spelar eller inte, så är det mycket intressant som presenteras i live-sändningarna från EVE Fanfest som just dragit igång (torsdag till lördag).

http://www.twitch.tv/ccp

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuFFy:

För alla som är intresserade av EVE online, oavsätt om ni spelar eller inte, så är det mycket intressant som presenteras i live-sändningarna från EVE Fanfest som just dragit igång (torsdag till lördag).

http://www.twitch.tv/ccp

Insåg plötsligt hur träffsäker Yahtzees nedlåtande kommentar om Eve-spelarna faktiskt är: "The nerds who are to nerds what nerds are to normal people".

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Har alltid varit lite nyfiken på detta med EVE Online, men aldrig riktigt klurat ut vad det går ut på riktigt. Är det glida runt runt levla upp osv (eller iaf få bättre "gear" o pengar osv) eller va gör man egentligen. Nån insatt som orkar dra en snabbkurs?

Verkar mysigt på nåt sätt o glida runt i rymden o ha sig lite bara. Är det så fritt som jag fått för mig att man kan pipa iväg hur o var man vill?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Har alltid varit lite nyfiken på detta med EVE Online, men aldrig riktigt klurat ut vad det går ut på riktigt. Är det glida runt runt levla upp osv (eller iaf få bättre "gear" o pengar osv) eller va gör man egentligen. Nån insatt som orkar dra en snabbkurs?

Verkar mysigt på nåt sätt o glida runt i rymden o ha sig lite bara. Är det så fritt som jag fått för mig att man kan pipa iväg hur o var man vill?

Framför allt går det ut på att sitta o snacka skit på teamspeak med andra nördar och göra saker tillsammans, och läsa om vad alla andra i EVE gör!

Det sociala är det som är så otroligt bra med EVE.

"Levela" gör du hela tiden genom att passivt träna skills, som tränas även när du är offline.
Sedan är det alltid kul att kunna flyga större och större skepp. Men i PvP finns det alltid roller för olika typer av skepp. Även folk som spelat i många år kan i PvP ha väldigt kul att flyga de minsta skeppen.

Det finns många som bara sitter själva i "säker" rymd i flera år, grind:ar PvE-missions hela tiden och lägger alla pengar de får in på att köpa bättre saker till sitt redan dyra skepp (vilket ibland resulterar i löjligt dyra skepp som då blir mål för pirater).

Men som sagt så är det gruppaktiviteter som är absolut roligast. Sedan gäller det bara att du provar på olika typer av aktiviteter för att hitta det som passar dig. Om det nu är PvP (som ensam, i liten grupp eller i extremt stora grupper), eller om det är asteroid mining för att som en corporation kunna bygga de största skeppen. Alla skepp och "gear" i spelet byggs av spelare.

Det går att spamma hur länge som helst om alla olika typer av aktiviteter och spelsätt.

Permalänk
Skrivet av azmodan:

Är det så fritt som jag fått för mig att man kan pipa iväg hur o var man vill?

Ja, du har inga restriktioner på vart du kan "pipa iväg" till, förutom andra spelare då, Gate-camps är väl den enda restriktionen i EVE Online

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BuFFy:

Framför allt går det ut på att sitta o snacka skit på teamspeak med andra nördar och göra saker tillsammans, och läsa om vad alla andra i EVE gör!

Det sociala är det som är så otroligt bra med EVE.

"Levela" gör du hela tiden genom att passivt träna skills, som tränas även när du är offline.
Sedan är det alltid kul att kunna flyga större och större skepp. Men i PvP finns det alltid roller för olika typer av skepp. Även folk som spelat i många år kan i PvP ha väldigt kul att flyga de minsta skeppen.

Det finns många som bara sitter själva i "säker" rymd i flera år, grind:ar PvE-missions hela tiden och lägger alla pengar de får in på att köpa bättre saker till sitt redan dyra skepp (vilket ibland resulterar i löjligt dyra skepp som då blir mål för pirater).

Men som sagt så är det gruppaktiviteter som är absolut roligast. Sedan gäller det bara att du provar på olika typer av aktiviteter för att hitta det som passar dig. Om det nu är PvP (som ensam, i liten grupp eller i extremt stora grupper), eller om det är asteroid mining för att som en corporation kunna bygga de största skeppen. Alla skepp och "gear" i spelet byggs av spelare.

Det går att spamma hur länge som helst om alla olika typer av aktiviteter och spelsätt.

Skrivet av EnNickeMan:

Ja, du har inga restriktioner på vart du kan "pipa iväg" till, förutom andra spelare då, Gate-camps är väl den enda restriktionen i EVE Online

Aha, ja man kanske skulle ta o testa nån trial eller så om det finns

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Aha, ja man kanske skulle ta o testa nån trial eller så om det finns

Se till så att du hittar andra att spela med så tidigt som möjligt så att du får hjälp med grunderna. Det hjälper otroligt mycket för att undvika de största nybörjarmisstagen. Men ge inte upp för att du inte förstår allt första kvällen. Det kan ta en del tid att förstå sig på grunderna, men det är absolut värt det att sätta sig in i spelet!

Permalänk
Medlem

En fantastisk trailer:

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag är en äkta noob när det kommer till Eve men jag måste säga att jag verkligen älskar spelet än så länge.
Men nu när jag har klarat alla tutorial uppdrag vad ska jag göra sen? vem ska jag prata med? Vart ska jag åka?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem

Det beror på vad du vill göra

Vill du ha pew pew och missions så letar du upp en lvl 1 agent.
Var i rymden är du?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Jag är en äkta noob när det kommer till Eve men jag måste säga att jag verkligen älskar spelet än så länge.
Men nu när jag har klarat alla tutorial uppdrag vad ska jag göra sen? vem ska jag prata med? Vart ska jag åka?

Det första jag gjorde efter tutorialen var att göra "epic arc missions". Det är en speciell storyline av level 1 uppdrag. Tror det är ca 50 st uppdrag efter varandra med lite story och även lite förgreningar beroende på vilka val du gör.

Tyckte att den var rolig som gav en bra mjukstart/inledning till spelet. Gav lite mer tid till att faktiskt spela spelet och få en känsla för det och vad man kan göra och vad man vill göra. Läste även en hel del under tiden.

En liten introduktion:
http://wiki.eveuniversity.org/Getting_Started_in_EVE_Online

Tycker att eve university har en riktigt bra wiki. Finns mycket matnyttigt i den. Jag läste en hel del wikis i början (för typ 3 månader sedan så känner mig fortfarande lite som en noob. ).

Jag körde en hel del missions i början men även en del mining.

Edit: En guide till med information om vad det finns för karriärsmöjligheter. http://wiki.eveuniversity.org/How_to_earn_ISK

Permalänk
Medlem

Själv drog jag till lowsec direkt och det har jag inte ångrat en sekund. Om ditt mål är PvP råder jag dig att göra detsamma. Det gäller bara att hitta ett corp med rutinerade spelare som du kan lära dig av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Jag satsar på att bli miner men jag har lite problem med att jobba i lugn och ro
När jag står och samlar ore så dyker det nästan alltid upp fiender. Så min fråga är nu hur ska jag försvara mig som miner?
Som det är just nu så warpar jag bara undan så fort som möjligt. Men detta känns inte som något specielt effektivt sätt.

ska man använda drones som försvar som miner eller ska jag offra en miner plats på mitt skepp och installera en kanon?

Hur ska man göra som miner i liknande situationer?

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Jag satsar på att bli miner men jag har lite problem med att jobba i lugn och ro
När jag står och samlar ore så dyker det nästan alltid upp fiender. Så min fråga är nu hur ska jag försvara mig som miner?
Som det är just nu så warpar jag bara undan så fort som möjligt. Men detta känns inte som något specielt effektivt sätt.

ska man använda drones som försvar som miner eller ska jag offra en miner plats på mitt skepp och installera en kanon?

Hur ska man göra som miner i liknande situationer?

Jag har samma problem ^^ vilket jag löser genom att göra som du säger, warpa runt mellan olika astroid fält. Även jag har funderat på att skaffa drones som kan försvara mig.

Permalänk
Medlem

Om det är highsec ni pratar om så är ratsen (npc-fienderna) i bältena väldigt klena.

Träna upp drones skillen till lvl 3-4 så bör ni kunna försvara er utan problem. Finns även en del andra drone skills som ni med nästan ingen träningstid alls kan få upp till lvl 3.

Jag misstänker att ni sitter i en venture om ni är nya spelare? Träna mot en mining barge så fort som möjligt. Det blir en ganska rejäl skillnad i isk/h med en sån. Med min retriever drar jag in ca 10M isk/h. Inte mineat så mycket de senaste veckorna men i början är 10M isk ganska bra med pengar.

Tänk också på att i början så får man oftast mer pengar för att sälja ore direkt istället för att refinea oren till mineraler. Man måste träna en hel del skills innan det börjar löna sig att refinea rent ekonomiskt. (Om man nu minear i syfta att sälja och dra in isk)

Permalänk

Annars är det bara att rekommendera att gå med i ett mining corporation, de erbjuder ofta skydd när man minar i grupp. Gäller dock att vara försiktig, jag har varit med och ruinerat mer än ett high-sec mining corp med smartbombing battleships.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwertan:

Jag satsar på att bli miner men jag har lite problem med att jobba i lugn och ro
När jag står och samlar ore så dyker det nästan alltid upp fiender. Så min fråga är nu hur ska jag försvara mig som miner?
Som det är just nu så warpar jag bara undan så fort som möjligt. Men detta känns inte som något specielt effektivt sätt.

ska man använda drones som försvar som miner eller ska jag offra en miner plats på mitt skepp och installera en kanon?

Hur ska man göra som miner i liknande situationer?

Jag började också som miner. Använd light drones som försvar så är det lugnt.

Permalänk
Avstängd

Galet crowdat @Jita med fyrverkerier och annat.

Och CCP slåss ju http://www.twitch.tv/ccp

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Detta måste ju vara familjedödar-spelet #1!?

Testade för ett par år sen men var tvungen att sluta när frugan undrade vem jag var när jag kom upp från källaren.

Dag/natt spelade ingen roll. Tror fan det var då jag fick mina hemorojder!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Detta måste ju vara familjedödar-spelet #1!?

Testade för ett par år sen men var tvungen att sluta när frugan undrade vem jag var när jag kom upp från källaren.

Dag/natt spelade ingen roll. Tror fan det var då jag fick mina hemorojder!

Haha. Man måste ju faktiskt inte spela så mycket. Även fast suget finns där.... Kämpa emot!

Permalänk
Medlem

Någon som är med i en svensk corp man kan få joina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe94:

Någon som är med i en svensk corp man kan få joina?

Måste vara helsvenskt?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Måste vara helsvenskt?

nej då.