Minecraft + Sid Meiers Civilization - Söker spelare för svensk civilisation

Permalänk
Skrivet av 1guy:

andra spelare som har egna civilisationer.

okej

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

ja oj!
det låter jättekul du!
jag kan gärna vara med!

Permalänk
Medlem

Skriv upp mig, jag kan troligen vara med på lördag, kan nog fixa in 4 pers till ifall du vill, Man har ju sina kontakter, Kan mycket I'm red stone så kan nog bygga mycket, ganska grymm byggare ifall man får säga det själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pebzz:

Skriv upp mig, jag kan troligen vara med på lördag, kan nog fixa in 4 pers till ifall du vill, Man har ju sina kontakter, Kan mycket I'm red stone så kan nog bygga mycket, ganska grymm byggare ifall man får säga det själv

majoriteten av vad som är i en stad är pre-built, det mesta man gör som byggare är att designa staden, vad ska stå var, fixa snygga gator, fin omgivning, bygga en mur, osv.

finns ofc inget som stoppar att bygga massa egna hus, fast främst blir det att snygga till saker och göra så det ser fint ut att placera de byggnader som fyller ett syfte (t.ex en bank)

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Servrarna är uppe, fast EU2 (som vi nog spelar på, då vi lättare kommer komma in på den, EU1 är nästan full) har griefats.

Så vi väntar till den är fixad, sen lägger jag upp info samt PMar alla som bad mig.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pebzz:

Skriv upp mig, jag kan troligen vara med på lördag, kan nog fixa in 4 pers till ifall du vill, Man har ju sina kontakter, Kan mycket I'm red stone så kan nog bygga mycket, ganska grymm byggare ifall man får säga det själv

Jag är Pebzz vän men jag kan nog inte spela på lördag men säkert på söndag kväll

Permalänk
Medlem

Pebzz är min irl polare skulle väldigt gärna vilja vara med, är rankad 4 som Archer på mcctf med 118 i killstreak, så det säger sig självt, skulle vilja vara bågskytt och det är okej, så du kan räkna med mig! Email: Sotch@live.se

Permalänk

Jag är gärna med
Skicka Pm när serven startar

Permalänk
Medlem

op är uppdaterad med info. jag drar ut PM först när vi hittat vart vi ska bo så vi kan skicka ett PM med full info.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

går ju inte logga in.. kommer in på första "servern" men sen går det inte komma in på civ craft. kom in en gång men gick inte att göra något då, laggade som satan. brukar det vara så?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

går ju inte logga in.. kommer in på första "servern" men sen går det inte komma in på civ craft. kom in en gång men gick inte att göra något då, laggade som satan. brukar det vara så?

skulle ha skrivit i tråden och pmat om det var så att det var värt att spela just nu. eftersom alla skapar sina civilisationer och första byggnader så laggar det något för jävligt.

jag drar iväg pm när det är värt för andra att börja gå in på servern, det är som sagt helt unplayable just nu pga lagg. vänta nån dag istället, finns ingen anledning att köra just nu.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

skulle ha skrivit i tråden och pmat om det var så att det var värt att spela just nu. eftersom alla skapar sina civilisationer och första byggnader så laggar det något för jävligt.

jag drar iväg pm när det är värt för andra att börja gå in på servern, det är som sagt helt unplayable just nu pga lagg. vänta nån dag istället, finns ingen anledning att köra just nu.

aaww vad surt..

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

skulle ha skrivit i tråden och pmat om det var så att det var värt att spela just nu. eftersom alla skapar sina civilisationer och första byggnader så laggar det något för jävligt.

jag drar iväg pm när det är värt för andra att börja gå in på servern, det är som sagt helt unplayable just nu pga lagg. vänta nån dag istället, finns ingen anledning att köra just nu.

Trevligt att servern är uppe iaf. Då är det nog dags att börja planera en bostad nu. Hur lätt skulle det vara att bygga av tex tegel? Finns det någon lera i närheten?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Var inne nyss, de verkar ha gjort något med servern.
Svea_Rike och Stockholm finns kvar som områden
Men alla byggnader är borta.

Permalänk
Medlem

Tja, jag hoppar gärna på. Men är det uppgifterna i första posten som alltid stämmer? Alltså just nu kör vi på Eu1 eller 2?

Samt vilka tider är du (m101) inne för det mesta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Var inne nyss, de verkar ha gjort något med servern.
Svea_Rike och Stockholm finns kvar som områden
Men alla byggnader är borta.

wtf. jag tar ett snack med admin

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk

Jag är också sugen!

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

skulle verkligen vilja testa detta! verkar riktigt skoj faktist!!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag har tagit mig till svea_rike nu och jag har givit allt mitt guld till dig men skulle behöva en inv

Permalänk
Medlem

kommer ta en paus till dom gjort en rollback. ni får självklart invites då.

pratade med ipconfig (en mod) och han berättade att det förmodligen blir en 24h rollback för att fixa problemen med att alla byggnader är borta. så som saker ser ut nu finns det alltså ingen idé att spela tills denna rollback skett. vänta ett tag så slipper ni slösa tid ^^

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

kommer ta en paus till dom gjort en rollback. ni får självklart invites då.

pratade med ipconfig (en mod) och han berättade att det förmodligen blir en 24h rollback för att fixa problemen med att alla byggnader är borta. så som saker ser ut nu finns det alltså ingen idé att spela tills denna rollback skett. vänta ett tag så slipper ni slösa tid ^^

Jahopp... Då var hela dagen bortkastad då.

Dold text
Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvantum:

Jahopp... Då var hela dagen bortkastad då.

Du kan ju tröst-äta lite kyckling ikväll

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Tjena, visade sig att det inte blev rollback utan dom löste det på andra sätt. Servern är uppe och fungerande alltså.

jag finns både på teamspeak (jefvel.net) och inne på EU1. Hoppa in och be om en invite!

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Det vi blev av med pga dessa problem (förutom tid) var alla våra resurser vi samlat på oss. så vi har brist i allt från trä till, ja, allting.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

De två bästa spelen annhilerade!
Kan det bli bättre?

Jag hoppar gärna in!
Gillar att leka ingenjör, minea har jag inte något emot heller. Dock så är jag lite rostig då det var 6 månader sedan jag spela sist.
Har tyvärr inte tid mer än ett par timmar i veckan.

Minecraft nick: Anancites

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Msg'ade dig några gånger men fick inget svar, men jag tar gärna en invite.

Nick: ArakanI

Permalänk
Medlem

Låter lite häftigt, kollar in det när jag kommer hem från Spanien om några dagar.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

whats new?

Du har nu spawnat i spawn. Fortsätt läsa för detta är viktigt! Se dig om så kan du se en skylt som visar vägen till en bank. Följ vägen till banken och sälj sedan ALLT DITT GULD. Gör detta genom att hålla i guldet och slå på skylten (vänster musknapp).
När du sålt allt ditt guld kan du dra ett meddelande till mig, m101, genom att skriva /msg m101 hej så fixar vi en invite till dig för att gå med i staden. Skicka även över allt guld (som kommer sättas direkt in i stads/civilisations-kassan) till mig med /pay m101 *mängd*.

Är det inte bättre att lägga in pengarna EFTER att man har gått med i staden? Eftersom man förlorar 5% av värdet på guldet när man lägger in det i spawn banken.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Är det inte bättre att lägga in pengarna EFTER att man har gått med i staden? Eftersom man förlorar 5% av värdet på guldet när man lägger in det i spawn banken.

Fast dör du på vägen till staden så förlorar du allt...
Och alla jag har stött på på vägen har försökt döda mig.