Minecraft + Sid Meiers Civilization - Söker spelare för svensk civilisation

Permalänk

Jag är på!

Permalänk
Medlem

Kan inte spela på ett par dagar nu p.g.a olika orsaker men efter är jag definitivt på! Verkar as kul

Visa signatur

||NZXT Phantom 410||ASUS P8Z77-V||i7 3770K @ 4.2GHz||8 GB Corsair Vegeance LP 1600MHz||Gigabyte GTX 670 2Gb OC||Corsiar CX600||Intel 520 120GB SSD||

Roses are red, My screen is blue

I sit here wondering, WTF did I do

Permalänk
Medlem

Drakaris: x:689 z:1150

Edit: det ska stå z: -1150

Permalänk
Medlem

lade till den i OP

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

RUNFORREST här.

Sålde allt mitt guld för coins, fattade inte vart man såg hur många man hade, så jag skickade inga. För det var väl det du menade, att man skulle skicka sina coins? Men jag ska göra det när jag loggar in nästa gång och ska lira om någon säger hur man gör men nu blir det Diablo 3.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Skrivet av 1guy:

Stockholm
+771, -2061

Är det x=771 och z=-2061?

Försökte ta mig dit men dog av hunger

Sålde allt mitt guld till coins.
Vet dock inte hur jag ser hur mkt coins jag har så har inte skickat ännu.

Nickar DragonRapide i MC oxå

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av DragonRapide:

Är det x=771 och z=-2061?

Försökte ta mig dit men dog av hunger

Sålde allt mitt guld till coins.
Vet dock inte hur jag ser hur mkt coins jag har så har inte skickat ännu.

Nickar DragonRapide i MC oxå

Japp, X och Z

Ett tips är att köpa en fisk eller två, och inte sprinta, simma eller hoppa
Skriv /econ så ser du hur mycket mynt du har (Om jag kommer ihåg rätt )

Permalänk
Medlem

Projektet låter verkligen som om det kan få en att gilla minecraft igen Gillar att minea/farma, är mindre idérik dock så att bygga hus från scratch är inte min starka sida. Skicka gärna ett Pm om ni vill ha mig Heter förövrigt garluch även på minecraft.

Permalänk
Medlem

Fan vad spännande det här låter! Hur går det med Svea Rike, börjar ni få ihop något som liknar en stad?
Jag ska absolut joina er så snart jag har tid att spela!

Permalänk
Medlem

Vi är i KRIG och behöver DIN HJÄLP - 10:30 LÖRDAG

Det går bra för oss SweClockare i CivCraft, fast vi ligger i krig emot en ökänd fuskar-nation. Då vi glömt spara bevis på deras fuskande kan vi inte göra annat än att möta dom på slagfältet.

Imorgon (Lördag) 10:54 på morgonen startar WARTIME. Då sker krigandet och avgör våran nations öde. Vi behöver din hjälp för att säkra svensk seger över de tyska invaderarna. Planen är att ta striden till deras bas. 10:30 möts vi imorgon i Stockholm, sätter på oss full strids-gear och anfaller dom innan de anfaller oss.

Om saker går som planerat, vilket de säkert inte kommer, är dom inte vakna och vi vinner direkt. Men ifall dom är vakna kommer vi GARANTERAT behöva din hjälp!!

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

OP är förövrigt uppdaterad snart, börjar skriva på update nu.

In på TS med er, all kommunikation sker via teamspeak

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Jag kommer att vara utan dator i kanske 2-3 veckor, ta hand om min saltgurka kiosk så länge!

Visa signatur

ǀ i5 4670K ǀ GTX 770 TwinFozr ǀ Corsair CX 600M ǀ Corsair Vengeance 8 GB 1600 MHz ǀ

Permalänk
Medlem

Hoppade in en stund och tog mig till staden. Skulle dock vilja bli medlem

anv: luke_de_nuke

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Vi är i KRIG och behöver DIN HJÄLP - 10:30 LÖRDAG

Det går bra för oss SweClockare i CivCraft, fast vi ligger i krig emot en ökänd fuskar-nation. Då vi glömt spara bevis på deras fuskande kan vi inte göra annat än att möta dom på slagfältet.

Imorgon (Lördag) 10:54 på morgonen startar WARTIME. Då sker krigandet och avgör våran nations öde. Vi behöver din hjälp för att säkra svensk seger över de tyska invaderarna. Planen är att ta striden till deras bas. 10:30 möts vi imorgon i Stockholm, sätter på oss full strids-gear och anfaller dom innan de anfaller oss.

Om saker går som planerat, vilket de säkert inte kommer, är dom inte vakna och vi vinner direkt. Men ifall dom är vakna kommer vi GARANTERAT behöva din hjälp!!

Hur gick kriget?

Permalänk
Medlem

Diplomati:

Ally with Der
Ally with Drakaris
Ally with Stormhill
Ally with Kazmodan
Ally with HolyMountians
War with Sandaris
War with Syntec

Waypoint:
Stormhill: x1750 z-1400
Sandaris: x200 z-1550

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Hur gick kriget?

Admin gjorde en konstig rollback som bara förstörde vissa chunks, och ändrade Wartime till måndagar. Men nu är allt OK igen, och WAR är på lördag klockan 10:54 som det skulle ha varit denna lördagen. Vi behöver fortfarande er hjälp nu på lördag när det blir krig på riktigt!

/Paffs - Kirunatrollet

Permalänk
Medlem

Loggade in i spelet och nu är jag inte med i Svea Rike längre. Varför det?

Dålig stil att bannlysa era invånare att sova under bar himmel bara för att ni känner för det och utan förklaring!

Permalänk
Medlem

Vi kickade alla dessa spelare:

piratkopia13 motsols pingisvinnare tomdamuffin ockelberg021 nolliejulle Creepy_Andersson b3njooo
larshenh Oskar272 flyerking Raztheone axelsolhall EsabManor Attano davidt1998 trumpy Vauxite LTSma5h WeeDzCokie Fatalapple tgadler

Anledningen var inaktivitet. Alla får re-invitea när dom ber om det, vi förlorar på att ha många medlemmar så att låta inaktiva ligga kvar är onödigt, man är med i staden när man spelar, ser vi inte dig på ett par dagar kickar vi dig temporärt.

Vi kommer också kicka alla personer som inte är på teamspeak. Vi har griefers i staden och enda sättet att få en uppfattning om hur folk är som personer är att kunna prata osv. Vi vill helt enkelt undvika griefing, antingen gör man på detta sätt eller så sätter vi restrictions på medlemmar så dom inte kan modifiera några block, och det skulle vara bra mycket värre än att gå in på TS.

All kommunikation sker också via TS så der är väldigt ineffektivt att inte ha koll på vad som händer.

Vi har akut brist på pengar och behöver hjälp med att minea för att fixa det problemet.

En holländare har dragit in alla sina youtube followers och skapat en civ, den har efter 2 dagar 300 medlemmar och ligger nu före Svea_Rike på topplistan. Vi kommer med största sannolikhet gå i krig med dom, så mycket saker kommer hända framöver.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

Vi kickade alla dessa spelare:

piratkopia13 motsols pingisvinnare tomdamuffin ockelberg021 nolliejulle Creepy_Andersson b3njooo
larshenh Oskar272 flyerking Raztheone axelsolhall EsabManor Attano davidt1998 trumpy Vauxite LTSma5h WeeDzCokie Fatalapple tgadler

Anledningen var inaktivitet. Alla får re-invitea när dom ber om det, vi förlorar på att ha många medlemmar så att låta inaktiva ligga kvar är onödigt, man är med i staden när man spelar, ser vi inte dig på ett par dagar kickar vi dig temporärt.

Vi kommer också kicka alla personer som inte är på teamspeak. Vi har griefers i staden och enda sättet att få en uppfattning om hur folk är som personer är att kunna prata osv. Vi vill helt enkelt undvika griefing, antingen gör man på detta sätt eller så sätter vi restrictions på medlemmar så dom inte kan modifiera några block, och det skulle vara bra mycket värre än att gå in på TS.

All kommunikation sker också via TS så der är väldigt ineffektivt att inte ha koll på vad som händer.

Vi har akut brist på pengar och behöver hjälp med att minea för att fixa det problemet.

En holländare har dragit in alla sina youtube followers och skapat en civ, den har efter 2 dagar 300 medlemmar och ligger nu före Svea_Rike på topplistan. Vi kommer med största sannolikhet gå i krig med dom, så mycket saker kommer hända framöver.

Fick en invite på en gång som du sade
Vad förlorar ni på att ha inaktiva medlemmar? Jag har inte möjlighet att spela varje, eller ens varannan dag och att då inte kunna använda allt i stan tills jag inte fått en invite?

Permalänk
Medlem

Riktigt intressant.

Where do i start?

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Riktigt intressant.

Where do i start?

All info du behöver ligger i första posten, den uppdateras dagligen med mer info i takt med att vi kommer längre som civilisation.

Permalänk
Medlem

Aruthore Cheatar verkar det som iaf.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Fick en invite på en gång som du sade
Vad förlorar ni på att ha inaktiva medlemmar? Jag har inte möjlighet att spela varje, eller ens varannan dag och att då inte kunna använda allt i stan tills jag inte fått en invite?

ifall du spelar ändå rättså ofta kan vi ha kvar dig i staden på heltid.

men mer medlemmar = mer "power" för våran nation.
power avgör kostnaden för att förklara krig osv. ifall en stark nation krigar emot en svag kommer deras war-cost vara väldigt hög.
man tjänar alltså på att ha få poäng.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Jag (RUNFORREST) och Zodium kommer att komma in på teamspeak så småningom. Vi kommer även att skicka dig lite pengar, ungefär 40 000.
Jag kommer tyvärr inte kunna delta i kriget imorgon, men det planerar Zodium att göra.
Och en liten fråga, finns det något ställe som är säkert för andra spelare i staden, typ en privat stash för en ensam spelare?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Jag (RUNFORREST) och Zodium kommer att komma in på teamspeak så småningom. Vi kommer även att skicka dig lite pengar, ungefär 40 000.
Jag kommer tyvärr inte kunna delta i kriget imorgon, men det planerar Zodium att göra.
Och en liten fråga, finns det något ställe som är säkert för andra spelare i staden, typ en privat stash för en ensam spelare?

slå bort en skylt inne i barracken och skriv ditt namn på den och lägg där.

det enda vi har privat är däremot gear, alltså armor + picks/swords osv.
vi är rakt igenom kommunistiskt och delar allt, ifall man inte vill spela efter denna lätta "filosofi" så är man mer än välkommen att starta en annan civ, vi kan säkert alliera oss i sådana fall.

att konkurrera om samma resurser genom att minea på samma ställe, fast behålla vinst för sig själv osv fungerar helt enkelt inte.

säger inte att det är så ni gör, utan detta är helt enkelt så alla vet hur det fungerar.

alla kan ha egen gear osv, men pengar och material delas.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Blivit kickad tydligen. Är inlåst i resursrummet. Nästan svält ihjäl

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Försökte logga in idag men EU1 var full och det stod ett helg gäng andra spelare och hängde framför skylten så jag gav upp.

Skrivet av Hzup:

Blivit kickad tydligen. Är inlåst i resursrummet. Nästan svält ihjäl

Haha vad surt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

slå bort en skylt inne i barracken och skriv ditt namn på den och lägg där.

det enda vi har privat är däremot gear, alltså armor + picks/swords osv.
vi är rakt igenom kommunistiskt och delar allt, ifall man inte vill spela efter denna lätta "filosofi" så är man mer än välkommen att starta en annan civ, vi kan säkert alliera oss i sådana fall.

att konkurrera om samma resurser genom att minea på samma ställe, fast behålla vinst för sig själv osv fungerar helt enkelt inte.

säger inte att det är så ni gör, utan detta är helt enkelt så alla vet hur det fungerar.

alla kan ha egen gear osv, men pengar och material delas.

Okey okey.

Ja självklart delar vi, som sagt, allt värdefullt vi fixat fram lägger vi i kistor eller säljer, och pengarna skickar vi till dig.

Det privata jag menade var enchantade pickaxes och sådant, så det blir inga problem.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

NYHETER!

Vi har idag lyckats göra klart ett av våra större projekt, en tågbana från Stockholm till Spawn! Det är ungefär 2400 block långt och nu har hela tunneln blivit grävd och banlagd av M101 och Detector42 med hjälp av våra allierade i nationen Der. Planen är att ansluta städer som vill till vår bana för en hyffsat stor summa pengar. Efter lite uträkningar kom jag och Detector fram till att ett pris av 10k för att ansluta sig till banan och ytterligare 10k för varje påbörjad 100m sträcka rail vi lägger åt andra civs, om de lägger rail själva endast anslutningsavgiften, dock är ingen definitiv prissumma satt än - vi kan säkert krama ur lite mer stålar om vi vill. Der och en norsk nation har redan fattat tycke för banan och kommer att ansluta sig snarast, sen får vi se vilka mer som vill. Vad ni än gör, sabba inte någon redstone i stationen, det tog ett tag att bygga...

Sen en uppmaning, pistondörren under fontänen som leder till förrådet ska hållas stängd. Om du använder dörren, stäng alltid efter dig! Sen vill jag skälla lite på vem det än är som sätter upp facklor i gången nedanför dörren, ljuset läcker ut och hela idén med en gömd dörr liksom försvinner.

Jag vill också starkt uppmana till att ni faktiskt använder Teamspeak så vi vet vilka ni är, det är någon/några i staden som springer runt och griefar och vi vill verkligen inte gå från vår starkt kommunistiska tankegång för att sätta permissions. Det är sjukt tråkigt när alla bara kunde samarbetat istället. Kan tilläggas att de som inte är på teamspeak sällan vet vad de borde/kunde göra och grabbar tag i fullt set verktyg, rustning och meloner för att sedan springa runt som förvirrade ekorrar i en timme eller två och sedan logga ut med allt i sitt inventory. Det stör lite att vi tappar resurser genom att folk inte pallar gå in på teamspeak.

Permalänk
Medlem

Ok, nu har vi tröttnat på griefers.

Medlemmar som inte är på teampeak kommer kickas. Det är ett par personer som springer runt förvirrat och irrar runt som ekorrar. Någon/några av dessa personer har i flera tillfällen griefat oss.

Verkar främst vara att idioten fastnar i pistondörrar, och istället för att låta sig själv dö för han var en jävla idiot så slår han sönder allt han ser för att komma loss.

Personen i fråga har även stulit skivor av oss, enchantingtables osv.

Det enda alternativet är tyvärr en kick på alla som inte är på teamspeak, det håller helt enkelt inte att vi måste bygga om samma saker om och om igen för någon har sönder dom.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+