Permalänk
Medlem

2 nätagg?

Sitter på ett 300w nätaggregat nu och efter de svar jag fått här på sweclockers så verkar jag vara tvungen att köpa ett nytt för de nya prylarna ska fungera riktigt bra. Jag undrar om det e möjligt att ha 2 separata nätagg som ger el till mina komponenter? (är noob på sånnt här)

Permalänk

jodå det går...gör så här på ena agget så ska det gå
http://www.speedy3d.com/articles/case_mod_p3/images/casemodp3...
koppla den gröna kabeln till en av de svarta...

Visa signatur

Intel i7 2600K @4.4GHz | Asus P8P67 Pro | 8096 Dual DDR3 1600 HyperX Gray | Sapphire Radeon HD5850 Vapor-X
2GB | Intel SSD 320 160GB | Windows HP 7 SP1
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5WDG2-WS PRO | 2048 Dual DDR2 800 | ATI Radeon HD2900XT 512MB | 640GB HDD | DVD+R/RW DL -R/RW DL | Win XP Pro SP2

Permalänk
Medlem

från vad jag ser på bilden antar jag att jag stoppar in någonsorts ledare mellan den gröna kabeln och den svarta kabeln?

Permalänk

ja precis

Visa signatur

Intel i7 2600K @4.4GHz | Asus P8P67 Pro | 8096 Dual DDR3 1600 HyperX Gray | Sapphire Radeon HD5850 Vapor-X
2GB | Intel SSD 320 160GB | Windows HP 7 SP1
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5WDG2-WS PRO | 2048 Dual DDR2 800 | ATI Radeon HD2900XT 512MB | 640GB HDD | DVD+R/RW DL -R/RW DL | Win XP Pro SP2

Permalänk
Medlem

jag föreslår du sätter in nåt sorts relä som sluter den.. annars kommer ju det nätagget stå på 24/7 ..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

beror ju lite på vad du har förutom moderkortet... en CD-spelare och en HDD drar inte speciellt mycket ström. Moderkortet och processorn är det som drar. Om du å andra sidan har massor med fläktar, hårddiskar och cd-spelare så kanske idén om att köra allt det på ett separat agg vara lite mer passande.

Permalänk
Medlem

jag sitter med följande dator:
ECS K7S5A
XP1900+ (palomino)
256 ddr ram
radeon 9700pro
soundblaster 5.1 Live! digital
40 gigs hårddisk
52x cdläsare
-------------------------
men hade tänkt köpa ett Abit NF7-S V1.2 och jag var lite fundersam på om det skulle räcka ;/

Permalänk
Medlem

hm.. du verkar ju ha rätt effektkrävande grejjer redan nu ju. Ett nytt mobo kan inte belasta så mycket, du klarar dig nog med ditt 300W agg på det där.

Permalänk

Gonzor: Hmmm , i mitt system så har jag bara ett 300w nät agg och det använder jag till:
Msi kt4 ultra
XP1700+
266ddr
GF4Ti4600
1x80gig maxtor
2x60gig maxtor + ibm
1x120gig maxtor
1xDVD läsare
1xCDRW
och allt funkar fel fritt med ett 300W nät agg , så varför skulle ditt system kräva mer än mitt , OBS! jag kan inte så mycket om datorer , rätta mig om jag har fel
[EDIT] + 1x80mm fläkt

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Om ett nätaggregat inte räcker till, sätt enbart moderkortet på det ena, och allt annat (diskar, skivspelare, fläktar, hel- och halvljus) på det andra. Om man kopplar PS_ON-signalen (den gröna, där moderkortet säger åt nätagget att starta) även till det andra nätaggregatet så går båda igång som vanligt. Se bara till att båda aggregaten är ordentligt "sammanjordade", t.ex. genom att skruva fast dem i samma plåtchassi (brukar vara enklast, om man inte har ett plexiglaschassi), eller en lagom grov sladd mellan nätaggschassina.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

han har 1 Hårddisk och 1 CD-läsare som han skulle kunna ansluta ett till nätagg till... de drar väldigt lite, så jag tror inte det skulle hjälpa speciellt mycket att göra så.

babel haffo: 300W borde räcka, men det beror på vad nätagget lämnar för strömstyrka på +3.3V, som är den spänningen processorn matas med efter att den passerat en spänningsregulator.

Permalänk
Medlem

Ingen här på forumet som har slängt upp vad olika kompoenter ligger på ungefär? Annars kan ju denne någon börja mäta och slänga upp info, jag röstar för klistrad tråd med denna information.

Visa signatur

Har en fin dator, fin fin. Jordnötter och juice är gott tillsammans, gott gott.