Permalänk

Kap grejer till dremel ?

Köpte mig en bildig fin dremel kopia på rusta igår för 150pix. Men vad är det för tillbehör man ska ha för att såga lite i chassit ? :>

Diamantkapskivor för kapning i hårda material som glas, kakel m.m. Innehåller 6st kapskivor diam. 20-22 mm och 2 st axeltappar diam. 2,4 mm. Lämpl. varvtal ca. 15.000 v/min.

30-7985

98,00
st.

sånna här från clasolhons ??

Permalänk
Medlem

Det bästa för att såga i chissit är en sticksåg. Visst, det går att använda en dremel men det kommer att gå åt MÅNGA blad/skivor.

Diamantskivorna är bäst till det jobbet men tänk på att det kommer att gå åt ett gäng sådana (beroende på jobbstorlek). Tänk på att det kommer gå på ett antal hundra ifall du skall göra ett stort jobb som att sätta in ett fönster.

Visa signatur

Jag kan väl ha roligt utan alkohol, men det är dumt att chansa...

Permalänk

100st ?? wtf. dom kostar ju svinigt mycket..

Tänkte skära ut ett litet hål för en fläkt bara..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampen
Det bästa för att såga i chissit är en sticksåg. Visst, det går att använda en dremel men det kommer att gå åt MÅNGA blad/skivor.

Diamantskivorna är bäst till det jobbet men tänk på att det kommer att gå åt ett gäng sådana (beroende på jobbstorlek). Tänk på att det kommer gå på ett antal hundra ifall du skall göra ett stort jobb som att sätta in ett fönster.

http://www.rusta.se/product.asp?product_id=3665&FromScriptNam...
Tror du de är bättre än att köpa Dremel-kopian? Har nämligen varken sticksåg eller borrmaskin nu.

Visa signatur

What ain't no country I ever heard of! Do they speak english in What? - Jules Winnfield

Permalänk
Medlem

Dremel tillb. kapskiva 420. Säljs i 20-pack för ca. 80:-

Jag använde 6-7st till fönstret och mönstret på min burk (länk i sig).

Ja just de, du behöver en sån där "pinne" att hålla fast skivan också, ca. 20 spänn betalade jag för den. Det är svårt att göra jobbet med bara Dremel, ett par nålfilar är att rekomendera.

Simma lugnt

/R

Permalänk

köpte mina kapskrivor på clasohlson för 98kr fick 2 pinnar och 6 skivor.. fan va ovärt det kändes då

vart kan man köpa så bildiga skivor ?

satan.. fick inte med några spännhylsor till min dremel kopia

Permalänk
Medlem

Jag köper kapskivor på Coop Forum och lokala järnaffären, de har ungefär samma priser. Skumt att du inte fick någon spännhylsa, jag har också en sån där 150:- dremelkopia och jag fick med en.

/R

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampen
Diamantskivorna är bäst till det jobbet men tänk på att det kommer att gå åt ett gäng sådana (beroende på jobbstorlek). Tänk på att det kommer gå på ett antal hundra ifall du skall göra ett stort jobb som att sätta in ett fönster.

Flera hundra?! Knappast...

Hur många som går åt beror på kvaliteten på plåten du dremlar i. Jag använder främst Dremels egna Heavy Duty-skivor (no. 420) som kostar ~79:- för 20 st och då går det åt kanske max en halv att såga ut ett 120mm-hål i en lite sämre låda med tunnare plåt och kanske max 2-3 st för samma jobb i mitt Addtronics som har lite grövre plåt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

De billigaste kapskivorna funkar utmärkt om man ger fan i att trycka

Permalänk

Kanske ska fara å köpa såna där 420kitt kapskivor istället. kostar ju MYCKET mindre än diamant kittet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik

Flera hundra?! Knappast...

Hur många som går åt beror på kvaliteten på plåten du dremlar i. Jag använder främst Dremels egna Heavy Duty-skivor (no. 420) som kostar ~79:- för 20 st och då går det åt kanske max en halv att såga ut ett 120mm-hål i en lite sämre låda med tunnare plåt och kanske max 2-3 st för samma jobb i mitt Addtronics som har lite grövre plåt.

Vart köpte du Heavy Duty skivorna?

Permalänk
Medlem

Säger som många övriga, köp 420 skivorna, jag har provat diamantkapskivorna innan jag läste vad de var till för, och det är ingen höjdare, utan 420s och låt det ta sin tid.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem

420s är dom som säljs i 20 pack va?

Dremel kopia? tss man har la en prylgalen farsa, har tom den där armen som är en meter så det är sketa lätt att arbeta med dremeln var som helst:P

Permalänk
Medlem

kan ju säga att black and deckers heavey duty skivor funkar minst lika bra o använder ni 100 skivor till ett fönster ska ni nog ta en funderare på hur ni använder verktyget, fönstret i min burk tog cirkus 10 skivor då va de imte heavey duty skivor utan dom som föjer med. sen lånda en kompis maskinen poff alla skivor borta o han fick knappt ut ett 80mm hål... låt maskinen göra jobbet ursäkta min dåliga stavning min brors tgb ligger på dödsbädden

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.